Skal sjekke så i ettermiddag
lekkasje cupe 900 o.g.
Moderator: Moderatorer
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Hei, igjen!
Nå har jeg fått det "nye" varmeregisteret og har endelig tid til å skru. Jeg har den røde boka (Official Service Manual) og lurer på om noen vet om jeg skal gjøre det som står under "Heater and Controls" om "To remove heater valve and heater core"? Regner med at heater valve er varmeregisteret, eller?
Takknemlig for hjelp
Nå har jeg fått det "nye" varmeregisteret og har endelig tid til å skru. Jeg har den røde boka (Official Service Manual) og lurer på om noen vet om jeg skal gjøre det som står under "Heater and Controls" om "To remove heater valve and heater core"? Regner med at heater valve er varmeregisteret, eller?
Takknemlig for hjelp
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
valve er ventil og core er register/radiator
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Aha! Så litt nærmere på bildet og så hva som skjer der.
Takker! 
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Jeg trenger hjelp!
Hvordan i all verden får jeg av det under dashbordet? Jeg får av det øvre, men det nedre sitter bom fast og jeg har skrudd ut de to skruene som står i tilknytning til det nedre dashbordet i boka.
Må jeg av med rattet og ta det øvre helt av? Eller er det noen usynlige skruer jeg ikke finner?
Hjelp meg!
Hvordan i all verden får jeg av det under dashbordet? Jeg får av det øvre, men det nedre sitter bom fast og jeg har skrudd ut de to skruene som står i tilknytning til det nedre dashbordet i boka.
Må jeg av med rattet og ta det øvre helt av? Eller er det noen usynlige skruer jeg ikke finner?
Hjelp meg!
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Du tenker på knepanelet? det tar man av etter å ha tatt ut midtkonsollen. knepanelet sitter i 2 skruer på hver side som man ser når man åpner panseret, tror det er 10mm kopp med skralle man må bruke. 
Edit: Det sitter også en sak midt i knepanelet der midtkonsollen er som må ut.
Edit: Det sitter også en sak midt i knepanelet der midtkonsollen er som må ut.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Sitter den luftfordeleren fast i knepanelet eller når jeg den også via motorrommet? Noen flere ting jeg kommer til å møte på? Husk at jeg er blond jente som skal mekke bil 
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
luftfordeleren, du tenker da på den som blåser på føttene? den sitter bak knepanelet.
en blond jente som skrur på en OG900 er da ikke verste det?
en blond jente som skrur på en OG900 er da ikke verste det?
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Ja, det er den jeg mener. Har funnet den skruen helt til venstre, men det kjennes ut som om den sitter fast på midten.
Hehe, nei, jeg prøver i hvertfall
Hehe, nei, jeg prøver i hvertfall
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Er det knepanelet du tenker på nå, eller er det luftfordeleren?
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Luftfordeleren. Knepanelet sa du jo hvor skruene er:)
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Etter å ha skrudd de fire boltene som sitter fast i HELE dashbordet ut og inn igjen, fant jeg de riktige boltene og fikk omsider av alt jeg skulle og fant varmeregisteret. I dag skal alt monteres sammen igjen. Satser på at bilen går etterpå 
Saab 900i 16v 1990-modell.
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Det som er så fint med en og900 er jo at det ikke er så mye nymotens teknologi, og med en old school Saab så enten funker det, ellers så funker det ikkesaabmaari skrev:Etter å ha skrudd de fire boltene som sitter fast i HELE dashbordet ut og inn igjen, fant jeg de riktige boltene og fikk omsider av alt jeg skulle og fant varmeregisteret. I dag skal alt monteres sammen igjen. Satser på at bilen går etterpå
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
saabmaari
- Innlegg: 26
- Registrert: 19 jan 2009, 00:40
- Medlemsnummer: N1615
- Navn: Mari
- Bil: Saab 900i 16V 2.0L
- Sted: Trondheim
Re: lekkasje cupe 900 o.g.
Jeg syns jeg har vært meget dyktig siden bilen faktisk går:p Og det var jeg, helt alene, som satte sammen alt!!!
Dessuten ser det ut til at det ikke lekker mer. Har ikke satt på knepanelet enda for å kunne komme lettere til om det fortsatt skulle være noe galt. Jeg fryser i hvertfall ikke når jeg kjører nå
Tusen takk for all hjelp!
Moro når man lykkes
Dessuten ser det ut til at det ikke lekker mer. Har ikke satt på knepanelet enda for å kunne komme lettere til om det fortsatt skulle være noe galt. Jeg fryser i hvertfall ikke når jeg kjører nå
Tusen takk for all hjelp!
Moro når man lykkes
Saab 900i 16v 1990-modell.