hjelp bilen har ikke krefter!!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

feil

Legg inn av Petter 900 T » 09 des 2004, 11:00

hadde noe av det samme problemet, kabelbrudd mellom LMM og "hjernen"

Ohm kablene, riv og røsk litt samtidig, kan være at ledningene er "nesten" sammen.......

Første kabelnettet til T 16 jeg splittet ga meg litt av et sjokk, Manglet isolasjon på mesteparten av kablene!!!!!!!!!!!!!

At den bilen gikk er over min fatteevne!

er det der feilen er så er det billig å reparere, ikke noe minus det heller :D

Lykke til!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 09 des 2004, 13:50

Øyvind skrev:Jeg har bensinpumpe og lmm liggende til en 85, men får ikke tak i det før over jul. Tror det er i orden, og det kan selges billig. Men desvere får jeg ikke tak i det før jeg drar nordover på juleferie.
takker for det,skal ha det i bakhodet vis ikke jeg får tak i det før jul.. :wink:

ja kansje det bare er ledningene,måtte fikse endel ledninger ved selve kontaktene rundt om i motor rommet pga at isolasjon var smuldret bort. skal i garasjen nå så da kan jeg sjekke det opp... :roll:

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 09 des 2004, 21:32

var oppe i garasjen og gjor ren tomgangsventilen,dæven den va oljat inni... :shock: så nu går den roligere på tomgang.. :wink: meeen jeg lurer på hvordan jeg skal forholde meg til at det var "oljesot" inni innsuget dær ventilen er festet,stakk lillefinger inni hullet og den ble helt svart... :-x

tok også bort gummien rundt kontakten til luftmengdemålern,for og se hvordan det såg ut dær...jeg såg sikkert sånn hær ut :shock: :shock: :shock: et øyeblikk,di som har eid bilen før meg har klart å slite av den orange ledninga til LMM og istede for å gjøre det ordtlig så hadde di bare putta den inn til kontakten og smurt nåt klister over for at det skulle sitte.. :-x fiksa det nu og da forsvant check engine lyset,men den nykker enda.. :cry: kan det være for at det kansje være for at insuget mitt er helt nedsotet innvendig?? :?

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 11 des 2004, 15:30

idag når æ skulle på butikken så startet ikke bilen i det hele tatt,var etter såvidt 2 gang,den bare drar rundt på startern... :-x HJELP....... :cry:

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 11 des 2004, 20:47

Sot i innsuget er det på alle gamle saaber, det kommer av ventilhusventilasjonen og delvis dette systemet som resirkulerer eksos på tomgang.
Men det at den ikke starter er kjipt ! Har ikke noe annet råd enn at du får sjekke bensin, tenning og luft. Tror faktisk bilen skal starte uten LMM så det er ikke sikkert det er den. Det er ikke bare at en ledning eller noe har løsnet mens du har drevet og mekket.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 12 des 2004, 02:07

jeg trur det er den LMM som kødder me meg,en kompis som har skruddd endel saab mener jeg sa at man ikke fikk start vis den var gåen... :cry:
iallefall,kjørte og parkerte bilen dær den står nu,og da virket alt...merkelige greier.. :?

Brukeravatar
JP
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av JP » 12 des 2004, 12:32

SAAB er selvreparerende! :D :lol: Hadde den erfaringen med i'en min :)Hadde byttet LMM og "mattilførslen" hadd jeg hvert deg :wink:
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" :D
Saab 900 giriffin

Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 16 des 2004, 13:28

Øyvind skrev:Jeg har bensinpumpe og lmm liggende til en 85, men får ikke tak i det før over jul. Tror det er i orden, og det kan selges billig. Men desvere får jeg ikke tak i det før jeg drar nordover på juleferie.
e du kommet dæ hjem øyvind??? kan du sjekke nr på LMM? min har 005 til slutt,vet ikke om det bør være det samme eller....nån som kan fortelle meg va det nr står for?

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 17 des 2004, 12:48

Skal sjekke på lillejulaften når jeg kommer hjem :) Send en pm eller mail med adresse, så får du pakke til nyttår. ( hvis jeg finner den)
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 17 des 2004, 13:20

JIPPI....jeg trur jeg har funnet feilen...var stor sprekk i slangen mellom turbo og alurør til intercoolern..dæven kor den går forhold til før.. :shock: men er forsatt ute etter bensinpumpe og LMM..å park/blinkelys på passasjersiden,det blei borte under test turen.. :D

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 17 des 2004, 13:36

:lol: Ikker rart bilen fikk "litt" fet blanding når du mistet så mye luft på veien . Får håpe bilen kommer seg, men skal sjekke måleren når jeg komme hjem.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 17 des 2004, 16:54

ja riftet var vel på en ca.3-4 cm...skal rette den slangen litt til,kansje du har den og liggende? :roll:

Svar