Hepp.
Jeg har antagelig utslitte ABS-ringer på bilen. Opplever litt knatring i ny og ne i lav hastighet og nå har sågar ABS og Brakes lampene skrudd seg på et par ganger. Har funnet en guide på STCS her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 3#p2056503 men bildet er borte og det er ikke mye tekst som forteller om fremgangsmåte. Antar jeg kan finne ut av det ved å rive istykker navet selv, men så mener jeg å ha lest om noen bolter eller mutere som ikke skulle gjenbrukes når de ble demontert? Hva trenger jeg i så fall å kjøpe for jobben?
Noen som vet om man får tak i ringene og hvor det lønner seg å handle dem? Finner ingenting i nettbutikkene til SP, PartsForSaabs.com eller Mekonomen. Fant ringer foran på Meca til ca. 300 spenn stykke. Greit å handle der eller bør jeg ringe litt rundt? Har ikke fått lest ut feilkodene enda for å lokalisere hvor ringen er utslitt.
OG9-3 Utslitte ABS-ringer
Moderator: Moderatorer
Re: OG9-3 Utslitte ABS-ringer
Du skal vanligvis kunne se om tannkransene er defekte uten noe demontering. jekk opp bilen og se bak ved ytre drivknute, snurr hjulet sakte rundt og bruk lommelykt (evt liten skrutrekker for å fjerne skitt). Kan også være sensor eller rele som er defekt.
Mekonomen har abs krans, men de står listet under 'drivaksel' kategorien, koster ca 350,- stk.
Mekonomen har abs krans, men de står listet under 'drivaksel' kategorien, koster ca 350,- stk.