Lurte på om det er lovlig å lakkere en bil som en politibil?
Vet det ikke er lov å ha lys på takene, men kan eg foreksempel lakkere en bil HELT lik norsk politi?

Moderator: Moderatorer
Ja, så lenge det ikke står politi på den...lenepostei skrev:Hei Hei
Lurte på om det er lovlig å lakkere en bil som en politibil?
Vet det ikke er lov å ha lys på takene, men kan eg foreksempel lakkere en bil HELT lik norsk politi?
Jeg vil tro det.. hvorfor vil du gjøre dette egentlig?lenepostei skrev:Okhaha
men vist eg for eksempel tar på "Police" istedenfor politi, er det ok?
Har ikke tenkt å gjøre dette med Saab'n, sånn at alle vet dethehe
Men tror dere ikke det er ganske så stor sjans for å bli stoppet? xD haha
Som vist i mitt første innlegg i denne trådenRambraut N1491 skrev:Det er jo noen som kjører rundt i en gammel BMW E30, tror jeg det er. Den er lakkert som en politibil med teksten ''idioti'' på sidene. Han fikk vel en del refs av onkel blå for det, men ingen som kunne gjøre noe med det.
De fleste politibilene er ikke lakkerte heller, men det er brukt folie.
mhm, heheRambraut N1491 skrev:Det er jo noen som kjører rundt i en gammel BMW E30, tror jeg det er. Den er lakkert som en politibil med teksten ''idioti'' på sidene. Han fikk vel en del refs av onkel blå for det, men ingen som kunne gjøre noe med det.
Paradigm N558 skrev:Som vist i mitt første innlegg i denne trådenRambraut N1491 skrev:Det er jo noen som kjører rundt i en gammel BMW E30, tror jeg det er. Den er lakkert som en politibil med teksten ''idioti'' på sidene. Han fikk vel en del refs av onkel blå for det, men ingen som kunne gjøre noe med det.
Kan stemme, på ACR har de en bergningsbil på banen som er hvit og har blålys, og etter meg bekjent, har de ingen grunn til å ha blålys på denne bilen.Arnljoth N1530 skrev:Etter som jeg har forstått, kan du ha like dekaler som en norsk politibil, bare det ikke står politi på den. Hva gjelder lys på taket, så tror jeg du kan ha dem der, de skal bare ikke fungere (?) ?
Hadde samme tanken om gamlebilen (Nissan Laurel), men kom bare ikke så langt at jeg fikk gjennomført
alle lys som er montert på bilen skal fungereArnljoth N1530 skrev:Etter som jeg har forstått, kan du ha like dekaler som en norsk politibil, bare det ikke står politi på den. Hva gjelder lys på taket, så tror jeg du kan ha dem der, de skal bare ikke fungere (?) ?
Hadde samme tanken om gamlebilen (Nissan Laurel), men kom bare ikke så langt at jeg fikk gjennomført
Nnnnnnnnnnnei?Anders N1660 skrev:alle lys som er montert på bilen skal fungereArnljoth N1530 skrev:Etter som jeg har forstått, kan du ha like dekaler som en norsk politibil, bare det ikke står politi på den. Hva gjelder lys på taket, så tror jeg du kan ha dem der, de skal bare ikke fungere (?) ?
Hadde samme tanken om gamlebilen (Nissan Laurel), men kom bare ikke så langt at jeg fikk gjennomførtergo så er dette ikke lov