BSR eksos til 9-3SS

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

krasimir
0.7 bar
0.7 bar

BSR eksos til 9-3 SS

Legg inn av krasimir » 01 des 2004, 09:44

Det er bra at Speedparts Norge er flink med service. Gangene jeg henvendte meg til dem svarte de rask.
Men eksosen som Speedparts Sverige selger er likt denne jeg kjøpte fra BSR :
9-3 2003
Ej Aero (ej bilar med exteriörpaket)
Bilar med 62L tank Halvsats 063-HA 3,900 kr A
Sol

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 01 des 2004, 23:47

Ta en titt på svenske forumet nå (BSR har svart).
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... sc&start=0
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 01 des 2004, 23:53

Ordner det seg nå da? :?
Men siden dette er det første og eneste tilfelle skulle de pengene ha kommet på bordet med en gang!

krasimir
0.7 bar
0.7 bar

BSr eksos til 9-3 SS

Legg inn av krasimir » 02 des 2004, 08:18

Jeg fikk svar i går fra den norske representanten og denne er slik :
Hei Dobrev,

Jeg er overrasket over at du har lagt bilder på nett halvveis i en pågående
diskusjon vedrørende løsning. Det er innlysende at de omtalte firmaer på
nett får et dårlig omdømme uansett utfall på din henvendelse. Hvordan skal du kunne rette opp igjen det inntrykk som er skapt hvis vi finner en løsning som du er tilfreds med?
I henhold til telefonsamtale tidligere ønsket du å bytte bakre potte.
Vi tror ikke dette vil løse problemet og tilbyr deg derfor å få kreditert
anlegget mot at du returnerer det.

Derre kan tolke dette selv. For meg virker litt motstridende at BSR sier på den svenske forumet at det er levert 2000 slike anlegg som funker og kun min ikke gjør dette. Samtidig sier at å skifte bakre pottet slik jeg foreslå vilje ikke løse problemet. Samme forslag kommet fra den svenske forumet også.
I tillegg byrde jeg ikke informere dere om dette?? Og det har ikke vært noen diskusjon, svaret var at det er ikke garanti.

I går hadde jeg bilen hos en verksted og vi inspiserte nøye hele anlegget. Måtte gjøre dette fordi første gangen jeg så på anlegget var mørkt og ikke lett å se. Det er ikke bare enderøret som er slik men på mange plasser utvending er rustflekker. Dette på tross at Simons sier at det er forkrommet stål og i tillegg sprayet jeg anlegget med eksos spray som er tilsatt rustbeskytelse.
En av vårt mekaniker på jobben hadde Simons anlegg på bilen sin en Audi A 4 som var trimmet. Han sa til meg at etter 10 måneder hans anlegg var helt ut.

Jeg har trekket mine konklusjoner etter alt styret . I morgen demonterer BSR sitt anlegg og monterer original anlegget. Skal ta bilder av hele anlegget før jeg sende denne tilbake. Hvis noen er interessert å se hvordan denne se ut etter kort bruk det er bare å sende mail.
Må avskrive 700 – 800 kr tap fordi leverandøren vil ikke dekke forsendelse kostnadene , kun pengene for anlegget ???

Hvis noen vil kan dette innlegget leges på den svenske forumet. Jeg har fått nok.
I alle fall vet jeg neste gangen hvor skal jeg henvende meg når jeg trenger trimm og deler til min SAAB.

Hilsen til alle og takk for deres innspill .

Krasimir
Sol

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 02 des 2004, 08:54

Ihvertfall tydelig at når det blir aktuelt skal bruke hirsch eller nordic... kan bli aktuelt snart :wink: Men sånn jeg har forstått: Anlegget er dårlkig hele veien, i uitgangspunktet ikke reklamasjon før du la ut bilder.. Hadde jo ikke fått noe om du ikke hadde lagt ut bilder.. Dette er et tilfelle av salg, uten å ta ettermarked da...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Sted: oslo
Kontakt:

Re: BSr eksos til 9-3 SS

Legg inn av Kristian N70 » 02 des 2004, 09:13

krasimir skrev: Jeg er overrasket over at du har lagt bilder på nett halvveis i en pågående
diskusjon vedrørende løsning.

Hvordan skal du kunne rette opp igjen det inntrykk som er skapt hvis vi finner en løsning som du er tilfreds med.
På det jeg har sett i tidligere innlegg virket det som om det var en avgjordt "ikke garanti sak" fra BSR sin side.
Hadde du ikke tatt det opp her så hadde du kanskje ikke fått noe som helst?

Inntrykket som skapes av BSR står de for selv, selv om det er bra at dere kom til en løsning, hvor bra den er får hver enkelt tolke.
Det er absolutt ikke din eller min "oppgave" å rette opp igjen ryktet til leverandører, når slikt skjer.
Synd at det blir slik, men av og til virker forumene som en slags "tv2 hjelper deg".

Som det stod på svenskeforumet så har dette skjedd ytterst få ganger, BSR og Simons er jo seriøse aktører og feil skjer jo til og med hos den beste.

Og selvfølgelig er det bra at slikt kommer opp så andre får vite det. Uansett hva slags produkter det måtte være blir det diskutert, fordeler og ulemper, og det vet de som lager/selger det.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
SPEEDPARTS N327
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N327
Navn: Speedparts Norway
Bil: Norges raskeste SAAB
Sted: Kjeller Vest 1 - 3
Kontakt:

Re: BSR eksos til 9-3 SS

Legg inn av SPEEDPARTS N327 » 02 des 2004, 10:32

krasimir skrev:Det er bra at Speedparts Norge er flink med service. Gangene jeg henvendte meg til dem svarte de rask.
Men eksosen som Speedparts Sverige selger er likt denne jeg kjøpte fra BSR :
9-3 2003
Ej Aero (ej bilar med exteriörpaket)
Bilar med 62L tank Halvsats 063-HA 3,900 kr A

Heisan Krasimir og alle dere andre som er med på denne tråden.

Vi skjønner ikke helt hvor Speedparts kommer inn her. Eksosanlegget vi selger til SAAB 93 ss er ikke det samme som ifra BSR.

Det er riktig at Speedparts leverer noen produkter ifra BSR, men alle eksosanlegg som vi selger er ifra JT & Simons ( simons anleggene vi selger er forskjellig ifra det du har kjøpt hos BSR).Dvs Speedparts har egen produksjon helt ulikt BSR eksos.

Håper det går i orden for deg, med tanke på reklamasjon osv.

Mvh
Speedparts Norway
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Re: BSr eksos til 9-3 SS

Legg inn av Henrik N380 » 02 des 2004, 12:16

Synes de er ganske hårsåre, burde tåle kritikk og hvis de skulle selge dårligere grunnet dette innlegget burde de ta det på egnene skuldre. Det er ikke kundenes feil at de har levert et dårlig produkt! Tror ikke jeg kommer til å kjøpe annet trim fra BSR, bortsett fra det Speedparts leverer. Blir det problemer da så får Speedparts ordne opp, noe som jeg er ganske sikker på at de gjør! Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe fra BSR er ikke fordi du har hatt et problem, men måten de har behandlet saken på. Greit at et produkt har en feil, men å være sure fordi du legger ut det problemet på internett.. :chainsaw: Det var ingen grunn til å henge ut BSR helt inntil de kommer med SÅ dumme innspill!:

krasimir skrev:Jeg fikk svar i går fra den norske representanten og denne er slik :
Hei Dobrev,

Jeg er overrasket over at du har lagt bilder på nett halvveis i en pågående
diskusjon vedrørende løsning. Det er innlysende at de omtalte firmaer på
nett får et dårlig omdømme uansett utfall på din henvendelse. Hvordan skal du kunne rette opp igjen det inntrykk som er skapt hvis vi finner en løsning som du er tilfreds med?
I henhold til telefonsamtale tidligere ønsket du å bytte bakre potte.
Vi tror ikke dette vil løse problemet og tilbyr deg derfor å få kreditert
anlegget mot at du returnerer det.

Krasimir

Brukeravatar
Orjan N235
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N235
Sted: Klæbu/Trondheim

Re: BSR eksos til 9-3 SS

Legg inn av Orjan N235 » 02 des 2004, 21:53

BSR skrev: Detta är inget lustigt. Kondensvatten och metallpartiklar från avgaser
blandat med vägsalt. Inget som ska ge garanti.

