Hei
Er det noen her på forumet som kan gi mg ett bombesikkert svar på om donorbilen min har kort eller lang motor
ut i fra skiltnr og understellsnr??
Saab 9000 cse 1994
Reg dato: 03.06.1994
Skiltnr: DPU 301
Undestellsnr: CD65MXR1027366
Motor: B234i
Bilen er kjøpt i sverige og momset inn
Tanken er å flytte motor over i den 1997 mod Saab'n som står i signaturen.
Mvh
Yngve
Saaab 9000 cse, 94 mod. Kort eller lang motor??(LØST)
Moderator: Moderatorer
Saaab 9000 cse, 94 mod. Kort eller lang motor??(LØST)
Sist redigert av ynknutse den 28 des 2010, 00:06, redigert 1 gang totalt.
Saab 9000 cs 1997 mod - B204i - YS3CD65J7V1021900
Saab 9000 cse 1994 mod donorbil - B234i -CD65MXR1027366
Saab 9000 cse 1994 mod donorbil - B234i -CD65MXR1027366
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Saaab 9000 cse, 94 mod. Kort eller lang motor??
I følge chassinummeret så er det en M94 234L (turbo) manuell.
Mao kortmotor
94-modellen har litt annet ledningsnett enn den du har, om jeg nå tenker rett så må du nok bruke motorledningsnettet samt enkelte givere fra den motoren du har fra før hvis ikke så må du faktisk bytte ledningsnettet på hele bilen.
Mao kortmotor

94-modellen har litt annet ledningsnett enn den du har, om jeg nå tenker rett så må du nok bruke motorledningsnettet samt enkelte givere fra den motoren du har fra før hvis ikke så må du faktisk bytte ledningsnettet på hele bilen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Saaab 9000 cse, 94 mod. Kort eller lang motor??
Takk skal du ha TOR N12
Da har jg ett bedre utgangspunkt enn den 91 mod som jg spurte dg om for 1-2 mnd siden
Litt tenkt som en nybegynner så burde det gå an og finne ut hva som gjør at man kanskje må bytte hele ledningsnettet og kanskje sleppe det siden det er kort motor i begge 2 og at det her må vel gå an å finne ut av
, eller tar jg helt feil??
Mener IKKE å bagatellisere jobben.
Mvh
Yngve
Da har jg ett bedre utgangspunkt enn den 91 mod som jg spurte dg om for 1-2 mnd siden

Litt tenkt som en nybegynner så burde det gå an og finne ut hva som gjør at man kanskje må bytte hele ledningsnettet og kanskje sleppe det siden det er kort motor i begge 2 og at det her må vel gå an å finne ut av


Mener IKKE å bagatellisere jobben.
Mvh
Yngve
Saab 9000 cs 1997 mod - B204i - YS3CD65J7V1021900
Saab 9000 cse 1994 mod donorbil - B234i -CD65MXR1027366
Saab 9000 cse 1994 mod donorbil - B234i -CD65MXR1027366
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Saaab 9000 cse, 94 mod. Kort eller lang motor??(LØST)
Å bytte ledningsnettet på hele bilen er vel ikke noe du vil gjøre, da måtte det i såfall være fordi man ikke har f.eks klima(acc) fra før. Du bør ta ditt gamle motornett å flytte over, dette er ikke spes vanskelig men det er mulig du må skjøte noen kabler eller i allefall tilpasse disse noe ettersom selve utformingen er noe annerledes på sugermotorene (innsuget er f.eks ikke likt). Jeg har selv ikke brukt ledningsnett fra en suger men jeg vet at et par her inne har gjort det.
Joachim N370 har i allefall bygd om en 9000 CD fra suger til turbo og om jeg husker rett så måtte han legge opp en kabel til magnetventilen. Er du betalende medlem her inne så vil jeg anbefale deg å søke opp tråden hans på prosjektforumet.
Så er det noen givere som har annerledes kontakter. Du må i allefall bruke innsugsluftgiveren fra den motoren du har i dag, det samme gjelder spjellgiveren som sitter på selve spjellhuset. Husker jeg rett så må du også flytte over vanntempgiveren som sitter mellom syl 2 og 3 på innsuget. Noen andre småting er det, f.eks så må du flytte over hovedstrømkabelen som går fra dynamo via starteren og til batteriet fra den du har i dag.
Du får lage deg en prosjekttråd her inne så blir det lettere for oss å følge ombygginga di og da skal du nok se du får svar om det er noe du lurer på
Joachim N370 har i allefall bygd om en 9000 CD fra suger til turbo og om jeg husker rett så måtte han legge opp en kabel til magnetventilen. Er du betalende medlem her inne så vil jeg anbefale deg å søke opp tråden hans på prosjektforumet.
Så er det noen givere som har annerledes kontakter. Du må i allefall bruke innsugsluftgiveren fra den motoren du har i dag, det samme gjelder spjellgiveren som sitter på selve spjellhuset. Husker jeg rett så må du også flytte over vanntempgiveren som sitter mellom syl 2 og 3 på innsuget. Noen andre småting er det, f.eks så må du flytte over hovedstrømkabelen som går fra dynamo via starteren og til batteriet fra den du har i dag.
Du får lage deg en prosjekttråd her inne så blir det lettere for oss å følge ombygginga di og da skal du nok se du får svar om det er noe du lurer på

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Saaab 9000 cse, 94 mod. Kort eller lang motor??(LØST)
Den er grei TOR N12,da skal jg gjøre det.
Reiser sørover fra Finnmark 11 jan for og kjøre den hjem fra telemark til finnmark igjen.
Etter det så blir jg betalende medlem og lager mg en prosjekt tråd
Mvh
Yngve
Reiser sørover fra Finnmark 11 jan for og kjøre den hjem fra telemark til finnmark igjen.
Etter det så blir jg betalende medlem og lager mg en prosjekt tråd

Mvh
Yngve
Saab 9000 cs 1997 mod - B204i - YS3CD65J7V1021900
Saab 9000 cse 1994 mod donorbil - B234i -CD65MXR1027366
Saab 9000 cse 1994 mod donorbil - B234i -CD65MXR1027366