Hei.
Har en 900ng 94 mod 2,3 aut uten turbo hvor oljelampa begynte å lyse og det kom en kraftig bankelyd i motor. Har hatt av bunnpanne og renset den og sila(mye gørr). Prøvd å starte opp igjen og det virker som motoren får olje igjen(lampa slukker ihvertfall og det kommer olje opp til toppen), men bankelyden er der fortsatt. Noen idé om hva det kan være? Noe vits i å feilsøke? Motor gått 230k. Er det bedre å få tak i en byttemotor?
Alle tips og innspill mottas med takk.
Kraftig ulyd i motor etter lavt oljetrykk.
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Kraftig ulyd i motor etter lavt oljetrykk.
Høyst sansynlig så har du jo fått skade på veivlagrene... Normalt da så skader du også veiva slik at motoren uansett må ut og overhales skikkelig dermed er det vel som oftest mest lønnsomt å sette inn en annen motor. I ditt tilfelle, når du også har mistet oljetrykket så må jo motoren ha fått juling og da vil jeg tro det er lite lønnsomt å gjøre noe med den du har.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Kraftig ulyd i motor etter lavt oljetrykk.
Takk for svar.
Var nok som jeg tenkte... motorbytte er kanskje det greieste.
Nore som har prøvd å handle fra sverige? Er litt mer å velge i der, og lavere piser. Er det greit å ta med over grensa? Betale toll/mva?
Når jeg har 2,3 aut. må jeg da ha en motor fra en aut.bil eller er motorene på aut. og man. identiske??
Hordan kan jeg skjekke at jeg får en motor som passer min bil?
Var nok som jeg tenkte... motorbytte er kanskje det greieste.
Nore som har prøvd å handle fra sverige? Er litt mer å velge i der, og lavere piser. Er det greit å ta med over grensa? Betale toll/mva?
Når jeg har 2,3 aut. må jeg da ha en motor fra en aut.bil eller er motorene på aut. og man. identiske??
Hordan kan jeg skjekke at jeg får en motor som passer min bil?