F? stemning i coupeen
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
FÅ stemning i coupeen
Lurer på å flytte stereoen på min 900 til den plassen lenger nede der hvor det er bare et oppbevarings"hull" nå. Men hva kan jeg fylle tomrommet øverst på dashbordet med? Utenom typisk turbotrykksmåler og oljetrykk etc. gjerne noe med lys, og som måler noe. prøver å få litt personlighet i bilen nå..

Vørterøl og svisker!!
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
jeg monterte spilleren der nede, men det endte med at jeg måtte flytte den opp igjen, da det bare ble tull av å ha den så langt nede. syns jeg da... problemet var det at jeg måtte flytte øynene litt langt vekk fra veien. vet ikke helt om det er så farlig, men synes ihvertfall selv det er bedre å ha stereoen øverst, slik at en får med seg litt av traffikken selv om sitter å trykker på spilleren..
når det gjelder den tomme boksen du snakker om, så har jeg festet et SAAB-merke inni der, og lagt inn 3 sterke blå dioder..

- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
På en SAAB skal det vel være grønne dioder?
Jeg hadde vacuum-måler, utetemp-måler og turteller oppe i den øverste DIN-luken på min 900. Spilleren nede. Hva med in-dash LCD skjerm oppe og spiller/dvd nede? Blaupunkt har forresten kommet med 4 skivers CD-veksler til DIN-norm. Den hadde passet bra i det nederste uttaket.
Bygg evt. om noen digitale instrumenter til å passe oppe. Plukk f.eks musbio og EDU fra 9000, eller digitalt speedometer fra en Citta? Eller prøv å tilpasse en PDA med GPS og fargeskjerm i det øverste uttaket. Utetemp e.l. ved siden av.
Jeg hadde vacuum-måler, utetemp-måler og turteller oppe i den øverste DIN-luken på min 900. Spilleren nede. Hva med in-dash LCD skjerm oppe og spiller/dvd nede? Blaupunkt har forresten kommet med 4 skivers CD-veksler til DIN-norm. Den hadde passet bra i det nederste uttaket.
Bygg evt. om noen digitale instrumenter til å passe oppe. Plukk f.eks musbio og EDU fra 9000, eller digitalt speedometer fra en Citta? Eller prøv å tilpasse en PDA med GPS og fargeskjerm i det øverste uttaket. Utetemp e.l. ved siden av.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Denne er fin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=63691
Kopp- og myntholder i ett. Passer glimrende
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=63691
Kopp- og myntholder i ett. Passer glimrende

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Koppholdar frå 9-5 skal passe bra det, men det er ein fordel å finne ein fin måte å støtte den opp på, den er ikkje ein heil DIN-slot i høgda må du huske. Men i breidda skal den passe fint...Angry_Saab skrev:Forsket litt på det samme. Flyttet Spilleren ned, og opp igjen.Ble litt for upraktisk. Men monterte en cd-veksler i midtkonsollen. Hva med koppholder? Kunne bruke en sånn fra midtarmlene til 9-5en (bak)

- Anders N95
- 1.2 bar
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Hehe, traff ein med ein fin pynt i førarhuset i dag. Var foressten ein 124, rett nok berre ein 290, men dog. Han hadde eit fint slikt rullandes skilt der det stod med raud skrift namnet på føraren, SCANIA og erit eller anna til som eg ikkje fikk med meg. Men sånnt med lys og slikt passar best heime oppe i hytta spør du meg...Anders95 skrev:Men meninga var å lage d litt koselig med lys og greier da.... noen flere lys-forslag..eller andre...

- Anders N95
- 1.2 bar
Et greit sted å begynne er vel http://www.scannernytt.net
Der fins bl.a et forum. Er vel ikke flust av scannere i DIN-format som tar norske frekvenser, men er vel verdt å sjekke opp! Evt kan du kjøpe en sånn bærbar type og bygge om slik at du har kun knappene og evt displayet i ei plate der oppe i det tomme hølet. Sammen med et par mätare bør det ikke tiltrekke seg så veldig mye oppmerksomhet. Eller hva med CB-radio, du er jo trucker er du ikke!
Der fins bl.a et forum. Er vel ikke flust av scannere i DIN-format som tar norske frekvenser, men er vel verdt å sjekke opp! Evt kan du kjøpe en sånn bærbar type og bygge om slik at du har kun knappene og evt displayet i ei plate der oppe i det tomme hølet. Sammen med et par mätare bør det ikke tiltrekke seg så veldig mye oppmerksomhet. Eller hva med CB-radio, du er jo trucker er du ikke!

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Anders N95
- 1.2 bar
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..