Oppdaget ikveld at det dukker opp blå røyk etter jeg har bremset på motoren en liten stund. Det ble fort verre. Etter hva jeg kan lese her så er det to muligheter, ene er turbohavari, andre er topppakning. Jeg er usikker på hva jeg håper det er, men er redd det er turbo som er gåen. Det jeg kunne se var at når jeg tok av oljelokket så røyk det litt opp derfra, men det kan vel skje både ved topppakning og turbohavari?
Trenger at bilen er operativ innen mandag neste uke, for da blir bærer det til dyreparken med ungene (håper jeg). Jeg tenker å etterstramme boltene i morgen og se om det hjelper. Hvis ikke må jeg få tak i en turbo litt kvikt. Det er en helt normal 2,3t 185hk, så en helt standard turbo vil passe bra, med mindre noe annet er enklere og gir litt mer skyv såklart. Enkelt er hovedpoenget her, for jeg har desverre altfor lite tid før neste mandag.
Jeg bor forøvrig i Røyken, mellom Oslo og Drammen. Kjekt om jeg ikke trenger å kjøre så allverdens langt heller, selv om jeg har en reserve-pickup

-Morgan-