Spesialbygget 900 !
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Spesialbygget 900 !
Det finnes jo noen amerikanere som har bygd om sine TE05-12b med kompressorhjul fra Subaru WRX, 16G. Bare å snu turboen slik at vi får se et bilde av kompressorhjulet. Det er "litt" forskjell på et "Big 16G" og ett 12b hjul.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Er det en orginal turbo ?
Den skulle gi opp til 2 bar ?
Får ike tatt bilde bak, det bilde jeg hadde var bare et gammelt jeg hadde tatt før jeg sendte den til min slektning som skulle overhal den.
Hmm, nå ble jeg skeptisk jeg også

Den skulle gi opp til 2 bar ?
Får ike tatt bilde bak, det bilde jeg hadde var bare et gammelt jeg hadde tatt før jeg sendte den til min slektning som skulle overhal den.
Hmm, nå ble jeg skeptisk jeg også

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Han som hadde den før sa dette var en ganske stor turbo, er dette feil ?
Mvh Kent
Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Spesialbygget 900 !
Ja, det er en helt vanlig turbo til de nyere og900ene, samt til lettrykkerne. Min mening er at denne er bedre enn Garretten da den kommer noe tidligere, men den gir seg nok rundt 250 hk, maks..saab-900-turbo skrev:Han som hadde den før sa dette var en ganske stor turbo, er dette feil ?
Mvh Kent
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Hmm, da må han ha sagt feil til meg da 
Jeg er ingen turbo ekspert så jeg veit ikke. Men dere her på forumet har sikkert peiling på det, så får stole på dere
Mvh Kent

Jeg er ingen turbo ekspert så jeg veit ikke. Men dere her på forumet har sikkert peiling på det, så får stole på dere

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Men føler jeg fikk en litt skeiv start her. Så tror jeg bare starter helt på nytt her i klubben jeg, og ikke sier mere om bilen før jeg veit noe sikkert.
Så får håpe dere ikke har fått helt feil intrykk av meg enda, men skal skjerpe meg
Mvh Kent
Så får håpe dere ikke har fått helt feil intrykk av meg enda, men skal skjerpe meg

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Spesialbygget 900 !
det går nok bra skal du se
hadde jeg vært deg hadde jeg blitt rimelig bitter på han som har sagt alt dette tullet til deg. at en turbo klarer å trykke 2 bar har jo ingenting med hestekrefter å gjøre. jeg foreslår at vi avslutter saken med at den bilen aldri har hatt i nærheten av 300hk ELLER 510 Nm
og om du har papirer på slike effekter, er jeg redd det tilhører en helt annen bil, hehehe.
du finner masse bra lesning på forumet her, og noen andre som tilbyr full tilgang for 0 penger ( forum.saabturboclub.com http://www.saablink.net/forum for å nevne to), og er det noe du tydeligvis burde så er det å sette deg ned og lese lese lese lese


du finner masse bra lesning på forumet her, og noen andre som tilbyr full tilgang for 0 penger ( forum.saabturboclub.com http://www.saablink.net/forum for å nevne to), og er det noe du tydeligvis burde så er det å sette deg ned og lese lese lese lese

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Ja, blir nok litt lesing 
Mvh Kent

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Og neste gang jeg kjøper bil, skal jeg sjekke ut selv om det som sies om bilen er sant 

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Spesialbygget 900 !
Men et stort spørsmål om dette... hvor mye betalte du for bilen?saab-900-turbo skrev:Og neste gang jeg kjøper bil, skal jeg sjekke ut selv om det som sies om bilen er sant

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Min slektning betalte 49,000 men etter han da var lei av å bytte kasser som han gjorde stadigvekk, så siden han var onkelen min fikk jeg den for 10,000,- Men dette var også mye pga jeg sa jeg skulle bare bruke alle deler og sette på et annet karosseri. Og det var bare en lettelse for han og sleppe og ha det med id'en hengende over seg. Derfor han ikke solgte den til noen han ikke kjente så godt 
mvh Kent

mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Spesialbygget 900 !
Det Andreas sier stemmer, med den ICn er det enda litt mindre. Så max 240hk og sikkert under 400nm er nærmere sannheten enn 300hk og 500nm.
Skal ikke så mye til for å være en kasseknuser på en OG900 serru.
Men at du er lurt med den prisen er det ikke noe spørsmål med ihvertfall, for det har du ikke blitt. Er den rustfri i karosseriet i tillegg så er den vel verdt pengene og enda litt mer i tillegg til kjøregleden man får med på kjøpet.


Men at du er lurt med den prisen er det ikke noe spørsmål med ihvertfall, for det har du ikke blitt. Er den rustfri i karosseriet i tillegg så er den vel verdt pengene og enda litt mer i tillegg til kjøregleden man får med på kjøpet.

SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
Re: Spesialbygget 900 !
nå har denne tråden blitt ganske lang og fylt med mye rart, underholdende å lese om ikke annet:) Men har du bygd bilen selv, og etterpå fått vite hva du har bygd?saab-900-turbo skrev:Bilen er ikke orginal aero men ombygd til.... , og hhar fått vite nye ting om bilen siden den gang jeg lagde den. Men selv om jeg kansje gir utrykk på at jeg ikke kan noe om biler, så er jeg faktisk ikke helt tett i pappen heller.
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Nei har ikke bygd bilen selv. Kjøpte den slik som den var. Eneste jeg har gjort er å plukke den i deler, og skal snart da kjøpe en annen å sette delene over på 
Hadde vert litt rart hvis det var jeg som hadde bygget den, og så ikke hatt peiling på hva jeg bygde
Ja, har blitt utrolig mye rart på denne tråden
Mvh Kent

Hadde vert litt rart hvis det var jeg som hadde bygget den, og så ikke hatt peiling på hva jeg bygde

Ja, har blitt utrolig mye rart på denne tråden

Mvh Kent

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Spesialbygget 900 !
Det er ingen som er sur på deg vil jeg tro, det er ikke jeg i alle fall. Men kanskje du har lært at det er lurt å vite fakta før du påstår noe så hardnakket...


Jeg tror nok han mener at han har fått vite nye ting siden han lagde tråden.oddi N108 skrev:nå har denne tråden blitt ganske lang og fylt med mye rart, underholdende å lese om ikke annet:) Men har du bygd bilen selv, og etterpå fått vite hva du har bygd?saab-900-turbo skrev:Bilen er ikke orginal aero men ombygd til.... , og hhar fått vite nye ting om bilen siden den gang jeg lagde den. Men selv om jeg kansje gir utrykk på at jeg ikke kan noe om biler, så er jeg faktisk ikke helt tett i pappen heller.
mvh oddi

Sist redigert av EdHunter N815 den 22 nov 2009, 19:07, redigert 1 gang totalt.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1