hei har akkurat kjøpt meg en saab 9000 -85 mod. men synes clutshen tar så langt inne,må liksom trø den helt inn for og få den til og ta..lurer på om det er noe justering på den,forige eier sa at clutshen ble skiftet ifjor.
evt hva annet kan det være?
clutsh p? 9000
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
pedal
Tja, lufte?
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ikke bestandig det er lett å få ut all lufta på de gamle 9000-modellene. Jeg vil i allefall anbefale deg å kjøre trykk på beholderen da er det lettere å få ut allt.
Vet du om slavesylinderen ble byttet eller overhalt? Den kan krangle...
Kan også være hovesylinderen eller slangen som krangler, har hørt om flere tilfeller der slangen smuldrer opp innvendig slik at partikler fra denne tetter slavesylinderen.
Vet du om slavesylinderen ble byttet eller overhalt? Den kan krangle...
Kan også være hovesylinderen eller slangen som krangler, har hørt om flere tilfeller der slangen smuldrer opp innvendig slik at partikler fra denne tetter slavesylinderen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Skiftet lamell, slave hovedsylinder på min 9000, lag en tett topp på bremseveskebholderen, med en sykkelslange som du klipper og streng rundt kanten på beholder. Ta en sykkelpumpe og pump hele tiden, pump med pedalen og luften kommer nok ut.. Høres ut som om luftingen som er problemet... Eventuelt liten lekkasje i slange inn på hovedsylinder?? Er mer pes å lufte enn på andre biler, men absolutt mulig.. Men man bør være 2...
Styrer med DAB og AUX
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Lufteverktøy som setter trykk på bremsevæskebeholderen får du kjøpt for litt over hundrelappen på f.eks. CD bildeler. Tar trykk fra et av sommerhjulene på denne årstiden (reservehjulet gir for høyt trykk). Anbefales.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Jeg har også en gammel 9000 som hadde samme problemet.
Lufteverktøy kjøpte jeg på CD-Bildeler, helt utrolig bra til kløtsj og bremser.
Men den ble ikke bra før jeg skiftet gummislangen som går fra hovedsylynder til motoren. Denne hadde mistet mye av stivheten og bulet når jeg trådde på pedalen. Bilen ble ikke til å kjenne i gjen da jeg skiftet den
.
Det er også en liten plastforing i hengselen til pedalen som slites ut. Dette gir mye dødgang på pedalen og er med på å forverre situasjonen.
Så mit råd er å kjøpe ny gummislange og plastforing, det funket i alle fal på min 9000.
Lufteverktøy kjøpte jeg på CD-Bildeler, helt utrolig bra til kløtsj og bremser.
Men den ble ikke bra før jeg skiftet gummislangen som går fra hovedsylynder til motoren. Denne hadde mistet mye av stivheten og bulet når jeg trådde på pedalen. Bilen ble ikke til å kjenne i gjen da jeg skiftet den

Det er også en liten plastforing i hengselen til pedalen som slites ut. Dette gir mye dødgang på pedalen og er med på å forverre situasjonen.
Så mit råd er å kjøpe ny gummislange og plastforing, det funket i alle fal på min 9000.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t