Etter å ha kjørt fransk turbobørsje noen år nå, vurderer jeg å kjøpe meg Saab. Har lyst på en litt rask, komfortabel og romslig stasjonsvogn, og synes da 9-5 er midt i blinken. Har lest time etter time om dette oilsludgeproblemet på disse motorene, og føler meg litt usikker på om en kjøper seg problemer. Et velfylt servicehefte er jo selvfølgelig viktig, men er det noe annet måten en kan forsikre seg om at alle oppgraderinger på veivhusvent. og slikt er utført? Og kan forsikre sog om at ikke det er tett/har vært tett? Så en skrev noe her om å kjenne at det ikke blåser for mye ut av oljepåfyllingshullet. Eller skal en heller gå for en V6`er? Ser det står en i Oslo til en ok pris (120-130.000). V6 har ikke turbo? Står også en 2.2diesel her i Halden her jeg bor, men den høres litt slapp ut med bare 120hk.
Veldig taknemmlig for alle svar! Dere er sikkert passe lei alle slike spørsmål fra nykommere her....
Og til sist, om noen har tips til et gullkjøp av en 9-5 til rundt 100.000,- (kan strekke meg noen titusen oppover) så kom gjerne med forslag! En slik som har skiftet olje hver 500 mil, aldrig hatt på utesko inni bil, kun brukt den på Søndager HVIS det har vært pent vær til kirken osv

Mvh
Raymond Johansen