Fabrikken i Trollhettan best?r mest sannsynligvis
Moderator: Moderatorer
Fabrikken i Trollhettan består mest sannsynligvis
Ifølge artikkelen i Nettavisen så ser det ut til at SAAB fabrikken i Trollhettan består
http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article289434.ece
http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article289434.ece
Tore N10
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Den historien tror i allefall ikke jeg på. Saab er et prestisjemerke i Amerika, derfor tror jeg GM kjøpte Saab.SAAB900T16V skrev:SAAB som er skrudd sammen TORX skruer er SAAB det
Hørte en historie... Det eneste GM/Opel ingeniørene var intressert i hos SAAB var hvordan SAAB konstruerte/designet gearkassene sine ......
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Sakset fra http://www.expressen.se:
Klart i dag: Ingen GM-fabrik stängs
Saabs ägare General Motors ska minska kostnaderna i Europa med 500 miljoner euro med början nästa år.
- Antalet anställda ska minska med 12 000 de kommande två åren, säger Rüdiger Assion, GM:s presschef till TT.
Enligt GM kommer ingen av fabrikerna i Europa att stängas.
Förhandlingar inleds omgående med facken, och GM hoppas ha en plan klar i november för hur nedskärningarna ska gå till.
90 procent av dem ska genomföras nästa år.
Tyskland drabbas hårdast. Det framgår inte av pressmeddelandet exakt hur många jobb som ska bort på Saab i Trollhättan.
http://www.aftonbladet.se skriver følgende:
Det har tidigare sagts att bara en fabrik i Europa ska tillverka GM:s medelstora bilar i framtiden. Det handlar om de bilar som ersätter Saab 9-3 och Opel Vectra.
Striden bedömdes stå mellan Saabs anläggning i Trollhättan och GM:s fabrik i Russelheim.
– När det gäller frågan om val av produktionsort så kommer besked första kvartalet nästa år, säger Christer Nilsson.
Så alt blir kanskje ikke avgjort før til neste år...
Klart i dag: Ingen GM-fabrik stängs
Saabs ägare General Motors ska minska kostnaderna i Europa med 500 miljoner euro med början nästa år.
- Antalet anställda ska minska med 12 000 de kommande två åren, säger Rüdiger Assion, GM:s presschef till TT.
Enligt GM kommer ingen av fabrikerna i Europa att stängas.
Förhandlingar inleds omgående med facken, och GM hoppas ha en plan klar i november för hur nedskärningarna ska gå till.
90 procent av dem ska genomföras nästa år.
Tyskland drabbas hårdast. Det framgår inte av pressmeddelandet exakt hur många jobb som ska bort på Saab i Trollhättan.
http://www.aftonbladet.se skriver følgende:
Det har tidigare sagts att bara en fabrik i Europa ska tillverka GM:s medelstora bilar i framtiden. Det handlar om de bilar som ersätter Saab 9-3 och Opel Vectra.
Striden bedömdes stå mellan Saabs anläggning i Trollhättan och GM:s fabrik i Russelheim.
– När det gäller frågan om val av produktionsort så kommer besked första kvartalet nästa år, säger Christer Nilsson.
Så alt blir kanskje ikke avgjort før til neste år...
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- HappyCamper
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 51
- Registrert: 23 aug 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Er ikke sikkert det er billigere å produsere i Sverige, er vel snarere tvert om. Og de har bedre stillingsvern i Tyskland (det er ihvertfall vanskeligere å sparke folk), så logikken her er jeg ikke helt med på..
hvis man skal produsere biler for salg i Europa, hva er billigst? Å sende en båt til Sverige med de bilene de skal selge der eller å sende ti båter til kontinentet med biler som er laget i Sverige?
hvis man skal produsere biler for salg i Europa, hva er billigst? Å sende en båt til Sverige med de bilene de skal selge der eller å sende ti båter til kontinentet med biler som er laget i Sverige?
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Om en bedrift går dårlig så kan vel ikke fagforeningen nekte bedriften si opp folk. Bedriften eller konsernet i dette tilfellet må jo kunne velge dette selv. Vis de mener at fabrikken i Tyskland er den fabrikken som er dårligst/minst produktiv så er det jo helt naturlig å si opp folk her. Fagforeningen kan sikkert gjøre det vanskeligere, men tror ikke de kan stoppe det hele vis det er det beste for konsernet.Rune N35 skrev: Er ikke sikkert det er billigere å produsere i Sverige, er vel snarere tvert om. Og de har bedre stillingsvern i Tyskland (det er ihvertfall vanskeligere å sparke folk), så logikken her er jeg ikke helt med på..
Vel, det endrer vel ikke på om bilene skal bli produsert i Tyskland eller Sverige vis bilene skal til USA.Rune N35 skrev: hvis man skal produsere biler for salg i Europa, hva er billigst? Å sende en båt til Sverige med de bilene de skal selge der eller å sende ti båter til kontinentet med biler som er laget i Sverige?
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
Nei, de kan ikke nekte dem det, men de har avtaler om sluttpakker og etterutdanning og slikt for å hindre arbeidsløshet, så det kan fort bli dyrt å si opp folk...
Skal de til USA så må det jo være billigst å lage dem i USA, se på 9-7..
Skal de til USA så må det jo være billigst å lage dem i USA, se på 9-7..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: