Deletilgang OG900
Moderator: Moderatorer
Deletilgang OG900
Har bare et lite spørsmål, vet ikke helt om jeg har postet rett...
men hvordan er det med deletilgangen til saab OG900 ? Har lyst å kjøpe en ikke altfor dyr en til å ha noe å småplukke med fram til jeg får lappen.. men er litt greit å få tak i deler også... Får jeg tak i nye deler til de, og eventuelt hvor?
http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar
looks nice? Et lite spørsmål til.. Noen som vet hvor mye det koster å f.eks lakkere den svart?
men hvordan er det med deletilgangen til saab OG900 ? Har lyst å kjøpe en ikke altfor dyr en til å ha noe å småplukke med fram til jeg får lappen.. men er litt greit å få tak i deler også... Får jeg tak i nye deler til de, og eventuelt hvor?
http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar
looks nice? Et lite spørsmål til.. Noen som vet hvor mye det koster å f.eks lakkere den svart?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Deletilgang OG900
Ingen problem å få tak i det meste av deler til og900. Jeg kjenner ihvertfall ikke til noen slitedeler som ikke er mulig å få tak i. Deler får du hos Mekonomen, Meca, Biltema, BilXtra, Partsforsaabs, Elkparts, Saab-forhandlerne andre bilrekvisitabutikker og klubbens sponsorer til høyre her. Om ingen av disse kan hjelpe deg finnes det nokså mye og900-deler liggende og slenge hos klubbens mange medlemmer.
Om du vil ha en bil med mest mulig deletilgang når det gjelder øyelokk, bodykit, kromfelger, neonlys osv, er riktignok kansje ikke dette helt rette bilen.. Men jeg hadde ihvertfall ikke latt deletilgang være noen hindring, det er ikke noe å bekymre seg for.
Bilen i annonsen ser forøvrig grei ut i mine øyne, men jeg har bare tatt en rask titt på bildene. Pris på lakk er det vel vanskelig å gi noe særlig godt svar på. Det kommer jo veldig an på hvor mye du gjør selv, hvor omfattende du vil gjøre det, hvor høye krav du stiller til resultatet, og ikke minst hvor mye den som evt. skal lakkere for deg tar i timepris. Prisen kan vel bli alt mellom 5000 og 20000 kr.
Om du vil ha en bil med mest mulig deletilgang når det gjelder øyelokk, bodykit, kromfelger, neonlys osv, er riktignok kansje ikke dette helt rette bilen.. Men jeg hadde ihvertfall ikke latt deletilgang være noen hindring, det er ikke noe å bekymre seg for.
Bilen i annonsen ser forøvrig grei ut i mine øyne, men jeg har bare tatt en rask titt på bildene. Pris på lakk er det vel vanskelig å gi noe særlig godt svar på. Det kommer jo veldig an på hvor mye du gjør selv, hvor omfattende du vil gjøre det, hvor høye krav du stiller til resultatet, og ikke minst hvor mye den som evt. skal lakkere for deg tar i timepris. Prisen kan vel bli alt mellom 5000 og 20000 kr.
okei, takk 
Bilen var solgt nå, så må bli en annen.. så spør dere som har litt peiling på merket..
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19423332
Hva tror dere om denne ?

Bilen var solgt nå, så må bli en annen.. så spør dere som har litt peiling på merket..
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19423332
Hva tror dere om denne ?

- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Jeg fikk pris på hellakkering av OG'en min, en 2d CC. 30.000,- Det var da med demontering, grunnarbeid og lakkering, men jeg spurte tross alt bare på et sted. Syd lakksenter på Sandmoen - Trondheim.
Edit: Det er fargekode 170H (Vanlig svart)
Edit2: En kompis av meg (Holger N1591) sikler på denne, men er vanskelig og si om den er i god stand bare ut i fra bilder
Edit: Det er fargekode 170H (Vanlig svart)
Edit2: En kompis av meg (Holger N1591) sikler på denne, men er vanskelig og si om den er i god stand bare ut i fra bilder

