Hei, og Godt Nyttår, jeg handlet nye hovedlykter for ca 2 år siden,nå viser det seg at lakken/fornikling/legering i reflektor var begynt å løsne og dette av. Jeg tar kontakt der jeg kjøpte hovedlysene og der ønsker de ikke å ordne opp for seg.
Hva burde jeg gjøre og har noen av dere opplevd liknende og utfallet av det.Vet at Mekonomen har 3 års garanti på deler.
Regler ved reklamasjon!
Moderator: Moderatorer
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Regler ved reklamasjon!
SAAB ER BEST
Re: Regler ved reklamasjon!
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Normalt burde jo lykter man kjøper holde lenger ,dette er på 900 s .Ola Pituetten N703 skrev:Hei, og Godt Nyttår, jeg handlet nye hovedlykter for ca 2 år siden,nå viser det seg at lakken/fornikling/legering i reflektor var begynt å løsne og dette av. Jeg tar kontakt der jeg kjøpte hovedlysene og der ønsker de ikke å ordne opp for seg.
Hva burde jeg gjøre og har noen av dere opplevd liknende og utfallet av det.Vet at Mekonomen har 3 års garanti på deler.

SAAB ER BEST
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
Gå innom der og fortell dem at hvis dem ikke har lyst til å gjøre opp for seg så tar du med lokalavisa/tv2 hjelper ellerno, så kan du se om de blir litt med medhjelpeligeOla Pituetten N703 skrev:Normalt burde jo lykter man kjøper holde lenger ,dette er på 900 s .Ola Pituetten N703 skrev:Hei, og Godt Nyttår, jeg handlet nye hovedlykter for ca 2 år siden,nå viser det seg at lakken/fornikling/legering i reflektor var begynt å løsne og dette av. Jeg tar kontakt der jeg kjøpte hovedlysene og der ønsker de ikke å ordne opp for seg.

Tipper lysene på bilen er ment å vare betraktelig lenger enn to år

-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
HAH!!!Arnljoth N1530 skrev:Gå innom der og fortell dem at hvis dem ikke har lyst til å gjøre opp for seg så tar du med lokalavisa/tv2 hjelper ellerno, så kan du se om de blir litt med medhjelpeligeOla Pituetten N703 skrev:Normalt burde jo lykter man kjøper holde lenger ,dette er på 900 s .Ola Pituetten N703 skrev:Hei, og Godt Nyttår, jeg handlet nye hovedlykter for ca 2 år siden,nå viser det seg at lakken/fornikling/legering i reflektor var begynt å løsne og dette av. Jeg tar kontakt der jeg kjøpte hovedlysene og der ønsker de ikke å ordne opp for seg.
Hva burde jeg gjøre og har noen av dere opplevd liknende og utfallet av det.Vet at Mekonomen har 3 års garanti på deler.![]()
Tipper lysene på bilen er ment å vare betraktelig lenger enn to år
Nei ta det med butikken å ta det seriøst. får du ikke no seriøst muntelig svar sender du brev til dem, hvor du ber på skriftelig svar innen 2-3 uker. Se hva svar du får da, så kan du ta en tlf til forbrukerombudet uten at dem trenger å vite det med en gang. da får du den hjelpa du trenger.
Begynner man å true med tv2 og forbrukerombudet, så blir nok selger bare irritert å du får hvertfall ikke noe bedre service.
du kommer ingen vei. ingen i butikk legger seg dønn flate å du får nye deler bare fordi du "truer" med dette.
Men ja jeg er enig i at lyktene skal holde lengre enn 2 år, men bare gå litt varsomt fram. Det tjener du på!
Når jeg først er i gang, så skal det jo sies at tv2 hjelper deg er et trangsynt program. tar saker kun med dem som klager klarer ikke å vinkle slik at det er to sider av en sak, men nå blir det jo ikke bra tv av å vise begge sider...
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Enig med Halvard (zero900t). Når man nesten umiddelbart begynner å true med å gå til media, stiller man plutselig en hel del svakere.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Her kan jeg hjelpe. Jobber på serviceavdelingen på Lefdal Hamang (ja jeg er en sånn slitsom fyr du møter når du skal reklamere på noe). Det som du kan finne ut er hvor lenge disse er ment til å vare. Retten til å reklamere er to år med mindre produktet er ment til å vare vesentlig lenger. Da er reklamasjonsretten 5 år. Hvis en lik sak har vært oppe i forbrukertvistutvalget før er det den avgjørelsen som gjelder for din sak.
Så lenge du hevder at du har brukt produktet riktig og ikke har selv fysisk skadet det kan de ikke nekte deg å undersøke saken. Det er de lovpålagt. Det kan hende at de krever å få inn produktet til vurdering evt sende den tilbake til leverandør før du får ny. Dette har de lov til. Men i ditt tilfelle vil du haktisk ha krav på "låneprodukt" under service.
Om du ønsker å klage så finner du dette på www.forbrukerportalen.no.
Denne gjelder til alle:
Forbrukerrådet har ingen makt på noen måte. De er ikke lovdømmende og kan ikke ta noen avgjørelser. For eventuelle avgjørelser på saken opp i forbrukertvistutvalget.
Man har ikke øyeblikkelig returrett ved åpent kjøp over disk.
Ved defekt vare kan selger kreve å utbedre feilen (reparere).
Tommelfingerregelen er ombytte av vare kan skje etter 3 ganger samme feil eller 4 ganger forskjellige feil.
Vær hyggelig mot de som jobber der. Det lønner seg.
Så lenge du hevder at du har brukt produktet riktig og ikke har selv fysisk skadet det kan de ikke nekte deg å undersøke saken. Det er de lovpålagt. Det kan hende at de krever å få inn produktet til vurdering evt sende den tilbake til leverandør før du får ny. Dette har de lov til. Men i ditt tilfelle vil du haktisk ha krav på "låneprodukt" under service.
Om du ønsker å klage så finner du dette på www.forbrukerportalen.no.
Denne gjelder til alle:
Forbrukerrådet har ingen makt på noen måte. De er ikke lovdømmende og kan ikke ta noen avgjørelser. For eventuelle avgjørelser på saken opp i forbrukertvistutvalget.
Man har ikke øyeblikkelig returrett ved åpent kjøp over disk.
Ved defekt vare kan selger kreve å utbedre feilen (reparere).
Tommelfingerregelen er ombytte av vare kan skje etter 3 ganger samme feil eller 4 ganger forskjellige feil.
Vær hyggelig mot de som jobber der. Det lønner seg.