Moderator: Moderatorer
Slik vi gjør det for våre 2:Paul N1176 skrev:fikk 6700,- igjen, men det skal bli mer.. kan vist trekke fra opptil 25000,- i barnehage regninger..
noen som vet om jeg får trekt fra 25k eller om det er 28% av 25k.. eller om det er noe annet??
vi betaler barnehageplassen ilag, men jeg skal ha fradragetArnesl N1394 skrev:Slik vi gjør det for våre 2:Paul N1176 skrev:fikk 6700,- igjen, men det skal bli mer.. kan vist trekke fra opptil 25000,- i barnehage regninger..
noen som vet om jeg får trekt fra 25k eller om det er 28% av 25k.. eller om det er noe annet??
Eldstemann gikk i barnehagen hele året, mens yngstemann begynte i august. 1 Måned gratis, 1 plass for eldstemann = 2535,-, mens når yngste begynte ble totalprisen 4383,- for begge: Vårt fradrag ble da:
Eldstemann: Januar - Juni = 6 x 2535,- = 15210,-
Eldste+yngste: August - Desember = 5 x 4383,- = 21915,-
Juli = Gratismåned. SUM som føres som fradrag = 37125,-
Vet ikke om dette er riktig måte å beregne fradraget, men dette er hva vi har kommet frem til jfr. utregninga til kommunen(selv om de prøvde å snyte oss for nesten 6000,- på fradragsbeløpet, vi betalte for full plass på yngste'n fra august, selv om han begynte i november, det baserte ikke dem regnestykket sitt på...)
Det som suger er at jeg betaler for barnehageplassene, mens skattemessig blir det innberettiget på den med lavest inntekt, dvs kjerringa, dermed er det hu som får igjen mine penger på skatten
Renter på gjeld kontra inntekt, og hvordan de har liknet deg der gjør nok at du kommer litt ut i minus da...Andrew N1328 skrev:Noe jeg ikke skjønner, har mer gjeld enn sist, har samme lønn, allikavel måtte jeg betale 13 000 mer i skatt den her gangen, og jeg kommer 2100 i minus
Ja, forstår det slik at det har med rente-nedgangen å gjøre, men jeg hadde ca 70 000 mer i gjeld i 2009 enn 2008, men virker som om det ikke er blitt tatt med på selvangivelsen.. skal uansett sjekke.Andreas N1194 skrev:Renter på gjeld kontra inntekt, og hvordan de har liknet deg der gjør nok at du kommer litt ut i minus da...Andrew N1328 skrev:Noe jeg ikke skjønner, har mer gjeld enn sist, har samme lønn, allikavel måtte jeg betale 13 000 mer i skatt den her gangen, og jeg kommer 2100 i minus
Selv får jeg mitt i oktober.
Haha, er vel det som kalles kald beregningJohan N828 skrev:Restskatt på 12 kr
Koster mer å overføre pengene til dem.