Unormalt langt verkstedopphold.
Moderator: Moderatorer
- mazlic
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1852
- Navn: Are
- Bil: Saab 9-3 1.8t.
- Sted: Førde
Unormalt langt verkstedopphold.
Hadde saaben min inn på ett verksted for snart 2 månder siden nå for og få tatt noen garantifeil og 110000 service.
Alt de vart fikset den første uken de sto inne, men så fant de ut att registere holdt på å ryke så de måtte bytte vannpumpe, strammehjul og div andre deler.
Det har nå gått 7 uker siden den jobben vart påbegynt.
På de 7 ukene har eg måtte tatt alle telefoner mellom verkstedet og forsikringsselskapet. Har og følt eg har vert nøtt til og ringe verkstedet dagelig for og purre på jobben.
Dette har kostet meg mye tid og ikkje minst vert ett stort frustrasjonsmoment.
Har og blitt fortalt opptil flere ganger iløpe av de siste 7 ukene att delene var på vei og bilen var klar om ett par dager, men har vist seg kver gang att de bare var løyn.
Fikk ny melding i dag omm att endelig vannpumpa var komt nå, men de junne ikkje garantere att bilen var klar til helga. Det betyr med andre ord att de nermer seg uke nommer 8 på denne jobben.
Så de eg lurte på er om eg har noen slags rettigheter som bileier har i denne type saker.
Har eg rett på no slags avslag i pris på reperasjonen, eller har verkstedet full rett til å drive på slik de gjør?
Har måtte klart meg uten bil i 2 månder nå siden alle klagene mine bare er blitt ignorert.
Ka bør eg gjøre? eller er de bare å smøre seg med enda mer tolmodighet?
Takker for alle svar.
Alt de vart fikset den første uken de sto inne, men så fant de ut att registere holdt på å ryke så de måtte bytte vannpumpe, strammehjul og div andre deler.
Det har nå gått 7 uker siden den jobben vart påbegynt.
På de 7 ukene har eg måtte tatt alle telefoner mellom verkstedet og forsikringsselskapet. Har og følt eg har vert nøtt til og ringe verkstedet dagelig for og purre på jobben.
Dette har kostet meg mye tid og ikkje minst vert ett stort frustrasjonsmoment.
Har og blitt fortalt opptil flere ganger iløpe av de siste 7 ukene att delene var på vei og bilen var klar om ett par dager, men har vist seg kver gang att de bare var løyn.
Fikk ny melding i dag omm att endelig vannpumpa var komt nå, men de junne ikkje garantere att bilen var klar til helga. Det betyr med andre ord att de nermer seg uke nommer 8 på denne jobben.
Så de eg lurte på er om eg har noen slags rettigheter som bileier har i denne type saker.
Har eg rett på no slags avslag i pris på reperasjonen, eller har verkstedet full rett til å drive på slik de gjør?
Har måtte klart meg uten bil i 2 månder nå siden alle klagene mine bare er blitt ignorert.
Ka bør eg gjøre? eller er de bare å smøre seg med enda mer tolmodighet?
Takker for alle svar.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Unormalt langt verkstedopphold.
Høres jo helt sprøtt ut.. hvilket verksted er det da?
Eneste som jeg merker på jobb (helt annen bransje) er at det desverre har vært lengre leveringstid på mange produkter nå i disse asketider hvor flyene har stått på bakken.
Eneste som jeg merker på jobb (helt annen bransje) er at det desverre har vært lengre leveringstid på mange produkter nå i disse asketider hvor flyene har stått på bakken.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- mazlic
- 0.7 bar
Det er Bergheim Autosalg i bergen de her er snakk om.
Har merka att de er litt lenger levering på ting med fly nå når du har den vulkanen ja, men meg bekjent har ikkje den hatt ett 7 uker langt utbrudd og det er ikkje så langt fra østlande til vestlande.
Har merka att de er litt lenger levering på ting med fly nå når du har den vulkanen ja, men meg bekjent har ikkje den hatt ett 7 uker langt utbrudd og det er ikkje så langt fra østlande til vestlande.
- mazlic
- 0.7 bar
Delene kom jo til Bergheim på tirsdagen. Var på telefonen med delelagere da og vart lovt at jobben skulle startes med en gang. Onsdag ringte eg verkstede og lurte på kor langt de var komt, men de viste ikkje engang att vannpumpa var komt til bergen, men siden den var de så skulle de starte på bilen med en gang.
Ringte verkstede igjenn i dag og de hadde f..n ikkje meg klart og få bilen inn i verkstede enda.
Ga klar beskjed om att de hadde lovt både meg og IF ( de som har bruktbilgarantien her) flere ganger att jobben skulle startes så fort delene var komt. Så nå får eg bare vente og se da om bilen er klar i morgen ettermiddag eller om eg må knuse noen kneskåler snart, for de virker jo som om det er den eneste måten og få de til og forstå på.
Ringte verkstede igjenn i dag og de hadde f..n ikkje meg klart og få bilen inn i verkstede enda.
Ga klar beskjed om att de hadde lovt både meg og IF ( de som har bruktbilgarantien her) flere ganger att jobben skulle startes så fort delene var komt. Så nå får eg bare vente og se da om bilen er klar i morgen ettermiddag eller om eg må knuse noen kneskåler snart, for de virker jo som om det er den eneste måten og få de til og forstå på.
- Aleks_
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Vitner bare om utrolig dårlig service derifra. Virker som om de interne rutinene der ikke er gode nok.
Har man ikke krav på leiebil når verksted besøket går over lengre tid?
Har man ikke krav på leiebil når verksted besøket går over lengre tid?
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
x 1997 Saab 900S
- mazlic
- 0.7 bar
Påsto eg ikkje hadde rett på leiebil heller, men ska ut i åsane i måro enten bilen er klar eller ikkje for 8 uker på en reprasjon som tar toppen 2 er uholdbart.
- mazlic
- 0.7 bar
Vell, da har eg vert på telefonen med Bergheim flere ganger i dag og de har faktisk klart og starte på bilen, men klare f..n ikkje å få den ferdig. Vart fortalt de tok ca 1 arbeidsdag og skifte alt i registere, men her e de jo snakk om bare vannpumpa, men alikevell har de klart og bruke halle gårsdagen og hele dagen i dag pluss att de sikkert trengte hele mandagen.
Skylder fremdeles på att delen kom sent, men de har jo hatt helt siden tirsdagen!
Blir vertfall siste gang eg kommer til og bruke Bergheim.
Skylder fremdeles på att delen kom sent, men de har jo hatt helt siden tirsdagen!
Blir vertfall siste gang eg kommer til og bruke Bergheim.
- mazlic
- 0.7 bar
I går var den store dagen. Bilen var endelig ferdig på verkstede etter 8 uker, men nå nekter Bergheim å levere ut papirene på alle reperasjonene som er utført mens den sto der! Ser ut som om de blir NAF sak alikevell.
- Aleks_
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Spurte du om det var noen spesiell grunn til at de ikke vil levere ut papirene?
N1025
x 1997 Saab 900S
x 1997 Saab 900S
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Tror du bør få sjekka bilen din opp og i mente av noen uavhengig ja, høres ut som at det verkstedet har gjort noe de ikke burde. En bil skal ikke stå inne i 2 måneder for registerskift, merkeverksted eller ei.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- mazlic
- 0.7 bar
Ja. Kommer til å ha bilen inn på en sjekk enten av scan eller naf, men må få ut papirene på alt som er gjort først. liten vits i å få kontrolert den før de.
- Timon
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Lov om håndverkertjenester m.m for forbrukere.
Kapittel III.
§ 11. Forbrukerens krav ved forsinkelse.
Dersom tjenesteyteren ikke har avsluttet tjenesten eller overholdt frister i samsvar med § 10, og dette ikke skyldes forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren
(a) holde betalingen tilbake etter § 13.
(b) kreve tjenesten utført etter § 14 eller heve avtalen etter § 15, og
(c) kreve erstatning etter § 28.
Står mye nyttig i den loven
Hele loven:
http://www.lovdata.no/all/hl-19890616-063.html
Kapittel III.
§ 11. Forbrukerens krav ved forsinkelse.
Dersom tjenesteyteren ikke har avsluttet tjenesten eller overholdt frister i samsvar med § 10, og dette ikke skyldes forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren
(a) holde betalingen tilbake etter § 13.
(b) kreve tjenesten utført etter § 14 eller heve avtalen etter § 15, og
(c) kreve erstatning etter § 28.
Står mye nyttig i den loven

Hele loven:
http://www.lovdata.no/all/hl-19890616-063.html
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro