Brøyting og politikk i Trondheim

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Brøyting og politikk i Trondheim

Legg inn av Andreas N1194 » 28 sep 2009, 16:13

Det er godt du er så "verdensvandt" Singsaker, slik at vi ikke blander epler, pærer og elefanter :wink:

Skal være kort, denne gangen, da det ikke gjør noe uansett for hvor lange svar jeg får tilbake, men sett i forhold til USA, så er jo AP sosialistisk, og Demokratene langt nermere høyresiden i norsk politikk, og republikanerne stort sett i samme området, bare noen hakk lenger til høyre. Dvs at USA har ingen venstreside som vi har i Norge, og som AP har leflet med de siste årene.

Ellers glemmer du å ta med at oljeproduksjonen hadde gått nedover, hadde vi bl.a ikke klart å borre på skrå, noe som var 110% usannsynlig, da nevnte kurver som slenger om deg med ble lansert. Ellers vil jeg ikke akkurat si at Lafferkurven ikke kan sees på til etterretning i dag, da denne stemmer utrolig godt.

(jeg dropper grådighet og halliburton etc, da alle grådige personer liker å "være sin egen lykkes smed", og den siste gjengen som styrte landet der borte styrte etter eget forgodtbefinnende og egne lommer [her er vi enige faktisk ;) ])

Til slutt skal jeg ikke si mer om LO og AP enn at det er like gøy hver gang Jens mener at høyresiden er kjøpt og betalt når han har både det ene og andre glattsmurt av penger fra nevnte bevegelse. Og her ligger noe av problemene i landet vårt i dag, slik som landet blir (van)styrt i dag, så vil aldri utdannelse lønne seg, og vi vil om noen år kanskje ikke ha gode nok universiteter til å kunne komme på ideer som setter Norge på verdenskartet som f.eks GSM og evnen til å borre på skrå etter olje, og å ta ut gass hvor man antok at olje var eneste av verdi der inne.

Men tilbake til røde Rita som denne diskusjonen startet om, så gleder jeg meg til å se hvordan brøytinga her i byen blir. Det kan også hende at nevnte barnehager (av type brakker som ble satt opp i fjor for å vise hvor fint det funker her) må rives, omprosjekteres og bygges på nytt da man i AP er mest opptatt av å vise til raske resultater, og ikke nødvendigvis at det koster en formue (av våre herlige skattepenger) å komme dit. Effektivt? Absolutt ikke!

Men siden jeg ser at man aldri kommer til å enes her (og vi da får en lengre tråd enn "hva har du gjort med bilen i dag") så lar jeg Singsaker få siste post, da jeg antar at det vil være et svar å lese her om noen timer ;)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Legg inn av Singsaker » 28 sep 2009, 18:43

Andreas N1194 skrev:Det er godt du er så "verdensvandt" Singsaker, slik at vi ikke blander epler, pærer og elefanter :wink:

Skal være kort, denne gangen, da det ikke gjør noe uansett for hvor lange svar jeg får tilbake, men sett i forhold til USA, så er jo AP sosialistisk, og Demokratene langt nermere høyresiden i norsk politikk, og republikanerne stort sett i samme området, bare noen hakk lenger til høyre. Dvs at USA har ingen venstreside som vi har i Norge, og som AP har leflet med de siste årene.

Ellers glemmer du å ta med at oljeproduksjonen hadde gått nedover, hadde vi bl.a ikke klart å borre på skrå, noe som var 110% usannsynlig, da nevnte kurver som slenger om deg med ble lansert. Ellers vil jeg ikke akkurat si at Lafferkurven ikke kan sees på til etterretning i dag, da denne stemmer utrolig godt.

(jeg dropper grådighet og halliburton etc, da alle grådige personer liker å "være sin egen lykkes smed", og den siste gjengen som styrte landet der borte styrte etter eget forgodtbefinnende og egne lommer [her er vi enige faktisk ;) ])

Til slutt skal jeg ikke si mer om LO og AP enn at det er like gøy hver gang Jens mener at høyresiden er kjøpt og betalt når han har både det ene og andre glattsmurt av penger fra nevnte bevegelse. Og her ligger noe av problemene i landet vårt i dag, slik som landet blir (van)styrt i dag, så vil aldri utdannelse lønne seg, og vi vil om noen år kanskje ikke ha gode nok universiteter til å kunne komme på ideer som setter Norge på verdenskartet som f.eks GSM og evnen til å borre på skrå etter olje, og å ta ut gass hvor man antok at olje var eneste av verdi der inne.

