Fant ingen instrukser på det i verkstedboka fra Saab

Moderator: Moderatorer
Sånn jeg har forstått det, så er balanseakslene der av samme grunn som at biler har myke dempere og lavt støynivå. Komfort. De akslene gjør egentlig ingenting, annet enn at de reduserer motorens vibrasjoner under kjøring.Atzz skrev:Jeg lurer på hvorfor dere fjerner dette?
Er det ikke en grunn til at det er der?
blir det mere støy fra motorn?? og hvorfor vil folke fjerne denne, jeg trur ikke en autroisert Saab verksted. hadde gjort dette her, dem hadde nok satt alt på plass alt orginalt igjen,Og er det noen fordeler med dette?... har du også flere bilder av balansekjede. Og registerer kjede?. ser ikke forkskjell. siden det skal være 2kjederTimon skrev:Sånn jeg har forstått det, så er balanseakslene der av samme grunn som at biler har myke dempere og lavt støynivå. Komfort. De akslene gjør egentlig ingenting, annet enn at de reduserer motorens vibrasjoner under kjøring.Atzz skrev:Jeg lurer på hvorfor dere fjerner dette?
Er det ikke en grunn til at det er der?
Grunnen til at jeg gjør det, er at jeg vil ha en så driftsikker bil som mulig, og når jeg først skal bytte registerkjede, så må jeg enten kjøpe nytt (koster peng) bal. kjede eller fjerne det. Om jeg fjerner det så er det en ting mindre som kan ryke.
Og så blir det mindre som motoren skal dra rundt, så den vil komme fortere opp i turtall om man ruser den.
Blir ikke mer støy, men mer vibrasjoner.bullit87 skrev: blir det mere støy fra motorn?? og hvorfor vil folke fjerne denne, jeg trur ikke en autroisert Saab verksted. hadde gjort dette her, dem hadde nok satt alt på plass alt orginalt igjen,Og er det noen fordeler med dette?... har du også flere bilder av balansekjede. Og registerer kjede?. ser ikke forkskjell. siden det skal være 2kjeder
Hvilken Saab-modell og motor?Berland N1165 skrev:Her er ein måte å fjerne heile greiene på
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... alansaxlar
Har prøvd å kjøre uten balansekjede. Dette er ikkje å anbefale på ein bruksbil. Holdt ut i 3 uker før eg tok kostnaden med å bytte hele registeret.