Hei, Har en 2001-mod, 9-3 Turbo. (150hk, bensin) Motoren er av typen B205E. Kjøpte nye plugger til den i dag. NGK BCPR7ES. (Det var disse Mekonomen sa jeg skulle ha til min bil) Da jeg skulle bytte så jeg at pluggene som sto i, var av typen NGK BCPR6ES-11.
Jeg har satt i de nye BCPR7ES pluggene nå, og bilen starter og går helt normalt. Gjør det noe om jeg kjører med disse pluggene, eller bør jeg kjøpe nye BCPR6ES-11 plugger?
NGK Plugger til 9-3
Moderator: Moderatorer
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: NGK Plugger til 9-3
Bilen din skal ha BCPR7ES-11, så de du kjøpte stemmer nok. 

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: NGK Plugger til 9-3
Nuvel, verkstedboka sier 6ere, men det spiller ingen rolle. 6erne er valgt pga kaldstartegenskaper. Om du har handlet BCPR7ES istedenfor BCPR7ES-11 så er forskjellen gnistgapet.Rambraut N1491 skrev:Bilen din skal ha BCPR7ES-11, så de du kjøpte stemmer nok.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: NGK Plugger til 9-3
Jeg sjekket bare opp med de som står på siden til Speedparts.Ingvar N629 skrev:Nuvel, verkstedboka sier 6ere, men det spiller ingen rolle. 6erne er valgt pga kaldstartegenskaper. Om du har handlet BCPR7ES istedenfor BCPR7ES-11 så er forskjellen gnistgapet.Rambraut N1491 skrev:Bilen din skal ha BCPR7ES-11, så de du kjøpte stemmer nok.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
Re: NGK Plugger til 9-3
Så da er det bare for meg å øke "gniståpningen" til 11mm ? (Den var vel på bare 5-6mm nå)
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Re: NGK Plugger til 9-3
Gnistgap på 11mm er vel i overkant, 1,1mm er mer passe 

M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
Re: NGK Plugger til 9-3
Ups.. 11mm blir vel i drøyeste lage ja.. 
