Heisann
Hirsch sin styling pakke passer som kjent bare 9-5 fra 2002 og oppover. Det skal vist også være mulig og få dette montert på 2001 9-5 med diverse modifikasjoner.
Er det noen her som har peiling på hva noe sånt vil koste mtp deler, få noen til og bygge om, samt montere?
Takker for svar ^^
Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
nå e jo Hirsch stylingå dyr i utgangspunktet + lakkering kommer i tillegg.
så må du ha front + evt hekk fra 2002 ellår nyare + lakkering.
Ingvar har bytta te nye fronten på sin og det e ikkje bolt on.
med mindre du kan gjør det sjøl, har plass og tid så tror eg det vil bli veldig dyrt.
så må du ha front + evt hekk fra 2002 ellår nyare + lakkering.
Ingvar har bytta te nye fronten på sin og det e ikkje bolt on.
med mindre du kan gjør det sjøl, har plass og tid så tror eg det vil bli veldig dyrt.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
Dette har nå vært oppe før, men her er det som må gjøres;
-Sveis om (kan modifisere den gamle, men du må uansett ha en del deler for feste av lykter og spylere) eller bytt kollisjonsbjelken (må sveises uansett). I tillegg må du ha braketten som holder nyfronten i toppen, og brakettene som sitter i skjermene (kan droppes, men da må det lages de siste festene til lyktene).
-Nye hovedlykter. Elnettet må modifiseres, nye kontakter til lyktene.
-Nye blinklys
-Montere lyktespylere med slanger
-Bytte spylervæsketank med pumper. Her får du problem med at polariteten på nivågiveren er motsatt av giveren i den gamle tanken (nei de passer ikke om hverandre). Jeg bytta til M04-> SID og gjorde de øvrige endringene som trengtes for dette.
-Siden du har estate så kan du ikke ta snarveien med å bare bytte kontakt på ledningen som gikk til lavtrykkspumpa og smelle den på høytrykkspumpa som nå skal på de nye spylerne. DICE må omprogrammeres og det må mekkes el-nett.
-Bytte AC-kondenser eller bøye rør på den gamle (kanskje ikke helt ideelt). Jeg slapp unna da jeg samtidig monterte ny intercooler som jeg satte foran AC-kondenseren, og den havnet dermed lenger bak og tar ikke i venstre lykt noe den ellers ville ha gjort.
-Jeg husker ikke hvilke tåkelys som sitter i Hirsch-fronten, men om det er de samme som til M02-M03 så er det bolt om med kontakter. Jeg har M04-M05 Aero front på min nå , og på de tåkelysa er det andre kontakter.
-Sveis om (kan modifisere den gamle, men du må uansett ha en del deler for feste av lykter og spylere) eller bytt kollisjonsbjelken (må sveises uansett). I tillegg må du ha braketten som holder nyfronten i toppen, og brakettene som sitter i skjermene (kan droppes, men da må det lages de siste festene til lyktene).
-Nye hovedlykter. Elnettet må modifiseres, nye kontakter til lyktene.
-Nye blinklys
-Montere lyktespylere med slanger
-Bytte spylervæsketank med pumper. Her får du problem med at polariteten på nivågiveren er motsatt av giveren i den gamle tanken (nei de passer ikke om hverandre). Jeg bytta til M04-> SID og gjorde de øvrige endringene som trengtes for dette.
-Siden du har estate så kan du ikke ta snarveien med å bare bytte kontakt på ledningen som gikk til lavtrykkspumpa og smelle den på høytrykkspumpa som nå skal på de nye spylerne. DICE må omprogrammeres og det må mekkes el-nett.
-Bytte AC-kondenser eller bøye rør på den gamle (kanskje ikke helt ideelt). Jeg slapp unna da jeg samtidig monterte ny intercooler som jeg satte foran AC-kondenseren, og den havnet dermed lenger bak og tar ikke i venstre lykt noe den ellers ville ha gjort.
-Jeg husker ikke hvilke tåkelys som sitter i Hirsch-fronten, men om det er de samme som til M02-M03 så er det bolt om med kontakter. Jeg har M04-M05 Aero front på min nå , og på de tåkelysa er det andre kontakter.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
Hirsch fronten e eg rimelig sikker på har de gamle (avlange) grøftalyså.
ikkje de samme som på vår Aero front Ingvar
ikkje de samme som på vår Aero front Ingvar
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
Det ser slik ut jaFrode N073 skrev:Hirsch fronten e eg rimelig sikker på har de gamle (avlange) grøftalyså.
ikkje de samme som på vår Aero front Ingvar

- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Re: Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
Det var såpass ja! Da tror jeg det er bare et ord som oppsummerer det der. Nemlig DYRT. Ihvertfall for meg som ikke har peiling nok til å gjøre de modifikasjonene. Om noen skal gjøre alt det der for meg, pluss lakkering og selve prisen på delene så må jo det der bli en helt vanvittig sum.Ingvar N629 skrev:Dette har nå vært oppe før, men her er det som må gjøres;
-Sveis om (kan modifisere den gamle, men du må uansett ha en del deler for feste av lykter og spylere) eller bytt kollisjonsbjelken (må sveises uansett). I tillegg må du ha braketten som holder nyfronten i toppen, og brakettene som sitter i skjermene (kan droppes, men da må det lages de siste festene til lyktene).
-Nye hovedlykter. Elnettet må modifiseres, nye kontakter til lyktene.
-Nye blinklys
-Montere lyktespylere med slanger
-Bytte spylervæsketank med pumper. Her får du problem med at polariteten på nivågiveren er motsatt av giveren i den gamle tanken (nei de passer ikke om hverandre). Jeg bytta til M04-> SID og gjorde de øvrige endringene som trengtes for dette.
-Siden du har estate så kan du ikke ta snarveien med å bare bytte kontakt på ledningen som gikk til lavtrykkspumpa og smelle den på høytrykkspumpa som nå skal på de nye spylerne. DICE må omprogrammeres og det må mekkes el-nett.
-Bytte AC-kondenser eller bøye rør på den gamle (kanskje ikke helt ideelt). Jeg slapp unna da jeg samtidig monterte ny intercooler som jeg satte foran AC-kondenseren, og den havnet dermed lenger bak og tar ikke i venstre lykt noe den ellers ville ha gjort.
-Jeg husker ikke hvilke tåkelys som sitter i Hirsch-fronten, men om det er de samme som til M02-M03 så er det bolt om med kontakter. Jeg har M04-M05 Aero front på min nå , og på de tåkelysa er det andre kontakter.
Ganske synd egentlig, for det er den absolutt fineste fronten til 9-5.
Får satse på at et eller annet firma lager replica.

Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Pris for og bytte om til MY-02 Hirsch styling på 01 9-5
e kanskje liga billigt å bytta te ein 2002 ellår nyar og få på Hirsch då 

2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt