Sliter litt med å finne ut av min gode gamle 03mod 9-3ss. Iløpet av høsten og vinteren har jeg merket en "slamring" bak på høyre side. Har selvfølgelig tatt det for gitt at dette må være en foring, har den klassiske klakkelyden som defekte foringer lager. Hadde derfor bilen på test hos NAF hvor følgende diagnose ble tatt: "Opphengs / Bærearmer bak: Slakk i foringer på øver arm, H+V side bakstilling"
Jeg sjekket med Saab-forhandler i Tromsø og fikk fortalt at dette er bananstagene på begge sider som er defekte. Disse er nå byttet, men har ikke fått vekk denne klunkingen bak. Er det noen som har ett godt forslag om hva dette kan være. Antar at det er flere som må ha hatt dette problemet, da foringer tydeligvis ikke er de beste komponentene på denne modellen

Kan legge til at det mangler ett feste på eksosanlegget bak og, men har veldig vondt for å tro at dette er problemet. Videre er fjær foran venstre side knekt, men denne lyden kjenner jeg godt og kan ikke sammenlignes med det som kommer av baken på bilen. Kommer og en knirkelyd pga den knekte fjæren.
Alle gode forslag til hva problemet er og hvillken måte dette kan sjekkes ut tas imot med takk. Trenger hjelp til å komme videre sånn at kjøperen min får en strøken og fin bil