Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar

- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 16 feb 2011, 18:14
Hei!
har montert eiback senkefjører 30mm på min saab 9-5 2002mod. Må man/bør man ta firehjulskontroll etter dette? Hvordan er det med slitasje på innsiden av dekkene?(har hørt noe om at senking av bilen gjør at dekkene slites feil)
Sist men ikke minst!
For å få EU godkjent bilen, må man ha senkesettet skrevet inn i vognkortet da? å hvor får jeg eventulet tak i Tuv papirer på fjørene?
Takk på forhånd for svar

-
Haaka
- 2.0 bar

- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Legg inn
av Haaka » 16 feb 2011, 22:39
Daniel2.3t skrev:Må man/bør man ta firehjulskontroll etter dette?
Ja, helt klart
Daniel2.3t skrev:har hørt noe om at senking av bilen gjør at dekkene slites feil
Ja, dvs. om man ikke justerer hjulvinklene så vil de i allefall slites feil
Nest øverst i oversikten ligger det jo en tråd om TÜV-godkjente fjærer.. Står til og med Eibach der..
viewforum.php?f=57
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 17 feb 2011, 11:45
Hei.
Linken i linken du oppga er død, her har du rett tror jeg.
http://performance-suspension.eibach.de ... ld=abe_www
Før du drar på biltilsynet for å få godkjent fjærene, så må du ha med deg papirer etter 4 hjulskontroll som beviser at alle hjulvinkler er innen for norm.
Det KAN være at du må shimse opp baken da den kan bli litt for bred. /-----\
Sitat vegvesen:
"For å godkjenne et senkesett eller et hevesett, må du bestille time hos en av våre trafikkstasjoner på telefon 06650. Til kontrollen må du ha med deg: vognkort del 1 og del 2 hvis du har ny type vognkort. Vi trenger også godkjenningspapirer på senkesettet samt et målebrev fra hjulkontroll som du skaffer fra godkjent verksted. Hvis det er ventil for bremsekraftkontroll på bakakselen skal denne dokumenteres kontrollert."
Mvh. Pål
-
Daniel2.3t
- 1.2 bar

- Innlegg: 276
- Registrert: 29 sep 2009, 16:17
- Bil: SAAB 9-5
Legg inn
av Daniel2.3t » 17 feb 2011, 14:35
Pål N526 skrev:Hei.
Linken i linken du oppga er død, her har du rett tror jeg.
http://performance-suspension.eibach.de ... ld=abe_www
Før du drar på biltilsynet for å få godkjent fjærene, så må du ha med deg papirer etter 4 hjulskontroll som beviser at alle hjulvinkler er innen for norm.
Det KAN være at du må shimse opp baken da den kan bli litt for bred. /-----\
Sitat vegvesen:
"For å godkjenne et senkesett eller et hevesett, må du bestille time hos en av våre trafikkstasjoner på telefon 06650. Til kontrollen må du ha med deg: vognkort del 1 og del 2 hvis du har ny type vognkort. Vi trenger også godkjenningspapirer på senkesettet samt et målebrev fra hjulkontroll som du skaffer fra godkjent verksted. Hvis det er ventil for bremsekraftkontroll på bakakselen skal denne dokumenteres kontrollert."
Mvh. Pål
Takk for svar:) Men er det greit at TUV papirene er på tysk når man leverer de til biltilsynet? Å er det linken til eibach fjørene jeg har på bilen?

-
Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
-
Kontakt:
Legg inn
av Bent N208 » 17 feb 2011, 16:56
Hei
Under er link/ til PDF TUV Eibach sedan/combi SAAB 95
95 sedan >
http://performance-suspension.eibach.de ... ld=abe_www
95 Combi >
http://performance-suspension.eibach.de ... ld=abe_www
TUV papirer på tysk var i hverfall ikke noe problem da jeg fikk godkjent i vognkortet i 2010
Å husk for all del å ha med papirer på 4 hjulskontroll når du kommer til biltilsynet " NB ! Lys / frontlykter må også justeres etter senkesett monteres "
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts