Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Moderator: Moderatorer
- NjalVM
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 62
- Registrert: 25 jan 2010, 08:27
- Bil: '04 SAAB 9-5 Vector, 2.0t
- Sted: Bergen, eller deromkring..
Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Hepp hepp!
Før eg kjøpte gliset ('04-modell 9-5 Vector) vart det tatt EU-godkjenning og gjennomført ein tilstandsrapport (forbrukerombudet sin standardsak) hjå merkeverkstad..
Det var mange B-ar, nokre C-ar og ingen D. C-ane gjekk på dårlig varme, ei ripe i lakken og ei rift i eine setet.
Men no, to-tre veker etterpå har det oppstått ein ulyd i bilen; det er ei form for "klunk" eller "dunk" (som ein høyrer, samt kjenner i rattet), som oppstår ved både ved skifte frå drive til revers (og omvendt), ved skifte i rattutslag frå høgre til venstre (og omvendt). Har også høyrt lyden nokre gonger ved køkøyring, både når eg bremsar og akselererer..
Eg tippar det er foringar, endeledd eller anna som kostar meg ein del kronasje å fikse. Nokon formeiningar? Eg ser det er mange som har hatt dei same "klunka", og som har bytt både det eine og hitt..
Men det store spørsmålet:
Er dette noko som verkstaden burde oppdaga ved ein kontroll? Eg spesifiserte at det måtte sjekke foringar og tilhøyrande skikkelig, då eg hadde lese ein del om problem (spesielt bak) med desse..
Og om verkstaden burde (skule?) oppdaga det; kan eg krevje f.eks. vederlagsfri utbetring eller noko i den dur? Det er jo for å oppdage sånne feil eg i utgangspunktet tok den kontrollen! (Fire dagar etter kontroll; altså dagen etter eg kjøpte bilen, rauk forresten tennkassetten.... *grr*)
Før eg kjøpte gliset ('04-modell 9-5 Vector) vart det tatt EU-godkjenning og gjennomført ein tilstandsrapport (forbrukerombudet sin standardsak) hjå merkeverkstad..
Det var mange B-ar, nokre C-ar og ingen D. C-ane gjekk på dårlig varme, ei ripe i lakken og ei rift i eine setet.
Men no, to-tre veker etterpå har det oppstått ein ulyd i bilen; det er ei form for "klunk" eller "dunk" (som ein høyrer, samt kjenner i rattet), som oppstår ved både ved skifte frå drive til revers (og omvendt), ved skifte i rattutslag frå høgre til venstre (og omvendt). Har også høyrt lyden nokre gonger ved køkøyring, både når eg bremsar og akselererer..
Eg tippar det er foringar, endeledd eller anna som kostar meg ein del kronasje å fikse. Nokon formeiningar? Eg ser det er mange som har hatt dei same "klunka", og som har bytt både det eine og hitt..
Men det store spørsmålet:
Er dette noko som verkstaden burde oppdaga ved ein kontroll? Eg spesifiserte at det måtte sjekke foringar og tilhøyrande skikkelig, då eg hadde lese ein del om problem (spesielt bak) med desse..
Og om verkstaden burde (skule?) oppdaga det; kan eg krevje f.eks. vederlagsfri utbetring eller noko i den dur? Det er jo for å oppdage sånne feil eg i utgangspunktet tok den kontrollen! (Fire dagar etter kontroll; altså dagen etter eg kjøpte bilen, rauk forresten tennkassetten.... *grr*)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
På 2-3 uker så skal man i allefall ikke slite ut understellsdeler så jeg vil tro du står sterkt, i allefall moralsk. Strengt tatt så vet man jo ikke hva som har forårsaket feilen, det kan jo være du som har vært uheldig å kjørt borti noe som har skadet bilen også men jeg vil tro at ethvert merkeverksted med en snev av fornuft vil bøye seg i støvet og rette opp feilen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- NjalVM
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 62
- Registrert: 25 jan 2010, 08:27
- Bil: '04 SAAB 9-5 Vector, 2.0t
- Sted: Bergen, eller deromkring..
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Takk for den.
Trur eg tar ein telefon til forbrukerrådet i tillegg for å høyre kva dei har å seie, mtp. at det er nytta deira formular for tilstandsrapport, som i fylje dei sjølve skal vere ei god sikring for kjøpar (og for såvidt seljar også)..
Trur eg tar ein telefon til forbrukerrådet i tillegg for å høyre kva dei har å seie, mtp. at det er nytta deira formular for tilstandsrapport, som i fylje dei sjølve skal vere ei god sikring for kjøpar (og for såvidt seljar også)..
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Et godt tips er å IKKE blande inn forbrukerråd eller andre instanser før du har snakket med verkstedet. Som regel finner dere en ok løsning uten noe krangel, de aller fleste er faktisk ærlige folk som ønsker å rette opp sine feil. Begynner du å tulle med forbrukerrådet før du har kontaktet verkstedet direkte er det bare med på å forsure dialogen med dem, og det er slett ikke til din fordel.NjalVM skrev:Takk for den.
Trur eg tar ein telefon til forbrukerrådet i tillegg for å høyre kva dei har å seie, mtp. at det er nytta deira formular for tilstandsrapport, som i fylje dei sjølve skal vere ei god sikring for kjøpar (og for såvidt seljar også)..
Forbrukerrådet er forresten ikke en "overmakt" slik mange tror, de har ingen som helst makt ovenfor hverken privatpersoner eller firma. De kan gi verkstedet en henstilling om hva de skal gjøre, men de kan ikke pålegge dem noe som helst. Skjemaet du har fylt ut hjelper deg kanskje i en tvistesak eller rettssak, men det er også alt. Slik det som regel er så står du ganske alene i en slik sak hvis du får verkstedet mot deg, så forsøk å være høflig og medgjørlig i starten når du tar kontakt.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- NjalVM
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 62
- Registrert: 25 jan 2010, 08:27
- Bil: '04 SAAB 9-5 Vector, 2.0t
- Sted: Bergen, eller deromkring..
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Kontakt med Forbr.-råd var ikkje tenkt for å ha noko å "ta" verkstaden på, men berre for å få eit syn på kor bindande ein sånn tilstandsrapport er.
Men uansett.. Eg snakka med verkstaden, og fekk tatt ein telefondiagnose, og han meinte det noko var nokre små, tynne stad som årsaka dette. Dei kan "plutselig" byrje klikke, så det kan forklare kvifor dei ikkje oppdaga det under kontrollen.
Men om det så er var det ein halvtimes jobb å byte desse, og dei kosta nokre hundre kroner stykk.. Ikkje ille, altså.
Han meinte eg skulle klare å kjenne om det var desse som var defekt sjølv.
Eg fekk ikkje med meg namnet på dei, men ut av kva eg ser på Speedpart sine sider er det stag nr. 9 på teikninga det er snakk om.

Dette bør eg vel klare å byte sjølv?
Men uansett.. Eg snakka med verkstaden, og fekk tatt ein telefondiagnose, og han meinte det noko var nokre små, tynne stad som årsaka dette. Dei kan "plutselig" byrje klikke, så det kan forklare kvifor dei ikkje oppdaga det under kontrollen.
Men om det så er var det ein halvtimes jobb å byte desse, og dei kosta nokre hundre kroner stykk.. Ikkje ille, altså.
Han meinte eg skulle klare å kjenne om det var desse som var defekt sjølv.
Eg fekk ikkje med meg namnet på dei, men ut av kva eg ser på Speedpart sine sider er det stag nr. 9 på teikninga det er snakk om.

Dette bør eg vel klare å byte sjølv?
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Trur ikke det er stab stag linken, men siden verkstedet påstår det så er det sikkert lurt å forsøke og bytte den først for å se. Den er ultralett å bytte, så det klarer du selv.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Ultralett om du har verktøyet og det ikke har rustet helt fast.. har sagt mer enn èi nordnorsk glose under bytting av de der på K_Duck sin 9-5freddy85 skrev:Trur ikke det er stab stag linken, men siden verkstedet påstår det så er det sikkert lurt å forsøke og bytte den først for å se. Den er ultralett å bytte, så det klarer du selv.

Men i utgangspunktet, lett og fort gjort.
Er vel det som på mange biler blir kalt for kaklestaget

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- NjalVM
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 62
- Registrert: 25 jan 2010, 08:27
- Bil: '04 SAAB 9-5 Vector, 2.0t
- Sted: Bergen, eller deromkring..
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Då høyrde eg ikkje feil.
Eg lurte på om han kalla det "klikkstag"/"klakkstag" eller noko i den dur..
Trur eg må ha meg ein tur nedom i garasjen å kjenne på det..
Eg lurte på om han kalla det "klikkstag"/"klakkstag" eller noko i den dur..
Trur eg må ha meg ein tur nedom i garasjen å kjenne på det..

- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Klage på bruktbiltest/tilstandsrapport..?
Ikke særlig mye å kjenne på selve staget. Men ene enden er vel festet i krengestaget om jeg husker riktig, riv litt i det, så finner du fort ut om det er slarkete og/eller kakklete 

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero