Hei dere 9k-folk... er i ferd med ? bli en av dere :-)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Hei dere 9k-folk... er i ferd med å bli en av dere :-)

Legg inn av B.Elle N126 » 23 nov 2004, 23:46

Hei, har solgt 9-5'en og er i ferd med å starte på nye evntyr. Forhåpentligvis sammen med en 9k CSE av de siste modeller.
Hva er forskjellen på jubileum og vanlig CSE ? så til forundring at jubileum lå litt lavere i nypris enn annen CSE.
har jubileum lakkerte skjørt og nedre støtfangere ?
Interiør, var det standard med skinn, klima el lign i jubileum ?
takker for info.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 24 nov 2004, 00:40

Jubileumsmodellen A50 hadde sort eller beige skinninteriør med mocka-innlegg og inngravert jubileums-logo i ryggen som standard. Bilene hadde også Aerostylingen (front og bak-spoiler, sideskjørt, listverk og skjermbreddere) lakkert i bilens farge.
Du fikk den med 3 motoralternativ: 20LPT, 23LPT og 23T (LPT=lettrykksturbo)
Den hadde også: Skinn girkule & mansjett, tre&skinnratt, spesielle matter.
Bilen ble levert med Silver Spoke 6x15 eller Super Aero 6.5x16
Hvis bilen hadde Super Aero-felger så hadde den også Aero dempere og fjærer.
A50 ble levert i Embassy Blue, Silver, Black eller Amnethyst Violet

Dette er det som skiller A50 fra en vanlig 9k.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Legg inn av B.Elle N126 » 25 nov 2004, 22:58

Takk for opplysende info. Fikk tilslag i dag på bilen og skal hente neste helg i bergen. Er en -97 9k CSE Jub 2,0t m.org. saab-chip 180hk. En eier alle servicer 140k km, skal være meget godt vedlikehold, men har sett hverken bilen eller bilder :roll: så da er det jo ekstra spennende.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 26 nov 2004, 12:34

2,0 ble levert uten klimaanlegg til samme pris som CSE. Sjekk derfor at det er klima eller AC på bilen før du slår til! Ellers hadde den samme pakke som CSE i bunn, pusser på bakruten og bakspoiler delvis lakkert i bilens farge hørte med i jubileums pakken. Veldig pene biler, ser ut som Aero ved første øyekast.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 27 nov 2004, 14:59

klima eller AC er et must!!!
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Kjetiln122
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 440
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N122
Navn: Kjetil Finstad
Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
Sted: Ås

Legg inn av Kjetiln122 » 27 nov 2004, 16:52

se denne.... er ac og visker på bakrute pluss lakkert spoiler....

http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... highlight=
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974

Svar