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
bilen ser jo grei ut den.
2 dørs ska visst vær det stivaste chassiet og har vel de samme dørene som CC.
Det som trekke ner e seff rust (ska got gjørs å finna ein uten) og motoren T8.
så lenge motoren e iorden så e den haugen på bra nok men kan ver et hekkan å feilsøka på. spesielt innsprøytningå som e mekanisk. den motoren er heller ikke så trimmingsvennlig som T16 men mulighetene finnes. bare snakk om pris.
hvis du e interessert i å skru samt ikkje har ti tommeltotta så e den et bra utgangspunkt for T16 konvertering.
det som kan laga krøll for deg med tanke på å få skilt på'an senk/dempera og eksos hvis detta ikkje e godkjent fra før.
men hvis du ska skru litt før du får lappen så har du jo tid på deg te å skaffa de delene som trengs for å få'an godkjent.
2 dørs ska visst vær det stivaste chassiet og har vel de samme dørene som CC.
Det som trekke ner e seff rust (ska got gjørs å finna ein uten) og motoren T8.
så lenge motoren e iorden så e den haugen på bra nok men kan ver et hekkan å feilsøka på. spesielt innsprøytningå som e mekanisk. den motoren er heller ikke så trimmingsvennlig som T16 men mulighetene finnes. bare snakk om pris.
hvis du e interessert i å skru samt ikkje har ti tommeltotta så e den et bra utgangspunkt for T16 konvertering.
det som kan laga krøll for deg med tanke på å få skilt på'an senk/dempera og eksos hvis detta ikkje e godkjent fra før.
men hvis du ska skru litt før du får lappen så har du jo tid på deg te å skaffa de delene som trengs for å få'an godkjent.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Den siste bilen der er nok verdt sine 10 lapper den, du kan kjøre litt med T8 og leke med den mens du f.eks bygger deg en T16-motor, da har du gulle godt utgangspunkt for en knallbil!
Siden den er turbo så har du jo et godt utgangspunkt mhp understell også, men du burde skifte over så du får brekk bak, det hjelper 
Ellers kan du få priser på lakk omtrent så billig du vil, det kommer an på hvor mye du vil/skal gjøre selv. Undertegnede har fått priser under 10 lapper på lakkjobb (inkl lakk), og burde strengt tatt benyttet dette tilbudet i stedet for å gjøre grovarbeidet selv, og vente på at lakkereren har tid etterpå

Ellers kan du få priser på lakk omtrent så billig du vil, det kommer an på hvor mye du vil/skal gjøre selv. Undertegnede har fått priser under 10 lapper på lakkjobb (inkl lakk), og burde strengt tatt benyttet dette tilbudet i stedet for å gjøre grovarbeidet selv, og vente på at lakkereren har tid etterpå

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
den sisnevnte t8 saaben ligger ute til 7000 spenn nå. Det som må fikses er bremserør, ene bremsekaliperen foran, ikke godkjent jt3", ikke godkjent senkesett og lekkasje på radiator.. Lurer på om jeg bare skal slå til. Delene for å bytte dette kan vel ikke koste så veldig mye brukt, så hiver jeg bare over senkesettet og jt'en etter godkjenning...
Greit utgangspungt til litt skruing, øvelseskjøring og førstebil ?
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det er en helt flott førstebil, ingen tvil om det. 9000 er kanskje hakket bedre i mine øyne, men samtidig så har jo og900 en helt unik sjarm da.Alex'en skrev:den sisnevnte t8 saaben ligger ute til 7000 spenn nå. Det som må fikses er bremserør, ene bremsekaliperen foran, ikke godkjent jt3", ikke godkjent senkesett og lekkasje på radiator.. Lurer på om jeg bare skal slå til. Delene for å bytte dette kan vel ikke koste så veldig mye brukt, så hiver jeg bare over senkesettet og jt'en etter godkjenning...

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Finnes jo ikke bedre førstebil enn en og900!EdHunter N815 skrev:Det er en helt flott førstebil, ingen tvil om det. 9000 er kanskje hakket bedre i mine øyne, men samtidig så har jo og900 en helt unik sjarm da.Alex'en skrev:den sisnevnte t8 saaben ligger ute til 7000 spenn nå. Det som må fikses er bremserør, ene bremsekaliperen foran, ikke godkjent jt3", ikke godkjent senkesett og lekkasje på radiator.. Lurer på om jeg bare skal slå til. Delene for å bytte dette kan vel ikke koste så veldig mye brukt, så hiver jeg bare over senkesettet og jt'en etter godkjenning...

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno