Hei

Her er bildet av versjon 6 av oppgraderingskitet. Altså, siste

Som du ser her, så har røret til peilepinnen(kommer ikke på noe navn i farta

) en utgang der man skal koble på en slange. Det har, etter min kjennskap, ikke de forrige versjonene. Dvs at om du har en utgang på røret til peilepinnen, har du siste.
Jeg monterte dette på min selv i sommer, og det var
litt trangt og litt knoting, men det gikk greit. Eneste vi slet med var faktisk å få på den isoleringslappen rundt slangene. Så neste gang jeg var innom Autostrada Hamar og skulle inn på verkstedet ba jeg de sette på denne lappen. De sa etter litt knoting at det ikke trengtes.
Men jeg vurderer fortsatt å prøve å få lirket denne på plass selv, før vinter'n kommer.
Kan vel også nevne at motoren min bruker også olje. Ble overrasket egentlig, for den lekker ikke. Er helt tørt der den har stått.
Men jeg har tenkt følgende: Motoren der er jo en lavkompresjonsmotor, som det så pent heter. Dvs at det er mer klaring mellom stempel og sylindervegg enn "normalt". Leste i en artikkel som jeg tror KMT la ut i prosjekttråden sin om dette her, og det fikk tannhjula mellom øra til å røre på seg litt.
I den stod det at det kunne virke som om at biler med automat var mer utsatt for sludge problemet enn de men manuell. De mente at det kunne komme av at når man slapp gassen med manuell kasse, så henger den fortsatt på turtall og lager da et vakuum inne i sylinderen, som gjør at eksosen(den siver gjennom mellom sylinder og vegg, og eksos+olje=dårlige smøreegenskaper) blir trekt opp igjen. Jeg tenker da at noe olje kan jo bli dratt med opp?
Dette er som sagt bare noe jeg har grubla litt på. Men det er jo en tanke
Men det er nok ikke bare deg og meg med oljeforbruk, Arne
EDIT: Påfyllingrør heter det!