HJELP!!! (forstillingsproblem)
Moderator: Moderatorer
HJELP!!! (forstillingsproblem)
Cruiset til høgskolen i går morges, mista veigrepet og smalt høyre hjulet i fortauskanten! Det ene av de stagene/bærearm/lenkearmene har knekt!
hjulet står i vinkel innover! Tror forstillingen har fått en real smell!
Hva må gjøres???? Ny bil? det er en 900C 87 mod, den varer maks et halvt år til pga rust under. Er dette vits i å reparere? det sitter mye bra deler på bilen.
Noen som kan selge meg en fin saab, gjerne med turbo,, til en vennlig pris?
Setter min lit til dette innlegget! Svar verdsettes høyt!
Mvh
Marius
hjulet står i vinkel innover! Tror forstillingen har fått en real smell!
Hva må gjøres???? Ny bil? det er en 900C 87 mod, den varer maks et halvt år til pga rust under. Er dette vits i å reparere? det sitter mye bra deler på bilen.
Noen som kan selge meg en fin saab, gjerne med turbo,, til en vennlig pris?
Setter min lit til dette innlegget! Svar verdsettes høyt!
Mvh
Marius
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Hvis den ikke holder mere enn et halvt år til er det ikke vits i å reparere synes jeg.
http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... pic&t=3408
http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... pic&t=3408
- Hello_Kitty
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 41
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Oslo (vest)
- Kontakt:
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Å bytte triangellenker på en og900 er bare en lek. Halvtimes arbeid. Liten fare for at øvre lenke er skjev. Og sjekk styrestaget. Må dette byttes så må du også ta forstillingskontroll.
Gjorde det samme med min 9000 for noen år siden, Øyvind ble sendt til hugger mens jeg fikk bilen inn i garasjen, 3 timer etter smellen var bærebrua skiftet. 300 kroner på skroten.
Gjorde det samme med min 9000 for noen år siden, Øyvind ble sendt til hugger mens jeg fikk bilen inn i garasjen, 3 timer etter smellen var bærebrua skiftet. 300 kroner på skroten.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Den dingsen du må bytte kalles: "flyndra" og er konstruert slik at den skal gi etter hvis hjulet får press fra siden. Hvorfor vet jeg ikke sikkert, men det har kanskje med at en evt. smell ikke skal gå ut over andre ting. Den er enkel å bytte, og du finner den hos høggeren.
Mvh
Johnny
Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
Enig med de som er for reparasjon.
Jekk opp bilen, av med hjulet, sjekk hva som er bøyd, dra på hogger`n og plukk det du trenger for en billig penge.
MEN, hvis det er på høyre side så kan det være rustproblemer, sjekk nøye i bunnen av hullet der drivakselen kommer ut i hjulbuen. Hvis rusten har tatt overtaket kan det være at nedre bærearm har "mistet festet" etter sammenstøtet... Da er det ingen lett reparasjon
Venstre side er mindre utsatt for rust, men det samme bør sjekkes her også hvis det er denne siden som fikk trøkken.
Jekk opp bilen, av med hjulet, sjekk hva som er bøyd, dra på hogger`n og plukk det du trenger for en billig penge.
MEN, hvis det er på høyre side så kan det være rustproblemer, sjekk nøye i bunnen av hullet der drivakselen kommer ut i hjulbuen. Hvis rusten har tatt overtaket kan det være at nedre bærearm har "mistet festet" etter sammenstøtet... Da er det ingen lett reparasjon

Venstre side er mindre utsatt for rust, men det samme bør sjekkes her også hvis det er denne siden som fikk trøkken.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: