Min første post her, og om ting går vegen kan det bli mange flere med tiden.

Jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en og900 turbo. Dette er en bil som appellerer til mine sanser, og etter å ha gått mange år uten å i det hele tatt eie en bil, føler jeg meg klar for igjen bli bileier - nå med stil! Jeg har imidlertid aldri hatt noe med en slik bil å gjøre før og står dermed ovenfor en litt spesiell utfordring. Det har seg slik at jeg er over 2 meter høy og det betyr at ikke alle typer biler passer mine proporsjoner. Jeg klarer fint å sitte i og kjøre de fleste typer biler, men dersom jeg selv skal eie en, setter jeg litt høyere krav til at "passformen" på førermiljøet er riktig. Ettersom ordentlige 900 turboer, i god stand og riktige specs, ikke akkurat vokser på trær kan anskaffelse av en slik bil forutsette at man må reise halve landet på langs for å finne et eksemplar. Før jeg evt. begir meg ut på det skulle jeg så gjerne bare ha prøvesittet en 900. I den anledning lurer jeg på om noen kan være behjelpelige. Jeg kan betale noen kroner om noen gidder å ta seg bryet med å vise meg en 900 i Trondheim/omegn.
Er det kanskje noen andre der ute med litt vel mye rygg- og beinlengde som av erfaring kan si noe om hvordan de opplever førerplassen i en 900? Er takhøyden tilstrekkelig? Går kne/legg i ratt eller midtkonsollen? Er det da evt. prøvd med et mindre ratt? Er det en enkel sak å bygge om litt på sete-understell for å gi mer takhøyde?
Alle synspunkt, forslag og annen hjelp mottas med stor takk!