Så du mener at hvis man bytter til stempler fra denne motoren så vil B235-motoren bli helt bra. Forutsatt normalt vedlikehold ellers?Ingvar N629 skrev:tett oljesil lager lyd ja.
Det er en årsakssammenheng, der alt starter med lavfriksjonsstempler. Bytter man dem er problemet borte, motorene er ellers veldig solide og bra (når de får smøring). Forgjengeren som bl a satt i Saab 9000 er stort sett lik bortsett fra stempel, og de er kjent for å være skuddsikre.
Har tenkt å prøve å bygge opp en motor som skal vre stabil. Kan jeg da bruke disse stemplene uten andre modifikasjoner i en B235 eller er det annet som må gjøres i tillegg. Hva med å benytte smidde stempler? Har det noe for seg?
Svarer det seg kanskje ikke å gjøre dette selv i det hele tatt og heller kjøpe en ferdig overhalt og modifisert motor?
Jeg må bare stille spørsmål da jeg er i "utviklingstadiet"..
Med hilsen Steinar
 
  
 

 Syns likevel ikke den går like bra som en Volvo 940 jeg hadde tidligere med BSR 205hk..men en stund siden dette og.
 Syns likevel ikke den går like bra som en Volvo 940 jeg hadde tidligere med BSR 205hk..men en stund siden dette og. Kan motoren for øvrig ha tatt noen skade av dette?
 Kan motoren for øvrig ha tatt noen skade av dette?