Men tilbake til røde Rita som denne diskusjonen startet om, så gleder jeg meg til å se hvordan brøytinga her i byen blir. Det kan også hende at nevnte barnehager (av type brakker som ble satt opp i fjor for å vise hvor fint det funker her) må rives, omprosjekteres og bygges på nytt da man i AP er mest opptatt av å vise til raske resultater, og ikke nødvendigvis at det koster en formue (av våre herlige skattepenger) å komme dit. Effektivt? Absolutt ikke!

Men siden jeg ser at man aldri kommer til å enes her (og vi da får en lengre tråd enn "hva har du gjort med bilen i dag") så lar jeg Singsaker få siste post, da jeg antar at det vil være et svar å lese her om noen timer ;)
Husk ta ballen og ikke mannen.... [-X

Ap er ikke så veldig langt ifra høyre, hadde det ikke vært for formueskatten og noen andre skatter og avgifter så hadde de kanskje kunne danset litt utpå kvelden, men LO og NHO ønsker vel ikke det.

Denne teorien tar ikke teknologi i vurderingene, hvem trodde vi kunne lage platformer som sto på 300m++ dyp og hentet olje flere tusen m under havet på 50tallet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hubbert_peak_theory

Når det gjelder politikken så er ikke jeg pro LO og AP, men det ser ut som ting går bedre for de aller fleste.

Spør du en kristen-fundamentalist i USA så er demokratene kommunister.

Demokratene prøver å gjøre hverdagen til arbeiderklassen bedre, dvs bedre én 5,15$ pr time.

Raske resultater er bedre én ingen resultater.

Høyre, Krf, SP og Venstre mente kontantstøtten var bra, da slipper vi ressursvake i barnehagen ihvertfall........ spesielt nye landsmenn........

Når det gjelder utdanning så har jeg noen gullkorn:

Hvem har mest og best resultat på studier av de på stortinget?
Runde 1: Stoltenberg vs Erna & Siv
Runde 2: Støre vs Foss & Sandberg
Runde 3: Giske vs Sanner & Jan Arild Ellingsen

De 3 fra AP er ingen noviser når det gjelder utdanning og viktigheten av det.
Kontantstøtten har gjort mye ugang for barn av ressursvake foreldre og innvandrere. Det er en svært klar sammnheng mellom fordelen av å ha gått 3-4 år på barnehage iforhold til 0-2 år, denne fordelen bærer frukter frem til barneskole, ungdomsskole, VGS og universitet/høyskole.
Kontantstøtten fjernet presset på barnehagene og skaffet sinker i sammfundet, det kan vel ikke kalles langsiktighet....
Bøderne jublet over dette da mange bondebarn vokser opp hjemme på gården...... :mrgreen:

Det samme kan jeg hente fra USA også Carter vs Reagan, Bush senior vs Clinton, Bush Junior vs Obama.
En kvinne ved min skole som hadde graden Phd. mente at det ikke skulle være en rett at alle hadde lik rett til utdanning, hun var republikaner og kristen, say no more.

Men siden vi er så elendige uten oljen, hvilke andre land har kommet seg frem i verden uten berg, olje evt gassvirksomhet?
Har noen av de gjort det bedre én Norge?

Med bare 4,8mill innbyggere så har vi flere utdanningsinstutisjoner som er fremtredende i verden, men å konkurrere mot MIT, Yale, Harvard, Stanford, UCLA, Vanderbilt mm vil være utopisk for et så lite land som Norge.

Noen annet USA og Norge krysset grensen fra U-land til I-land ca samtidig..........
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 28 sep 2009, 21:30

Godt svart Singsaker! Jeg skulle selvfølgelig ikke ramlet ned på personangrep, men men, i skikkelig SV-ånd, what can you say! ;)

Det er hvertfall bra at vi kan enes om noe, var mye bra i den siste posten din, sett fra en litt partinøytral side. Men problemet mitt er jo at jeg gjerne ønsker litt mer "klassesamfunn", desverre! Jeg kommer til å sende mine barn på privatskole, fordi jeg vet at de beste lærerne går der, evt til "bedre" skoler i Oslo. Jeg har (og kommer alltid til å ha) private forsikringer som tar meg ut av offentlig helskø etter 10 arbeidsdager så jeg ikke skal vente på å bli operert. Og jeg mener at det -skal- være forskjell på en med 5-7 års utdannelse, og en som ikke har tatt det valget når det kommer til lønn, opsjoner og fallskjermer (om du lurte er jeg også for alt av opsjoner både til Reiten, Reinås, Baksås med fler).

Problemet i Norge i dag er at vi skal gjøre alle like, og det er alle like dårlige. Skolesystemet i Norge er en vits, og da vil jeg heller betale en god del for at mine barn får det beste, fordi jeg vil gi dem dette, og da kan jeg godt betale for det når det offentlige fails miserably at it!

Om du mener jeg snakker mot bedre vitende, så kan jeg dra noen andre resonementer også, siden jeg mener jeg ikke gjør det. Jeg skatter og synes ikke det gjør noe, hadde man bare fått litt mer ut av det, men med en stadig økende offentlig sektor, med konkurransefiendtlig industri, tollbarriærer og anbudsrunder som blir gitt til pamper av partifolk i AP, og resten av gutteklubbengrei, så ser jeg meg tristhet at pengene mine øses ut på udugelighet desverre.

Jeg ønsker meg mer frihet og bedre valg, derfor stemmer jeg høyre i hvert valg :) Nå får jeg bare bite tennene sammen, og bli rævkjørt i 4 nye år, fordi de viktigste i Norge ønsket dette, ikke nødvendigvis flertallet ;)

Til slutt må jeg beklage også, da jeg svarte på en post jeg hadde lovet å ikke svare i, jævla pratmaker som jeg er :mrgreen:
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 28 sep 2009, 22:45

Andreas N1194 skrev:Godt svart Singsaker! Jeg skulle selvfølgelig ikke ramlet ned på personangrep, men men, i skikkelig SV-ånd, what can you say! ;)

Det er hvertfall bra at vi kan enes om noe, var mye bra i den siste posten din, sett fra en litt partinøytral side. Men problemet mitt er jo at jeg gjerne ønsker litt mer "klassesamfunn", desverre! Jeg kommer til å sende mine barn på privatskole, fordi jeg vet at de beste lærerne går der, evt til "bedre" skoler i Oslo. Jeg har (og kommer alltid til å ha) private forsikringer som tar meg ut av offentlig helskø etter 10 arbeidsdager så jeg ikke skal vente på å bli operert. Og jeg mener at det -skal- være forskjell på en med 5-7 års utdannelse, og en som ikke har tatt det valget når det kommer til lønn, opsjoner og fallskjermer (om du lurte er jeg også for alt av opsjoner både til Reiten, Reinås, Baksås med fler).

Problemet i Norge i dag er at vi skal gjøre alle like, og det er alle like dårlige. Skolesystemet i Norge er en vits, og da vil jeg heller betale en god del for at mine barn får det beste, fordi jeg vil gi dem dette, og da kan jeg godt betale for det når det offentlige fails miserably at it!

Om du mener jeg snakker mot bedre vitende, så kan jeg dra noen andre resonementer også, siden jeg mener jeg ikke gjør det. Jeg skatter og synes ikke det gjør noe, hadde man bare fått litt mer ut av det, men med en stadig økende offentlig sektor, med konkurransefiendtlig industri, tollbarriærer og anbudsrunder som blir gitt til pamper av partifolk i AP, og resten av gutteklubbengrei, så ser jeg meg tristhet at pengene mine øses ut på udugelighet desverre.

Jeg ønsker meg mer frihet og bedre valg, derfor stemmer jeg høyre i hvert valg :) Nå får jeg bare bite tennene sammen, og bli rævkjørt i 4 nye år, fordi de viktigste i Norge ønsket dette, ikke nødvendigvis flertallet ;)

Til slutt må jeg beklage også, da jeg svarte på en post jeg hadde lovet å ikke svare i, jævla pratmaker som jeg er :mrgreen:
Ps jeg er ikke SV'er om du tror det, men de sterkeste trenger ikke alle fortrinn når man er født med de......

Jeg er 100% for rettferdig markedsøkonomi på det aller meste borsett fra mat der er jeg usikker pga mye humbug og transport av fersk mat.

Du burde protestert på valget i år iom at Linda ble førstekand. i STL. når Eidem hadde ca dobbelt så mange medlemmer bak seg i høyres eget valg, så blir ei gammel-kjærring(32år som menger seg med folk som er 15-20år eldre æsj) fra Klæbu boende i Drammen valgt inn på tinget for Trønderne.

Når det gjelder utgjevningsmandater og forskjell i befolkning i fylkene vs mandater så må det være sånn, ellers ville Oslo-gryta hatt 50% av tinget(for de som er skeptiske til våre nye landsmenn så er det enda bedre, da svært mange holder til i Oslo og omegn.

Hvis du bor i Trondheim så burde du vite om hva høyre gjorde i Trondheim angående en tomtesak på Jakobsli, Anne Kathrine Slungård signerte et papir som var ulovlig, slik at en bit av byen du og jeg og andre eide kom i hendene på en på en måte som ikke var bra...... Det har også rådet en byggegodkjenning uten like i Trondheim mellom 95 og 03, f.eks Rosenborg Park hvor Heimdal eiendom brukte skolegårder og fotballbaner som friareal til de 403 leiligheten som ble bygget, det fikk selfølgelig ingen konsekvenser.

Se på høyre og frp i Oslo, ref holmenkollen mm
Sist redigert av Singsaker den 28 sep 2009, 23:01, redigert 1 gang totalt.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 28 sep 2009, 22:58

Andreas N1194 skrev:Jeg har (og kommer alltid til å ha) private forsikringer som tar meg ut av offentlig helskø etter 10 arbeidsdager så jeg ikke skal vente på å bli operert. Og jeg mener at det -skal- være forskjell på en med 5-7 års utdannelse, og en som ikke har tatt det valget når det kommer til lønn, opsjoner og fallskjermer (om du lurte er jeg også for alt av opsjoner både til Reiten, Reinås, Baksås med fler).

Opsjoner gir ofte kortsiktige resultat, trodde du var mot det???(et kjempe problem i USA)
Å lede Hydro, Telenor samt Statoil ville vært som å ha trent RBK i gullalderen, ikke vanskelig å levere på ei skute som er fullfinansiert av folket.

Jeg ville gitt en direktør bonuser opp mot 5 og 10år slik at langsiktighet ble belønnet, men da må styret og aksjonærene bli med.

Helseforsikring som dekker operasjon/behandlig får man hos mange arbeidsgivere som ser nøkkelpersonel blir borte fra jobb lenge, koster ikke all-verden(har solgt produktet) men det går mer én 10 dager, 21-28 er vel mer riktig, men om alle har det da???

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 28 sep 2009, 23:09

Andreas N1194 skrev:Godt svart Singsaker! Jeg skulle selvfølgelig ikke ramlet ned på personangrep, men men, i skikkelig SV-ånd, what can you say! ;)

Du er vel for at de private skolene selv-finansieres også???
Mange skattepenger går med der også, de kan i motsettning til den offentlige skolen kvitte seg med ADHD-barna, de mindre begavede barna samt de som ellers forstyrer, hva om det var ditt barn som ble stemplet i hekken med vibram-sålen til lektor Tørdal.....???
Ville du betalt 100.000,- pr år for poden for slik at han kan gå på en bedre skole?
Jeg har gått både på privat skole og offentlig skole i Norge og mange på den offentlige skolen lyktes veldig bra, leger, advokater, siviløkonomer, siv-ing mm, men en trend går igjen, de med ressurs-sterke foreldre klarte seg bedre, ofte mye bedre..........

Svar