Med vänlig hälsning
BSR / Magnus
Ingen garanti? Ok, snakk om å drite på leggen! :tp:
BSR skrev:Hvordan skal du kunne rette opp igjen det inntrykk som er skapt hvis vi finner en løsning som du er tilfreds med?
Men så for å gjøre det igjen da??? :tp: :tp:

Way to go krasimir :thumbsup:

Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt

krasimir
0.7 bar
0.7 bar

BSR eksos til 9-3 SS

Legg inn av krasimir » 03 des 2004, 07:52

Hei ,

Jeg fjernet i går dette anlegget og monterte tilbake den originale fra SAAB.
BSR sitt anlegg se ikke bra ut i hele tatt. Rust på alle sveisepunkter og rustflekker på rør utvendig. I tillegg er rusten på innsiden av enderøret enda mer.
Jeg skal ta bilde av alt før jeg sender tilbake til Autopower som er BSR sin representant.
Jeg har ikke hørt noe mer i hele tatt fra verken BSR eller Simons. Regner med at de er informert siden denne saken gå på både STCN og STCS.
Dette viser igjen hva slags service de yter.

Men for meg er denne saken avslutet. Hvis jeg få ikke pengene mine tilbake tar jeg kontakt med Forbrukerrådet og eller NAF.

Det er veldig skuffende at man må bruke så mye tid og energi på slike ting.
Sol

krasimir
0.7 bar
0.7 bar

BSR eksos til 9-3 SS

Legg inn av krasimir » 06 des 2004, 09:18

Eksosen er sendt tilbake til Autopower og venter på om jeg få pengene mine.
Et bilde før jeg leverte denne :
Bilde

Som dere se gå rask med rusten.
Sol

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 06 des 2004, 11:22

05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 06 des 2004, 14:26

Utengen!
Grunnen til at jeg skrev min lille ironiske komentar til krasimir (som du tydeligvis ikke forsto!!), er at han klager på alt og alle. Alt av trim og utstyr er galt, bortsett fra det han til enhver tid har. Alt (bortsett fra hans) soter, bruker masse bensin og går veeeldig dårlig.
jeg kjenner ikke fyren, men mitt inntrykk er at han ønsker å henge ut noe/noen, og bruker forumet her til det (men tør ikke å si det rett ut).
Og jeg synes heller ikke noe om at alt han klager så jæ... på, ikke er viktig nok til å nevnes når han skal selge!!
I denne saken (eksospotte) ser det jo ut til at han klager med god grunn. Men hvorfor her på forumet? For å presse BSR? Får jo ikke akkurat inntrykk av at formålet er å "advare oss"........

Men dette er jo bare min mening.....
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
utengen
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N038
Sted: Norge, Sveits
Kontakt:

Legg inn av utengen » 06 des 2004, 21:05

Hei

Grunnen til at jeg skrev min lille ironiske komentar til krasimir
(som du tydeligvis ikke forsto!!), er at han klager på alt og alle.

Jo jeg forsto den men syntes kanskje det var litt tynt skrivet, så jeg fylte den med mer ironi :-)

Alt av trim og utstyr er galt, bortsett fra det han til enhver tid har.

Ja det kanskje er slik når man har prøvd forskjellige leverandører så finner man til slutt det man er fornøyd med for stunden, :-)
men det er klart det er jo litt forskjellige bil modeller som sammenlignes.

Alt (bortsett fra hans) soter, bruker masse bensin og går veeeldig dårlig.

Det finnes nok mye av de programmene ute på markedet dessverre,
som drar mye bensin, går dårlig og ryker svart som f… og motorer som går istykker.

jeg kjenner ikke fyren, men mitt inntrykk er at han ønsker å henge ut noe/noen,
og bruker forumet her til det (men tør ikke å si det rett ut).

Jeg har aldri truffet han selv, bare pratet med han på telefon, virker som en grei fyr, som ønsker att alt skal fungere til 100%
Men det er jo det som er bra/dårlig med internett/forum i dag,
man når mange og kan lett påvirke folk med hva som skrives både negativt og postitivt,
men folk klager jo hele tiden ikke minst på Saab, for eksempel di kassetter, sid display, lakkproblemer , tennplugger, magnetventiler, veivhus ventilasjon, dårilg kbyggekvalitet, biler som rykker, ryker og går dårlig og hvem tar skylden for det?
Så visst finnes det folk som klager, med all rett, ellers så bilr jo aldrig bilene/delene bedre, og Saab prøver jo og ta dette under garantier eller goodwill, ikke noe rart med det, de vil jo ikke ha dårlig rykte, det samme burde jo gjelde andre, finnes det ingen som klager blir ikke komponentene bedre heller.
For det finnes jo et hav av deler med forskjellig kvalitet ute på markedet, og det er bra for andre kunder kanskje,
som ikke har så store krav eller ønsker ett billig alternativ som fungerer for deres behov.

Og jeg synes heller ikke noe om at alt han klager så jæ... på,
ikke er viktig nok til å nevnes når han skal selge!!

Det er så klart en annen side av saken som han får stå for.

I denne saken (eksospotte) ser det jo ut til at han klager med god grunn.
Men hvorfor her på forumet? For å presse BSR?

Tja jeg vet ikke hva jeg skal si, men rett burde han ha, men det er klart,
om man kjøper billig så er som oftest kvaliteten deretter, det slår sjelden feil.

Får jo ikke akkurat inntrykk av at formålet er å "advare oss"........
Men dette er jo bare min mening.....

Nei mer og klage på produkt kvaliteten og servicesupporten han fikk tror jeg.

Ja håper det løser seg for alle.
Men hadde han kanskje fått nytt anlegg med en gang så hadde kanskje historien blitt en annen. :-)

Ha en god kveld.

Mvh

Tommy Utengen

krasimir
0.7 bar
0.7 bar

BSR eksos til 9-3 SS

Legg inn av krasimir » 07 des 2004, 09:26

Jeg leste i går hva Ole har skrevet og først tenkte jeg å ikke svare han. Dette han skrev var ikke konstruktiv. Jeg skjønner ikke hvorfor han prøver å fornærme meg for andre gangen.
Jeg synes at det er ikke bra at man kommer med personlig inngrep på et forum som bør diskutere erfaring og utveksle meninger uten at noen bli fornærmet hvis andres sin meninger er annerledes. I så fall, hvis du ikke liker meg personlig da sender du meg en PM.
Ole , hvis jeg klager det er ikke grunnløs. Jeg har ikke klaget på gulvmattene jeg kjøpte av deg fra deg fordi de er bra. Jeg har prøvd forskjelleige leverandører før jeg har funnet den kombinasjonen av trim / deler / servise som jeg er fornøyd med. Har betalt nok lærepenger for dette.
Hadde mange diskusjoner med Ray/ Simons før jeg kjøpte anlegget hvor de bekreftet at en kromert stål er ikke noe problem for Vestlandsklimaet.

Hvis jeg ønsker å si noe da gjør jeg , er ikke red å si hva jeg mener og er direkte når det trengs.
En ting skal jeg kritisere meg for og dette er at jeg har ikke tatt bilder fram til nå på alt som jeg hadde problemer med. Med det er siste gangen.
Derfor kommer med denne saken når før jeg skal selge bilen slik du tyder i din bemerkning :
ikke er viktig nok til å nevnes når han skal selge

Grunnen til jeg startet denne diskusjonen var å se om andre også har opplevd det samme. Mit spørsmål til forumet hva ’’ Skal det vær slik ?’’.
Og grunnen til å skrive dette på forumet er, først å dele min erfaring og for det andre er rådføre meg om burde jeg akseptere en slik svar ( slik som jeg har gjort før og har kostet meg mye penger ) eller gå videre med dette.
Hvis meste parten av dere på forumet og andre på STCS har gitt meg støtte da var saken OK for meg.

Som Tommy sier hvis jeg hadde fått en slik svar som en seriøs leverandør bør gi vilje ikke denne diskusjonen utvikle seg slik.

Hilsen
Krasimir
Sol

Låst