har lyst på DI-tenning! Dette skal være billig for at jeg skal gidde å gjøre det om. Hvis det koster mer enn det smaker, kjøper jeg heller Direct Fire.
noen som veit om det går ann å bygge om til DI på 16v motoren min når jeg har Autronic datasprut?
hvordan skal jeg koble det til Autronicen?
må jeg ikke ha en giver nede ved veiva som gi pulser?
Børre, har ikke du gjort dette på cabben din?
direct ignition p? min 16v m/autronic
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
direct ignition på min 16v m/autronic
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
det går an å sette DI fra -88 9K som et separat system. Da funker det for seg selv, og er uavhenging av hvilket sprut som sitter på. Du må ha sensorer bak reimskiva ja..
Men har lest noe på STCS forumet en gang om at det finnes datasprut som har tenningsstyring også, og DI kassetten kan styres av andre enn Saabs egne system. Den har 4 inganger for trigg av tennpluggene.
Let så finner du nok noe.
Men har lest noe på STCS forumet en gang om at det finnes datasprut som har tenningsstyring også, og DI kassetten kan styres av andre enn Saabs egne system. Den har 4 inganger for trigg av tennpluggene.
Let så finner du nok noe.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
takker for svar!
hvordan fungerer egentlig denne DI greiene a? skjønner jo at det er en coil på hver og sånn. men hvordan er de med sensorer tilkoblinger og slikt. og hvordan kan jeg få det sammen med autronicen? har aldri vært borti DI før skjønner du:)
hvordan fungerer egentlig denne DI greiene a? skjønner jo at det er en coil på hver og sånn. men hvordan er de med sensorer tilkoblinger og slikt. og hvordan kan jeg få det sammen med autronicen? har aldri vært borti DI før skjønner du:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
Du trenger ikke noe mer enn selve di kasetten vil jeg tro. På autronic'en din er det utganger til å trigge en coil for hver sylinger. På DI kasetten er det fire separate triggerinnganger som du kan koble til Autronicen. Det du trenger da er bare et tenningsmap i autronic boksen. Sensorer vil du jo ikke trenge da, siden autronicen allerede har det den trenger.