teoretisk toppfart ogCab
Moderator: Moderatorer
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
teoretisk toppfart ogCab
Noen som veit hva teoretisk toppfart er på og900 med 7.primær og eksakt hvor turtallsperra ligger med lucas?
Og hva som er oppgitt toppfart fra fabrikk på ogCabben?
Har en formening om at 1000rpm på 5. = 37,5kmt men er litt usikker...
Og hva som er oppgitt toppfart fra fabrikk på ogCabben?
Har en formening om at 1000rpm på 5. = 37,5kmt men er litt usikker...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
har ikke regnet på det teoretisk, men i praksis har jeg dessverre aldri fått min til å runde 200, verken med taket oppe eller nede.....
men 198-199 gjør den lett...... (litt lett, eller kanskje ikke lett i det hele tatt.....
)


Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Grunnen til at jeg spør er at jeg tangerte 220 i går, og da lå jeg vel på max av hva motoren godtar før turtallsperra slo i.
Turtellern lå stygt nærme 6000rpm....
Ladetrykket holdt seg forholdsvis greit, ca 1mm inn på rødt fra 180 og opp til 220. Opp til 180 lå det litt ustabilt mellom 3/4 og 2/4 rødt.
Greit nok det egentlig med tanke på at det kun er SPchip og modifisert APC som er gjordt med bilen.
Ellers lå den fryktelig stabilt på vegen, Lesjøfors og bilstein understell.
Men det tok jo litt tid, og det suste greit fra førervinduet...
Turtellern lå stygt nærme 6000rpm....

Ladetrykket holdt seg forholdsvis greit, ca 1mm inn på rødt fra 180 og opp til 220. Opp til 180 lå det litt ustabilt mellom 3/4 og 2/4 rødt.
Greit nok det egentlig med tanke på at det kun er SPchip og modifisert APC som er gjordt med bilen.
Ellers lå den fryktelig stabilt på vegen, Lesjøfors og bilstein understell.
Men det tok jo litt tid, og det suste greit fra førervinduet...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
... da vet jeg hva som må til
..... et besøk på speedparts for å skifte ut rød boksen før neste tysklandstur
ellers har min opplevelse med cab og fart vært at det har vært relativt ustabilt, men nå har nå jeg også skiftet fra original til Lesjøfors og bilstein så regner med at det har gjort godt.
hvilke dekk bruker du?

ellers har min opplevelse med cab og fart vært at det har vært relativt ustabilt, men nå har nå jeg også skiftet fra original til Lesjøfors og bilstein så regner med at det har gjort godt.
hvilke dekk bruker du?
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Kjører på Toyo Proxes T1S.
Litt vrient å få varme i dem ved banekjøring, men ellers er det helt ok dekk. 205/50/16.
Jeg opplevde også bilen som ustabil før jeg bytta om til bilstein og lesjøfors, spesiellt bak var den slingrete. Var skikkelig hengekøye når man kjørte på veg med telehiv o.l.
Jeg har lodda om en svartboks, og chip fra SP. Lucaschipet fungerer greit det, men tror det er en fordel med litt større eksos en originalt....er nok en propp der.
Litt vrient å få varme i dem ved banekjøring, men ellers er det helt ok dekk. 205/50/16.
Jeg opplevde også bilen som ustabil før jeg bytta om til bilstein og lesjøfors, spesiellt bak var den slingrete. Var skikkelig hengekøye når man kjørte på veg med telehiv o.l.
Jeg har lodda om en svartboks, og chip fra SP. Lucaschipet fungerer greit det, men tror det er en fordel med litt større eksos en originalt....er nok en propp der.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
teoretisk toppfart er jo kun avhengig av utveksling, har ikkeno med effekt å gjøre!
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_hastigheter.htm
Ta en titt nederst i høyre hjørne! hvem vil kjøre 99/900 i 305 km/t?
EDIT: eller for den slags skyld 140 på 1.gir @ 8000 o/min..
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_hastigheter.htm
Ta en titt nederst i høyre hjørne! hvem vil kjøre 99/900 i 305 km/t?

EDIT: eller for den slags skyld 140 på 1.gir @ 8000 o/min..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
fart
900 i over 300 km...
Tøft!!
Hvis noen skaffer bilen, så tester jeg
Tøft!!
Hvis noen skaffer bilen, så tester jeg

1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Men veien dit avhenger av effekta...Rune N35 skrev:teoretisk toppfart er jo kun avhengig av utveksling, har ikkeno med effekt å gjøre!
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_hastigheter.htm
Ta en titt nederst i høyre hjørne! hvem vil kjøre 99/900 i 305 km/t?
EDIT: eller for den slags skyld 140 på 1.gir @ 8000 o/min..
