Windows home server eller windows server?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Arnesl N1394
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1394
Navn: Arne Slaatsveen
Bil: Saab 9-5 Estate -01
Sted: Brumunddal

Re: Windows home server eller windows server?

Legg inn av Arnesl N1394 » 14 sep 2009, 19:32

Andreas N1194 skrev: Nå finnes det jo stort sett alt av software for linux også da, samtidig som det i mine øyne er lettere å klikke seg inn og rundt i Ubuntu (som jeg kjører som server) enn i en Wintendo.. :mrgreen:
Men skal man laste ned et program eller noe som ikke er linket opp mot en distro og er tillgjengenlig via de forskjellige "pakke-managere'ne" man finner i debian, ubuntu, etc. , feks. laster ned en "random-tar.gz morrokanon fra sourceforge", så kan man ta seg f^2 på at man mangler x libraries og kompilatorer osv, også når man skal legge inn dem, så har de sine tillegg som mangler... så havner man (les: jeg) i en vond sirkel, om man ikke er over gjennomsnittet guru.. #-o

Dette er ofte en av hovedgrunnene til at en linux-bruk aldri blir noen bruksmaskin for min del.. Derimot å sette opp en webserver med apache, php, mysql og hurramegrundt, som igjen skal stues bort med strøm og nettverk, så er linux genialt :woot:
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*

Ottar N398
Overload!!!
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 14 sep 2009, 21:50

Virker som om jeg går for Windows server standard edition 2008 R2 foreløbig. Linux hadde jo vert litt gøy, men jeg har dårlige minner etter store problemer med ubuntu på HTPC..
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 15 sep 2009, 06:45

Arnesl N1394 skrev:
Andreas N1194 skrev: Nå finnes det jo stort sett alt av software for linux også da, samtidig som det i mine øyne er lettere å klikke seg inn og rundt i Ubuntu (som jeg kjører som server) enn i en Wintendo.. :mrgreen:
Men skal man laste ned et program eller noe som ikke er linket opp mot en distro og er tillgjengenlig via de forskjellige "pakke-managere'ne" man finner i debian, ubuntu, etc. , feks. laster ned en "random-tar.gz morrokanon fra sourceforge", så kan man ta seg f^2 på at man mangler x libraries og kompilatorer osv, også når man skal legge inn dem, så har de sine tillegg som mangler... så havner man (les: jeg) i en vond sirkel, om man ikke er over gjennomsnittet guru.. #-o

Dette er ofte en av hovedgrunnene til at en linux-bruk aldri blir noen bruksmaskin for min del.. Derimot å sette opp en webserver med apache, php, mysql og hurramegrundt, som igjen skal stues bort med strøm og nettverk, så er linux genialt :woot:
Aptitude get osv osv? ;) Det har enda ikke feilet meg, selv om jeg har hørt om et liknende tilfelle som du nevner en gang, men da har jo Google alle svarene du trenger :mrgreen:
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Svar