skal bytte clutch på 9000 min, som er en CSE 2,0 ltt, man gir.97 mod. er dette en enkel operasjon, eller må traversen ned for å få dette til?
stemmer det forresten at de siste modellene av lavtrykkeren ble levert med 240mm svinghjul?
anders
skifte clutch 9000
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 23 sep 2008, 19:01
- Medlemsnummer: 1660
- Navn: Anders Meisingset
- Bil: 12 BMW x3
- Sted: romsdal
skifte clutch 9000
2012 BMW X3
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Innlegg: 267
- Registrert: 31 aug 2007, 12:39
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Re: skifte clutch 9000
For å få ut girkassen er det enklest å slippe ned venstre side av subframen. Den er hengslet litt til venstre for midten.
Når det gjelder om du har 215mm eller 240mm svinghjul så skal du egentlig ha 215mm, men vi har vel også sett 240mm svinghjul/trykkplate med 215mm lamell på 2,0 lettrykkere. Du får demontere og se.
Når det gjelder om du har 215mm eller 240mm svinghjul så skal du egentlig ha 215mm, men vi har vel også sett 240mm svinghjul/trykkplate med 215mm lamell på 2,0 lettrykkere. Du får demontere og se.
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: skifte clutch 9000
97-modellen har 240mm trykkplate men den lille lamellen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Timon
- 2.0 bar
- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Re: skifte clutch 9000
Hvis du ikke skal heise opp bilen, kan du like godt skru den venstre halvdelen av subframen helt av. Er bare 2 ekstra skruer, og den blir i veien ellers.
Et tips når du ska ha det hele sammen igjen, er å bruke den lengste av skruene til subframen som styreskrue til girkassa. Du kan skru den inn i det skruehullet som er øverst og lengst foran på motoren/girkassa, og den funker da som en hengsle slik at det blir lettere å treffe med akslingene.
Et tips når du ska ha det hele sammen igjen, er å bruke den lengste av skruene til subframen som styreskrue til girkassa. Du kan skru den inn i det skruehullet som er øverst og lengst foran på motoren/girkassa, og den funker da som en hengsle slik at det blir lettere å treffe med akslingene.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro