Legg inn
av Ingvar N629 » 15 okt 2009, 22:21
En ting er at lagrene er gåene, spon setter seg i oljesila og kan gi dårlig oljetrykk, men det fører gjerne med seg varmgang. Dette gir deg, om motoren brukes videre, sannsynligvis skjev veiv samt at det blir deformasjoner i blokk og gjerne også lageroverfall slik at blokka må linjebores før man setter inn nye veivlager. I tillegg kan fort lagrene sette seg fast i veiva slik at slitasjen kommer mellom lager og råde, og mellom lager og blokk/lageroverfall. Det er reparerbart, men alt koster. Totalt lander nok prislappen på å reparere en slik blokk langt over det den er verdt, spesielt siden det er en suger.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan