apc m?ler
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
står den helt stille?
står den helt stille? hvis så er vakumslangen falt ut/ i klem.
Evt måleren som har tatt kvelden.
går bilen bra, har den ladetrykk?
Petter
Evt måleren som har tatt kvelden.
går bilen bra, har den ladetrykk?
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
jeg prøvde å se på di slangene som er under dasjbordet,men ble ikke klok...
skal prøve og ta ut instrumentene å se bak om det er noe som kunne skjedd dær..
bytta turboen igår men nåla står like fast..hvor er vakumslangen festet forran?
såg også at det var festet vakumslanget til bryterne ved brems og clutshpedal,har ikke sett det før,så jeg må nesten spørre hvorfor det? vil lære litt nytt nå...
og ja,rett forran apc boksen under dasjbordet var det en liten rund hvit sak med to slanger til på toppen og tre lednigkontakter til under,men det var bare to ledniger festet til den,(di var hvite med grønn stripe på) hva er den boksen til,og skal det være en ledig kontakt på den,såg det var montert en jord (-) ved siden av,men den hadde ikke kabelsko så lurte på om den skulle dit? sikkert ikke..
har aldri vært borti vakumsaker før så jeg trenger hjelp fra dere som kan dette,håper det går bra...

bytta turboen igår men nåla står like fast..hvor er vakumslangen festet forran?
såg også at det var festet vakumslanget til bryterne ved brems og clutshpedal,har ikke sett det før,så jeg må nesten spørre hvorfor det? vil lære litt nytt nå...

og ja,rett forran apc boksen under dasjbordet var det en liten rund hvit sak med to slanger til på toppen og tre lednigkontakter til under,men det var bare to ledniger festet til den,(di var hvite med grønn stripe på) hva er den boksen til,og skal det være en ledig kontakt på den,såg det var montert en jord (-) ved siden av,men den hadde ikke kabelsko så lurte på om den skulle dit? sikkert ikke..

har aldri vært borti vakumsaker før så jeg trenger hjelp fra dere som kan dette,håper det går bra...

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
OK.
Det du skal sjekke er kort og greit slangen ved innsuget. Der har du ein vacuumslange som går inn i bilen, altså inn gjennom torpedoveggen på venstre side av bilen. Sjekk aty den slangen er heil og fin, at du ikkje har noko lekasje, og at den ikkje ligg i klem. Om den gjer noko av dei tinga eg nemnde vil du mest sansynlig ikkje få bevegelse på målaren i det heile tatt.
Dei vacuumslangane du ser under dashbordet er mest sansynlig til cruicecontrollen. Der er også nokre elektronikkbokser under dashbordet på venstre side som høyre cruice-en til.
Har du ein M85 eller gamlare 900 har du APC-boksa under baksetet, har du ein M86 eller nyare har du APC-en i venstre framskjerm.
Det du skal sjekke er kort og greit slangen ved innsuget. Der har du ein vacuumslange som går inn i bilen, altså inn gjennom torpedoveggen på venstre side av bilen. Sjekk aty den slangen er heil og fin, at du ikkje har noko lekasje, og at den ikkje ligg i klem. Om den gjer noko av dei tinga eg nemnde vil du mest sansynlig ikkje få bevegelse på målaren i det heile tatt.
Dei vacuumslangane du ser under dashbordet er mest sansynlig til cruicecontrollen. Der er også nokre elektronikkbokser under dashbordet på venstre side som høyre cruice-en til.
Har du ein M85 eller gamlare 900 har du APC-boksa under baksetet, har du ein M86 eller nyare har du APC-en i venstre framskjerm.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
På 9000 er det ikke uvanlig at slangen hopper av på gjennomføringa i torpedoveggen. Begynn med å se i motorrommet, løft av lokket på "akvariet" da vil du se slangegjennomføringa der. Hvis den sitter på så må du sjekke inne i bilen. Du trenger ikke ta ut innstrumentene, det holder at du tar av toppen av innstrumentpanelet.
"dingsen" under dasjbordet kan være trykkvakta, den skal kutte motoren hvis ladetrykket blir for høyt. Vilken årsmodell har du? Kan sjekke skjema for å finne ut det med ledningene...
"dingsen" under dasjbordet kan være trykkvakta, den skal kutte motoren hvis ladetrykket blir for høyt. Vilken årsmodell har du? Kan sjekke skjema for å finne ut det med ledningene...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det enkle er ofte det besteralle skrev:ta av vacumslangen på innsuget og blås i den...
da får du ihvertfall vite om det er en slange som har hoppa av eller ikke.....

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
- Surbotaab N369
- Overload!!!
hadde løst fronten på dasjbordet igår,tok av slangen på instrumentet å blåste i slangen,da kom det luft ut den ene slangen på innsuget og på inntaket på den svarte runde saken(hva er den til?) som er koblet til på luftfilterslangen..
blåste også inn på instumentet å da gikk den opp på rødfeltet,når jeg stoppet å blåse så ble den stående mellom grønn å gul feltet..
prøvde og suge i slangen,å da virket det som at den gikk ned mot grønt,mulig det bare var synsbedrag? 
blåste også inn på instumentet å da gikk den opp på rødfeltet,når jeg stoppet å blåse så ble den stående mellom grønn å gul feltet..

- Surbotaab N369
- Overload!!!
den svarte duppedingsen du mener?? er ikke helt sikker på hva du mener der men.... her er ett bilde som viser hvordan viseren skal stå:hadde løst fronten på dasjbordet igår,tok av slangen på instrumentet å blåste i slangen,da kom det luft ut den ene slangen på innsuget og på inntaket på den svarte runde saken(hva er den til?) som er koblet til på luftfilterslangen..
blåste også inn på instumentet å da gikk den opp på rødfeltet,når jeg stoppet å blåse så ble den stående mellom grønn å gul feltet.. prøvde og suge i slangen,å da virket det som at den gikk ned mot grønt,mulig det bare var synsbedrag?