Kan nesten se ut som en saab 99?
Moderator: Moderatorer
Kanskje ikke så relevant til det du egentlig spør etter tilbakemelding om, men jeg lurer litt på dette siste innlegget ditt om drifstofføkonomi. Jeg byttet fra orginal 2,0t til 2,3t steg 1 i min 9-5. Jeg byttet kun motoren og hjerne, resten av drivlinjen inkludert girkasse ble ikke byttet. Med andre ord er utveksling og alt annet 100% identist som før.Haaka skrev:Hellåo, godtfolk!
Har hatt et lite prosjekt på gang siden påsken. Laget en liten bilblogg.. (Og jo, jeg vet hva dere tenker, men)
Er en type nyhetsblogg om bil og bilteknikk. Kult hvis det skulle finnes noen potensielle lesere her også
Om jeg får lov til å reklamere yderst lite grann, for en site som er i tidlig oppstart, så vil jeg be dere sjekke ut Bil i Norge:
http://bilinorge.blogspot.com
Kom gjerne med tips og forslag. Konsteptet for 'bloggen' er nemlig fortsatt under utvikling(!)
Mvh
Haaka
Samme problemet på alle bilvaskehallene! Selv om de har hatt "nyeste og mest moderne" alle sammen i løpet av det siste året... men kan virkelig anbefale den på shell/7-eleven på vestre rosten, den klarer akkurat ikke å ta den siste lille biten under hirsch-vingen bak, ellers gjør den en genial jobbBjørnstad skrev:Statoil Nidarvoll klarer ikke å vaske bakluka mi ren! Selv om de har Trondheims nyeste og mest moderne bilvask.
Måtte bare få det ut!
Tja, var ikke bare gode idèer i den artikkelen...
-Så han tror altså at det norske folket enten kjøper ny bil eller lar være å kjøpe bil. Svært interessant tankegang... Resultatet av engangsavgiften er i praksis at folk flest bare har råd til "gamle drittbiler" som forurenser så det griner etter.Leder i Naturvernforbundet, Lars Haltbrekken (bildet), synes ikke NAF-forslaget er så mye å juble for - ennå.
- Hvis man skal droppe effektkomponenten, må man i så fall øke CO2-komponenten - slik at det ikke blir billigere å kjøpe bil...
...Fjernes effektkomponenten uten at det kompenseres, vil det kun føre til flere bilkjøp og dermed mer trafikk, mener Haltbrekken.