Helgearbeid i fjøs
Moderator: Moderatorer
verdens desidert mest verdifulle firma da:) Eller er det milliarder det er snakk om? billion er jo milliard på engelsk..EdHunter N815 skrev:Se her ja, trengs en liten oppdatering her tror jeg...
Jeg jobber som elektroniker i WesternGeco i Knarvik, nord for Bergen. Vi er eid av og jobber i praksis i Schlumberger, verdens største oljeservice-selskap med rundt 80 000 ansatte og 27 billioner dollar i omsetning (08). Bedriften jeg jobber i lager seismisk utstyr, for det meste seismikkabler for oljeleting i sjø. Dette er kabler som blir slept bak båter i streamere på opp til 8 km i lengde.
Hehe, var nok litt kjapp i oversettelsen fra den engelske websiden der ja.oddi N108 skrev:verdens desidert mest verdifulle firma da:) Eller er det milliarder det er snakk om? billion er jo milliard på engelsk..
mvh oddi
Og jeg jobber med å lage de kablene + mange andre også da... jobber på Nexans Norway,på Rognan..EdHunter N815 skrev:Se her ja, trengs en liten oppdatering her tror jeg...
Jeg jobber som elektroniker i WesternGeco i Knarvik, nord for Bergen. Vi er eid av og jobber i praksis i Schlumberger, verdens største oljeservice-selskap med rundt 80 000 ansatte og 27 billioner dollar i omsetning (08). Bedriften jeg jobber i lager seismisk utstyr, for det meste seismikkabler for oljeleting i sjø. Dette er kabler som blir slept bak båter i streamere på opp til 8 km i lengde.
Paul N1176 skrev:Og jeg jobber med å lage de kablene + mange andre også da... jobber på Nexans Norway,på Rognan..
var ikke akkurat ment sånn at vi lager kabler for dereEdHunter N815 skrev:Paul N1176 skrev:Og jeg jobber med å lage de kablene + mange andre også da... jobber på Nexans Norway,på Rognan..
Hvilke kabler er det dere lager for oss da? Vi produserer det meste selv, og det vi ikke lager blir stort sett produsert i Kina og sammenstilt hos oss.
Edit: Ser nå på websidene at dere lager GUN-kabler blant annet, og de stemmer det jo at vi ikke lager selv ja. Uansett er dette en relativt liten del av produktspekteret vårt. Alle streamere lager vi selv, men det er kanskje mulig dere leverer nettverkene til dem?