Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 24 sep 2010, 10:42
I dag er latssaben eu-godkjent
Så har jeg gjort noen grep for at den ikke skal være sååå lat
19T6" og T7-magnetventil
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 24 sep 2010, 11:09
Daniel N683 skrev:Tor N12 skrev:I dag er latssaben eu-godkjent
Så har jeg gjort noen grep for at den ikke skal være sååå lat
19T6" og T7-magnetventil
og autolaten koser seg?

Enda i allefall

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Ronny_N169
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Ronny_N169 » 24 sep 2010, 18:22
Byttet ut økonomi modus mot tuning modus i min og9-3. 170hk i normalmodus, 220hk i tuning modus

To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 24 sep 2010, 23:52
Blei ammrikaner med V8 på meg i dag da. Lincoln Town Car, 1995:
HER snakker vi komfort. Har bare lyst til å kjøre rundt dagen lang

Tror den er ganske tørst, kjørecomputeren sier 2.2liter på mila!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 25 sep 2010, 06:15
Fått byttet toppdekselpakning på 9-5n.
Har fremdeles en liten oljelekkasje et eller annet sted. Lukter brent olje i ny og ne. Tror det er mot torpedoveggen, for jeg kjenner lukten godt inn i kupeen når bilen står stille.
"Alt" fra totakt til turbo
-
Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Legg inn
av Paul N1176 » 27 sep 2010, 09:19
i går da.. vasket invendig og utvendig. også fikk den en velfortjent polering etterpå..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 27 sep 2010, 12:45
Hentet denne i Arendal i dag.
1992 900i 2.0-16V.
Litt småfiks, så er den klar for veien. (Rust ved innfesting bærebro og en bremseskive bak)

"Alt" fra totakt til turbo
-
PetterSandvik
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 85
- Registrert: 25 jun 2010, 10:39
- Medlemsnummer: N1991
- Navn: Petter
- Bil: Saab 9-3 SportCombi Hirich 09'
- Sted: Leka
-
Kontakt:
Legg inn
av PetterSandvik » 27 sep 2010, 18:00
Har bestilt nye drivknuter til høyre side og polert den.
1967 Saab 96 V4
1997 Saab 900 2T 1,4 bar - solgt
2009 Saab 9-3 1.8t Hirich
-
bullit87
- 2.0 bar

- Innlegg: 658
- Registrert: 04 mar 2010, 22:33
- Medlemsnummer: n1873
- Navn: kristoffer
- Bil: Saab 900R
- Sted: Toten
-
Kontakt:
Legg inn
av bullit87 » 27 sep 2010, 19:07
satt inn nytt batteri her omdagen og fikk justert clutch wiren, gud for en forskjell, planlegger også bytte regkjede nå snart,
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 28 sep 2010, 14:21
Fikk sveiset litt rust på Tyskerbrakka hos en kompis.
Fant dette bildet på veggen i garasjen hans:

"Alt" fra totakt til turbo
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 28 sep 2010, 19:37
Justert GLT på 9000'en... Lå på 0.35, nå liggern dønn på 0.45bar. Lader ca. 0.9-0.95 på topp, en 200hk 2.3t søker vel 0.94 som maks, eller noe der omkring?
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Legg inn
av doo-kie » 29 sep 2010, 18:35
I dag fikk 9000 nytt bensinfilter og powerflex motorfeste
Ble forskjell forhold til det slappe oppmorkna org driten som sto der jah!!

MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 29 sep 2010, 18:36
Har en liten idé om at man trenger nye motorfester her også

-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 29 sep 2010, 21:51
Tenkte jeg skulle kjøre 9-5 på jobb i dag for å få luftet den litt, men var nok litt for lenge siden sist jeg luftet den. Tom for strøm

Så da blei det 900 da....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Legg inn
av Aleks_ » 30 sep 2010, 16:08
Daniel N683 skrev:Det er viktig å gi damene oppmerksomhet med jevne mellomrom, ellers slår dem seg fort vrang

