Jeg heter Martin, og ifjor sommer kjøpte jeg meg denne bilen

Det er første gang jeg eier en SAAB, men blir nok ikke den siste! Er hittil godt fornøyd med bilen, som både er særdeles komfortabel, og går noe vanvittig godt.
Jeg har hatt noen små problemer med bilen, men Lassen Auto i skien har stilt opp og fikset dette uten ekstra kostnad (rattstamme modulen og ett slitt stabstag).
Litt info om bilen. Dette er en 2003 modell 9-3SS Vector, med BSR Steg4 trimkit. Etter hva jeg har fått opplyst, tok første eier bilen ned til BSR i Växsjö og fikk montert trimsettet omtrent rett etter at bilen rullet ut av butikklokalene i Skien.
Bilen har til nå hatt 2 eiere før meg, rullet 130.000km, og går fremdeles som en klokke. Det som gjorde at jeg torde å kjøpe bilen, var det faktum at alt fra understell og generellt vedlikehold av bilen var svært bra.
Bilen hadde fått ny 5-trinns girkasse rett i forkant av da jeg overtok bilen, da drevene i den gamle møtte sin skaper etter 120.000km med 420nM.
Av ekstrautstyr (uten at jeg vet hva som er standard for Vector):
-Varme i seter
-Parkeringssensor
-2-soners klimaanlegg
-Delskinn seter (parchment)
-Regnsensor
-Cruisekontroll
-PCM2 stereo med 13 høyttalere
-Integrert telefon
-6-disc CD-veksler i dash
-Bi-Xenon m/grøftelys
-Elektrisk justerbart førersete
Det er muligens noe mer jeg har glemt.
Bilen drar noe vanvittig, spesiellt mellom 2-4500rpm, det er nesten som å kjøre en dieselbil.
BSR Kitet er oppgitt til å yte 268hk/420nM, så det hender jeg sitter med litt høy puls av og til

Dette har jeg gjort etter at jeg overtok bilen:
-Montert BBS LeMans 19" replicafelger med sorte custom SAAB-emblemer
-Lakkert lista og utløserknappen over hanskerommet i samme sølvfarge som knappene på rattet
-Montert aluminium intercooler og sorte silikonslanger fra SG
-Lakkert ramma på girknotten i samme farge som knappene på rattet
Dette skal gjøres i nærmeste fremtid:
-Montere Witter avtagbart usynlig hengerfeste (bestilt)
-Montere SPAX RSX TÜV-godkjente coilovers (bestilt)
-Montere Eibach TÜV-godkjente spacere (større sporvidde bak enn foran)
-Bytte til sportsratt og 2005-airbag (ligger lagret)
Ting jeg ønsker å gjøre med bilen seinere:
-Montere orginal Aero-styling
-Montere GenuineSaab fjærbeinstag og 3-punkts stabstag i fremvogn
Jeg skifter Mobil olje og filter hver 5000km for å holde motoren frisk utenom servicene. Flere bilder kommer etterhvert!