Har prøvesittet i en slik, men jeg syntes jeg sitter litt for høyt...
Skulle ha sittet litt lavere så jeg hadde sluppet å "stange" med knærene i dashboardet

Moderator: Moderatorer
Ja.Rockie900 skrev:Er det noen som vet om det går ann å få senket førersetet på en 9-5 2006-> som har elektrisk justerbar sete?
Skulle ha sittet litt lavere så jeg hadde sluppet å "stange" med knærene i dashboardet...
Hvor høy er du?Rockie900 skrev:Er det noen som vet om det går ann å få senket førersetet på en 9-5 2006-> som har elektrisk justerbar sete?
Skulle ha sittet litt lavere så jeg hadde sluppet å "stange" med knærene i dashboardet...
Ja jeg vet d daGunnar N326 skrev:Hvor høy er du?Rockie900 skrev:Er det noen som vet om det går ann å få senket førersetet på en 9-5 2006-> som har elektrisk justerbar sete?
![]()
Du kan dra til deg rattet, vet du, sånn at du kan flytte stolen bakover og rette ut knærne..
Ja har gjort d.Paradigm N558 skrev:Ja.Rockie900 skrev:Er det noen som vet om det går ann å få senket førersetet på en 9-5 2006-> som har elektrisk justerbar sete?
Den store knappen, nederst av de to som justerer setet, dytt hele den rett ned.
Om det ikke blir lavt nok da, så kan man ikke gjøre noe mere med det.
Ja har prøvd alle justeringeneIngvar N629 skrev:Du er klar over at du kan senke setet både i framkant og bakkant uavhengig av hverandre? Jeg er 190 høy og har elektrisk 2007-interiør i min 9-5, og har god plass. Jeg bruker å ha det nederst i bakkant og nesten øverst i forkant, da sitter jeg godt og har god plass til knærne mine, samtidig som avstanden til ratt og pedaler er perfekt. Har faktisk til gode å finne en annen bil med kjørestilling som passer så godt til min lange kropp.
Nei jeg selger ikke bilen på grunn av dårlig benplass daGunnar N326 skrev:Manuelle seter er visst lavere, har jeg hørt? Trist om du selger bilen på grunn av kneplassen da..
Ja jeg må sitte så rett i ryggen for å nå rattet, men på 9-3'en min går det bra for der kommer jeg nærmere rattet med hele setet, for der er det bedre plass til knærne mine, mens i en 9-5 "stanger" knærne mine i plastikken under rattet...Torkil_N1282 skrev:komforten i SAABsetene er gode, men rattet går ikke langt nok bak for meg. Lange ben, ikke så lange armer![]()
Er det noen andre som har "problem" med å finne en plass å hvile arma på når du kjører langtur?