Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 16 apr 2010, 20:48
Skiftet bærekuler på venstre side, her var det mye slakk gitt på den nedre

Er sikker på at kula ville ha hoppa ut snart...
Høyre side blir tatt i morgen, da blir nok saabillac'en fornøyd

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 16 apr 2010, 20:58
Morten-N146 skrev:Henta meg nye bremser i Sverige i dag

.
Det blir nok bra!

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
JoBruheim N1726
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 07 jul 2009, 22:19
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
Legg inn
av JoBruheim N1726 » 17 apr 2010, 14:22
Er ikke forhold for vask av bil ute i dag nei! Har ikke vasket siden før påske nå..
Saab 9-3SE t7 '02
[X] Saab 900S '96
-
Runek
- 2.0 bar

- Innlegg: 705
- Registrert: 15 jan 2009, 14:37
- Medlemsnummer: N1828
- Navn: Rune H. Karlstad
- Bil: Saab 9-3
- Sted: Løten V/ Hamar
Legg inn
av Runek » 17 apr 2010, 14:34
Bytta cupefilter i dag, og det så ut som det var på tide ja : )

-
Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av Morten-N146 » 17 apr 2010, 20:01
Ingvar N629 skrev:Morten-N146 skrev:Henta meg nye bremser i Sverige i dag

.
Det blir nok bra!

Prøvemonterte nye skiver og kalippere i dag for å teste om vinterhjula mine fortsatt passet og det gikk såvidt

. Et balanseringslodd på innsiden av felgen tok så vidt inni kalipperen så det må flyttes. Så jeg har 2-3 mm klaring mot innsiden av felgen. Er forøvrig snakk om Turbo-X/Hirsch-bremser 345mm og 17-toms 5-spoke Aero(9-5).
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 17 apr 2010, 21:29
Peter og jeg har vært i Strömstad. IKKE Harry-handel
Plukket ned en 68 V4. "Tyskerbrakka" var fullastet med div deler fra nevnte V4 + skinninteriør, okseblod, til og900, 17" Tenspoke til 9-5n ++++ Gjort avtale om kjøp av ytterligere et prosjekt. 1967 Monte Carlo 850.
"Alt" fra totakt til turbo
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 18 apr 2010, 09:22
Morten S. skrev:Peter og jeg har vært i Strömstad. IKKE Harry-handel
Plukket ned en 68 V4. "Tyskerbrakka" var fullastet med div deler fra nevnte V4 + skinninteriør, okseblod, til og900, 17" Tenspoke til 9-5n ++++ Gjort avtale om kjøp av ytterligere et prosjekt. 1967 Monte Carlo 850.
oi oi

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 18 apr 2010, 12:42
Morten S. skrev:Peter og jeg har vært i Strömstad. IKKE Harry-handel
Plukket ned en 68 V4. "Tyskerbrakka" var fullastet med div deler fra nevnte V4 + skinninteriør, okseblod, til og900, 17" Tenspoke til 9-5n ++++ Gjort avtale om kjøp av ytterligere et prosjekt. 1967 Monte Carlo 850.
Bilder eller det skjedde ikke

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 18 apr 2010, 13:46
alex_ander3@hotmail.com skrev:Morten S. skrev:Peter og jeg har vært i Strömstad. IKKE Harry-handel
Plukket ned en 68 V4. "Tyskerbrakka" var fullastet med div deler fra nevnte V4 + skinninteriør, okseblod, til og900, 17" Tenspoke til 9-5n ++++ Gjort avtale om kjøp av ytterligere et prosjekt. 1967 Monte Carlo 850.
Bilder eller det skjedde ikke


MC'en!
Ble ikke flere bilder da bilen stod så plundrete parkert.
Dette er en norsk bil. Gått på Gjøvik/Raufoss distriktet på 80 og 90 tallet. Reg i Sverige sent 1966 og importert april 1967.
Sist redigert av
Morten S. den 18 apr 2010, 19:27, redigert 1 gang totalt.
"Alt" fra totakt til turbo
-
MikiN799
- 0.7 bar

- Innlegg: 157
- Registrert: 20 apr 2009, 17:51
- Navn: Morten
- Bil: Saab 9-5 2.0t 02
- Sted: lørenskog
Legg inn
av MikiN799 » 18 apr 2010, 17:32
Har bytta til sommerdekk

. F så deilig hehe et hav av forskjell

MY02 Saab 9-5 2.0t
87 Saab OG900 2.0t 8v
død
88 Saab OG900 2.0t 16v
død
Nothing is impossible. the impossible only takes somewhat longer.
What is the most common French expression? I give up

-
K_Duck N1093
- 2.0 bar

- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
-
Kontakt:
Legg inn
av K_Duck N1093 » 18 apr 2010, 20:26
Har byttet ut den knuste frontlykten på venstre side (som fikk seg en liten smell ifm en kollisjon) med en litt mindre knust lykt.
Og, i samme farten montert US-blinkers. Pørdi støff, om enn litt uferdig koblingsmessig atm. ^^,
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 18 apr 2010, 20:28
DA var høyre bærekule skiftet. Og etter byttet av 4. stk. bærekuler, så har rattet blitt skjevt

-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 18 apr 2010, 20:59
Atzz N1868 skrev:DA var høyre bærekule skiftet. Og etter byttet av 4. stk. bærekuler, så har rattet blitt skjevt

Da må du nok få tatt en hjulstillingskontroll

-
Kjell N1179
- 1,5 bar

- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
Legg inn
av Kjell N1179 » 18 apr 2010, 21:08
Har byttet olje+filter. Skulle og ''bare'' bytte dynamo siden den jeg har begynt å lage litt lyd. Slitt lager!
Har hatt en liggende som jeg har kjøpt brukt(skulle være nesten ny). Etter mye knot fikk jeg ut den som satt på bilen. Det var da en 90amp og den jeg hadde fått tak i var en 70amp=(. Nedtur, men jeg skrudde den over allikevel. Men tror du ikke at den ikke ladet når jeg var ferdig. Og ja, så at spenningsregulatoren på den ''nye'' var lite slitt og fin. Kjente jeg ble mildt irritert. Men etter en underkant av en time var den gamle på plass igjen.
Eneste jeg fikk ut av dette var å øve på å skru=(.
Saab 9-3 Viggen
Saab 9-5.
Saab 93 SS
Tidligre biler
Ng900 Se Turbo, 95'' X
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 18 apr 2010, 21:54
K_Duck N1093 skrev:Har byttet ut den knuste frontlykten på venstre side (som fikk seg en liten smell ifm en kollisjon) med en litt mindre knust lykt.
Og, i samme farten montert US-blinkers. Pørdi støff, om enn litt uferdig koblingsmessig atm. ^^,
La meg forklare denne nærmere;
K_Duck fikk pakke fra våre gode venner på Kjeller her, men da vi pakket ut lykten var den
knust.
Så fant vi spor av glasskår i esken så det blir erstatningssak mot posten dette.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero