BSR eksos til 9-3SS
Moderator: Moderatorer
BSR eksos til 9-3SS
Etter kun 7 måneder begynte å ruste eksosen jeg kjøpte fra BSR. På innsiden av enderørene er mye korrosjon. Og vinteren har ikke begynt på alvor enda .
Skal det være slik ?
[/img]
Skal det være slik ?
[/img]
Sol
-
- 2.0 bar
- utengen
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N038
- Sted: Norge, Sveits
- Kontakt:
Hei
Det er sikkert vanlig garanti som gjelder er det ikke, bare og klage og fà det byttet, men det er klart BSR kanskje har regnet med at deres tuning soter sà mye at de lager et lager med sot som ikke salt og fuktighet kan trenge gjenom, da kanskje de holder lengre,
idiotisk svar Ole?
Det er kanskje en grunn til at de er billigere en rustfritt eller andre, men salt og fuktighet er noe som tar fort livet av feks eksosrör, men ring og prat med de som selger dette sà burde de jo hjelpe deg.
Eller sà kjöper du et rustfritt sà er det problemet löst for lang tid, finnes flere som selger dette i Sverige til din bil, bla BSR, Speedparts, Maptun mm
Mvh
Tommy Utengen
Det er sikkert vanlig garanti som gjelder er det ikke, bare og klage og fà det byttet, men det er klart BSR kanskje har regnet med at deres tuning soter sà mye at de lager et lager med sot som ikke salt og fuktighet kan trenge gjenom, da kanskje de holder lengre,

Det er kanskje en grunn til at de er billigere en rustfritt eller andre, men salt og fuktighet er noe som tar fort livet av feks eksosrör, men ring og prat med de som selger dette sà burde de jo hjelpe deg.
Eller sà kjöper du et rustfritt sà er det problemet löst for lang tid, finnes flere som selger dette i Sverige til din bil, bla BSR, Speedparts, Maptun mm
Mvh
Tommy Utengen
BSR eksos til 9-3 SS
Siden jeg jobber en del med stålkvaliteter det virker for meg at enderørene er laget av vanlig stål. Ved fuktige luft og eller salt ruster disse fort.
Etter noen samtaler med BSR og deres representanter i Norge er jeg ikke sikkert på om det bli en lett case å få bytte eksosen. Dette betyr at jeg må gå den harde veien.
En ting er jeg sikkert på , kommer aldri til å kjøpe en eksos som er ikke i rustfri stål. Hadde det samme erfaringen med JT som etter 1,5 år var helt ut.
Men BSR/ Ray - Simmons var så bastante i påstanden sin om denne eksosen var så bra.
Dette med søttingen vet jeg ikke , men hvis det er slik at Hirsch sit tunning gir rennere eksos er dette en bevis.
Hvis noen av dere kan hjelpe meg å lege bilde av eksosen vil dere se hvordan er denne ?
Etter noen samtaler med BSR og deres representanter i Norge er jeg ikke sikkert på om det bli en lett case å få bytte eksosen. Dette betyr at jeg må gå den harde veien.
En ting er jeg sikkert på , kommer aldri til å kjøpe en eksos som er ikke i rustfri stål. Hadde det samme erfaringen med JT som etter 1,5 år var helt ut.
Men BSR/ Ray - Simmons var så bastante i påstanden sin om denne eksosen var så bra.
Dette med søttingen vet jeg ikke , men hvis det er slik at Hirsch sit tunning gir rennere eksos er dette en bevis.
Hvis noen av dere kan hjelpe meg å lege bilde av eksosen vil dere se hvordan er denne ?
Sol
BSR eksos til 9-3 SS
Hei ,
Endelig , her kommer bildet :
http://www.ultimatesaab.com/upload/krasimir.jpg
Tussen takk for Rune99 for hjelpen.
Har ikke fått svar fra BSR enda.
Krasimir
Endelig , her kommer bildet :
http://www.ultimatesaab.com/upload/krasimir.jpg
Tussen takk for Rune99 for hjelpen.
Har ikke fått svar fra BSR enda.
Krasimir
Sist redigert av krasimir den 29 nov 2004, 14:29, redigert 3 ganger totalt.
Sol
BSR eksos til 9-3 SS
Fikk svaret fra BSR :
Fra: BSR - Magnus [mailto:magnus@bsrab.se]
Sendt: 29. november 2004 14:02
Til: Autopower Norge A
Emne: Re: Rustproblem med eksos fra BSR
Hej,
Detta är inget lustigt. Kondensvatten och metallpartiklar från avgaser
blandat med vägsalt. Inget som ska ge garanti.
Med vänlig hälsning
BSR / Magnus
Metalpartikler fra avgaser !!!!! Ha , hvor de kommer fra ?
Etter kun 7 måneder og 10,000 km metalpartikler ...
Og ingen garanti.
Fra: BSR - Magnus [mailto:magnus@bsrab.se]
Sendt: 29. november 2004 14:02
Til: Autopower Norge A
Emne: Re: Rustproblem med eksos fra BSR
Hej,
Detta är inget lustigt. Kondensvatten och metallpartiklar från avgaser
blandat med vägsalt. Inget som ska ge garanti.
Med vänlig hälsning
BSR / Magnus
Metalpartikler fra avgaser !!!!! Ha , hvor de kommer fra ?
Etter kun 7 måneder og 10,000 km metalpartikler ...
Og ingen garanti.
Sol
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Vi har også Saab original sportseksos på vår 9-5. Det har vi hatt siden den var ny i 2003 og frem til nå, 90 000 km senere er det fortsatt ikke noe rust.Aeroild skrev:Jeg har hatt original Saab sportseksos siden mars, dvs 8 mnd og ca 20 000km, og har ikke antydning til rust.
Sist redigert av Øystein Strøm N141 den 30 nov 2004, 16:33, redigert 1 gang totalt.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
BSR eksos til 9-3 SS
Det som irriterte meg mest er svaret fra BSR. Det virker som at de tror at jeg er en med begrenset IQ og en slik svar kan ordne problemet.
Men det er siste gang jeg kjøper noe fra dem. Uansett hva dette skulle være. Hvis de har vist bedre forståelse av ''after sales service'' kunne man akseptere, men en slik svar er nesten fornærmelse.
Jeg ringte til fabrikken i Sverige som lager eksosen ( Ray/ Simons ).
De fortalte meg at grunnen til rust er fordi det er for mye fuktighet her.
Selvfølgelig det er fuktighet , viste de ikke at det regner i Norge ?
Eller det er ingen regn i Sverige og eksosen de lager er ment kun til Sør Europa.
I tillegg forteller meg at ,, ja ,ja det er bare rust ellers funker anlegget''.
Det betyr ikke noe at man kjører en ny bil med en rusten ende bakk. Og ingen kommer til å bry seg om hvis jeg skal selge bilen senere !!!!
Etter hvert har jeg forstått at denne reklamen '' Billig er best '' er bare tull.
Jeg vil helst betale mer men få eg reliable produkt .
Men det er siste gang jeg kjøper noe fra dem. Uansett hva dette skulle være. Hvis de har vist bedre forståelse av ''after sales service'' kunne man akseptere, men en slik svar er nesten fornærmelse.
Jeg ringte til fabrikken i Sverige som lager eksosen ( Ray/ Simons ).
De fortalte meg at grunnen til rust er fordi det er for mye fuktighet her.
Selvfølgelig det er fuktighet , viste de ikke at det regner i Norge ?
Eller det er ingen regn i Sverige og eksosen de lager er ment kun til Sør Europa.
I tillegg forteller meg at ,, ja ,ja det er bare rust ellers funker anlegget''.
Det betyr ikke noe at man kjører en ny bil med en rusten ende bakk. Og ingen kommer til å bry seg om hvis jeg skal selge bilen senere !!!!
Etter hvert har jeg forstått at denne reklamen '' Billig er best '' er bare tull.
Jeg vil helst betale mer men få eg reliable produkt .
Sol
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Denne saken diskuteres på STCS også :http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=68042
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Re: BSR eksos til 9-3 SS
Helt enig god service må også kunne forventes etter en har en har kjøpt og betalt for en vare. For meg er saken grei, jeg handler ikke fra BSR når de viser en slik holdnig. Kjempebra at slikt kommer frem.krasimir skrev:Men det er siste gang jeg kjøper noe fra dem. Uansett hva dette skulle være. Hvis de har vist bedre forståelse av ''after sales service'' kunne man akseptere, men en slik svar er nesten fornærmelse.
Mvh,
Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo