"sperre" til og 900, 350 Dollar!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

"sperre" til og 900, 350 Dollar!

Legg inn av Petter 900 T » 12 nov 2004, 00:14

Bilde

http://www.phantomgrip.com

Sjekk ut den siden!

Petter
Sist redigert av Petter 900 T den 15 nov 2004, 22:20, redigert 1 gang totalt.
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 12 nov 2004, 14:39

Skal du bestille Petter???

Ser de har til 9000 også, har lyst på den 8)

Skal vi bestille samlet?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 12 nov 2004, 16:12

Det er vel dette som kalles LSD :lol: Skal være vanedannende har jeg hørt :wink:
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

bestille,

Legg inn av Petter 900 T » 12 nov 2004, 18:13

Ja, kan godt bestille flere sammen.

Send meg pm/mail.

Må betales med kort, så hvis jeg skal bestille til fler må jeg få penger på konto før bestilling.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 12 nov 2004, 18:54

Dom har ingen till Ng900/9-3...... Buuhuuu :cry:
Har sänt dom en mail och frågat om det kommer.
Hoppas på svar!

Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 12 nov 2004, 19:50

Jeg skal studere i USA til neste år, tror kanskje jeg må ordne meg noe stæsj der borte, og sende masse presanger hjem:) Hvis dette er rimelig enkelt, bør det kunne gå an å handle for folk også, men dette innebærer ganske mye tillit, både fra meg og fra de jeg handler for. (ikke at jeg er bekymret, har stort sett kjøpt alt brukt jeg har til bilen min usett;))

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 13 nov 2004, 09:56

OT:
Dæven oddi, du skal få sende hjem lassevis med US-fronter og -blinkers til 99:a! 8) http://saab99klubben.com/57a.JPG
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 13 nov 2004, 23:03

Rune N35 skrev:OT:
Dæven oddi, du skal få sende hjem lassevis med US-fronter og -blinkers til 99:a! 8) http://saab99klubben.com/57a.JPG
Jepp, start eksport oddi for å spe på studielånet... :)
US front er eit måste om en har ein 99:a, spør du meg. Kompletterar du det med svenskestuket på ekstralysfronten har du ein front det står respekt av. :D

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 15 nov 2004, 01:55

Stop en halv!!
Innan ni beställer en Phantom Grip, läs här!
http://www.saabnet.com/tsn/bb/performan ... ry=phantom
Läs och begrunda.....
Jag är nog sugen jag med, men har inte fått besked om den finns/kommer till Ng900/9-3 än....

Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 16 nov 2004, 03:21

YES!!! :lol:

Fick en mail nu i natt. :D
Det finns till Ng900 och 9-3. :lol:
Dom behöver bara veta avståndet mellan spindeldreven......
Får riva en låda och mäta.... :?
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

sperre

Legg inn av Petter 900 T » 30 nov 2004, 13:48

The phantom grip is a pretty simple device. It is two steel plates pressed against the spider gears of the differential with very strong springs.

Since I got the street racing springs, the shop needed to shave about 1-2mm of material off of the spider gears to get everything to fit correctly.

Overall, I'm very happy with the results. It pulls much better out of turns and doesn't spin the inner wheel very much at all now. For the price its hard to beat.

There has been some discussion about longevity. I've had the LSD in my car for 1 year now and it still works okay. I have not had any track time with and I haven't really pushed the car since I got the new tranny.
The rumor is that the steel plates wear down the spider gears and the small metal shavings will ruin the tranny bearings. I took of my rear cover after 2,000 miles and I did not notice any premature wear. The rumor came from Honda folks, so maybe this is true with cheaper Jap steel.

Good Luck!

En bruker i USA har svart meg!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Kjetiln122
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 440
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N122
Navn: Kjetil Finstad
Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
Sted: Ås

Legg inn av Kjetiln122 » 30 nov 2004, 19:14

YES!!!

Fick en mail nu i natt.
Det finns till Ng900 och 9-3.
Dom behöver bara veta avståndet mellan spindeldreven......
Får riva en låda och mäta....
Mvh Anders
Har en ng900 girkasse til deg her hvis du trenger. Er et hull i den da, men det kan vel du sikkert lett fikse??
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 01 des 2004, 18:18

Litt undring:
Denne phantom grip fungerer jo stikk motsatt som en Diff brems :shock:
Phantom grip'en holder hjulene låst intill et visst moment er oppnådd.
Diff brems låser hjulene først når et visst moment er oppnådd.

Egenskapene på bilen blir jo gale? :?
Med phantom grip'en må det jo bli usannsynlig mye større slitasje på drivverket da, siden akslene er låst helt til man får moment nok til å overvinne fjærtrykket. :shock:

Se for deg en brå sving: En bil med phantom grip, vil vel nesten hoppe gjennom svingen og søke ytterkant fordi begge hjulene vil gå like fort. Med diffbrems vil det være motsatt. Bilen vil gå fint rundt svingen, og låse akslene først ved pådrag ut av svingen.

Ikke ta det ille opp, men de fysiske lover spiller jo inn her. :wink:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

diffbroms

Legg inn av Petter 900 T » 03 des 2004, 00:37

Gary M. asked me to conact you. I have one of those PG in my SPG right now. So far (~2500 miles) I'm really happy with the performance! The inside wheel spin is significantly reduced to nearly zero and the car tracks nicely around corners when under power. As far as driving is concerned, there isn't any interference for the driver. I don't notice it braking or accelerating out of corners. I've done only one track day with the PG (but I've done lots and lots of track days including SCCA racing).

I sent my differential directly to PG and had them do the installation there. They had 8-10 day turnaround at the time. Cost was $350. I opted for the highest level "race" springs with shims that preload the springs even further. So far, so good.

I'm interested to hear what you are racing and how you have set up the car, please let me know! THanks!

Damien


Sa en annen bruker i usa.......

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 03 des 2004, 20:28

Innlegget mitt var ikke kritikk, bare litt fri tankegang..... :?
lawicel CanUsb, og Tech2!

Svar