*LØST* Tungstartet TiD
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 15
- Registrert: 31 mai 2011, 11:03
- Bil: 2007 Saab 9-3 TiD
*LØST* Tungstartet TiD
Min Saab 9-3 TiD 2007 (8v) kan være ganske tungstartet når den er kald. Forrige eier mente dette er normalt for disse motorene, men det kan vel ikke være slik på så nye biler!? Kan det være en typisk glødepluggfeil eller er det andre ting som typisk er skyld i dette?
Sist redigert av ahmerN2180 den 15 jul 2011, 09:39, redigert 2 ganger totalt.
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Tungstartet TiD
Den skal helt sikkert ikke være sånn.
Vet ikke hva som er feil. Ville sjekket(Målt glødepluggene) og sjekket diesel filteret.
Er sikkert andre ting også, Pumpa kan jo jukse. at den ikke holder trykket etter at den har stått en stund.
Men jeg er ikke noe diesel mann. Bare noen tanker jeg hadde
Vet ikke hva som er feil. Ville sjekket(Målt glødepluggene) og sjekket diesel filteret.
Er sikkert andre ting også, Pumpa kan jo jukse. at den ikke holder trykket etter at den har stått en stund.
Men jeg er ikke noe diesel mann. Bare noen tanker jeg hadde

MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 286
- Registrert: 18 aug 2007, 15:08
- Sted: Averøy
Re: Tungstartet TiD
Det er ihvertfall ingen forskjell på starten på min 2007 ved varmt eller kaldt vær så lenge den blir glødet tilstrekkelig. Skal nok ikke være slik som du beskriver.
-
- Innlegg: 15
- Registrert: 31 mai 2011, 11:03
- Bil: 2007 Saab 9-3 TiD
Re: Tungstartet TiD
Til info for andre som kan ha samme problem:
Grunnen til at den var tungstartet var at batteripolene på ledningsnett-siden måtte byttes. Det var ikke god nok kontakt i de som var der så de gikk varme og motstanden i de økte. Dette resulterte i at starteren ikke gikk med den RPMen den egentlig skal gå med... Fant feilen enkelt ved å kjenne på batteripolene når motoren gikk. De var veldig varme og da var det bare å bytte de ut.
Grunnen til at den var tungstartet var at batteripolene på ledningsnett-siden måtte byttes. Det var ikke god nok kontakt i de som var der så de gikk varme og motstanden i de økte. Dette resulterte i at starteren ikke gikk med den RPMen den egentlig skal gå med... Fant feilen enkelt ved å kjenne på batteripolene når motoren gikk. De var veldig varme og da var det bare å bytte de ut.
Re: Tungstartet TiD
Meget nyttig post. Dere andre som leser den, merk dere problem fixen da det kan være andre som nevner samme problem i fremtiden. Trådstarter, legger du til i topic "Løst" eller "Fixed":)
/ Pål
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]