check engine OG900
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
check engine OG900
I morges da jeg kjørte på jobb, blinket det i er orange lys på dashbordet, tror dette var check engine lampa.. Hva kan være grunnen til at denne lampenm lyser eller blinker?
Styrer med DAB og AUX
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
det er vel kanskje ikke så sannsynlig at det er samme "feil" som hos meg, men.. når jeg har vært ute å kjørt i solfylt vær, har sola lyst ned ved høyttalerne, og sola har truffet like bak en lampe, hvor det hos meg ikke sto en pære..
så et lite øyeblikk begynte jeg å lure på hvorfor det blinket så fælt..
men det er jo lite sol nå for tida da..


- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Det er jo en haug andre scenarioer som gir Check Engine-lampe også. På min var det tempgiver til kjølevannet. Sjekk med Tech2, så får man svaret.Lars E. skrev:på gm900 er det hvertfall check engine om lambdasonden gir et upopulært resultat...
N375 | 1995 900S 2.0i - solgt | for tiden uten Saab, men kjenner jeg må ha en igjen!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Kan være lambdan som feiler litt, kan skje ved nedoverbakke/motorbrems at den registrerer "høyt turtall" og mager blanding som man får ved motorbrems og dermed tror hjernen at det er noe feil med innsprutet.Freshmaker skrev:nedoverbakke... bremset, uten pådrag på motoren hvis det har noe å si.. Kan jo være pæren som sier takk for seg også...
Hvis pæra holder på å ta kvelden begynner den ikke å blinke av seg selv.....
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eksakt samma problem hadde 9k-en med automat, etter tomgongsmotoren vart rensa forsvant det problemet.Freshmaker skrev:nedoverbakke... bremset, uten pådrag på motoren hvis det har noe å si.. Kan jo være pæren som sier takk for seg også...
Problemet på 9k-en var rett og slett at på vei ned lengre bakkar starta check enging å lyse, når eg kom på flata att slokna lyset. Og det var som du seier når bilen stod i Drive, og en ikkje hadde pådrag alls ned bakken. Bruke en gasspedalen nedover bakken var ikkje problemet til stades.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: