Hei er ny i forumet og vurderer og kjøpe meg en saab 95 stasjonsvogn.Har noen her inne noen gode tips . skal bruke ca 120 000.-
Har sett litt på denne bilen http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32137834
Kan denne være bra? Er prisen ok?
Kjøps råd av saab 95
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Kjøps råd av saab 95
Så veldig pen ut! Ikke gal pris heller tror jeg. Pass på rust/bobler i lakken rett forran bakhjulene (nede ved kanalen). Sjekk når veivhusventilasjon er byttet til oppgradert type. Evt. om turboen er byttet. Virker som det er mye kødd med xenonlysene til folk også. Sikkert noen som kan spe på med mer info da jeg ikke har hatt så mye 9-5 enda. Ikke for å skremme deg, men det er veldig vanskelig å få tak i saab orginaldeler nå pga. problemene ved fabrikken. Så pass på at du ikke kjøper bil med så mye mangler.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 176
- Registrert: 19 feb 2010, 21:36
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Kjøps råd av saab 95
Pen bil.. Veivhusventilasjon problemet er løst fom. -04 mod, så ikke tenk på det.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kjøps råd av saab 95
Mja-- problemet er nok vesentlig redusert, men oljeskiftintervallene ble forlenget, og stempler og ringer er fortsatt av samme type selv om blokka fikk et ekstra hull fra og med 2004. Derfor; sjekk oljeskiftintervaller!Ronald skrev:Pen bil.. Veivhusventilasjon problemet er løst fom. -04 mod, så ikke tenk på det.
Ellers er det generelt bra kvalitet på 9-5, men det er noen gjengangere som Xenonlys (mange lager problemene sjøl ved å bruke billigpærer), støtdempere bak, de fremste foringene i lenkearmene bak og lenkestagene til krengehemmerne. Noen biler har også rust nederst i bakluka.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan