T16 el T8?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
AeroPetter
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 12 jun 2003, 01:00
Sted: Rogaland

T16 el T8?

Legg inn av AeroPetter » 29 nov 2004, 12:03

Stemmer det at hvis en OG900 har original intercooler så er det en Turbo 16? Evt. andre måter å se det på...
M86 900 Aero

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 29 nov 2004, 12:18

På 16v står det 16 valve på ventilkåpa, den er svart i motsetning til den alu-farga som er på 8V, OG mye bredere pga to kammer.

du må uansett under panseret for å være sikker.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 29 nov 2004, 15:34

T8 har også orginal IC på enkelte modellar, då gav den 155hk mot 145 utan IC.

Som Rune seier er det å sjå under huven som gjeld, 16V har svart og eit mykje breidare toppdeksel enn T8. T8 sitt toppdeksel er i sølv.

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

8 eller 16

Legg inn av Petter 900 T » 29 nov 2004, 18:17

For å si det sånn, det er stor forskjell på 8 og 16 V!!!

Forskjellen et toppen og injection-systemet ++

tror du skjønner det når du får opp panseret :?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar