Vurdere om jeg skal bytte motor i Ørebro, Sverige eller om jeg skal importere Fabrikkny motor hit til Stavanger
Jeg har ikke kompetanse/utstyr til å bytte noe slikt ...
Hvor ville dere ha gjordt en slik jobb?
Hilsen N-479
			
									
									
						Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Moderator: Moderatorer
- 
				900T16V N479
 - Grunnladetrykk

 - Innlegg: 46
 - Registrert: 24 aug 2004, 01:00
 
Re: Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Hvis du ikke har kompetanse og utstyr bør du få et prisoverslag av et verksted i Stavanger før du bestemmer deg.
			
									
									06 9-5 TiD. 
99 9-3 Cab.
						99 9-3 Cab.
- 
				900T16V N479
 - Grunnladetrykk

 - Innlegg: 46
 - Registrert: 24 aug 2004, 01:00
 
Re: Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Ser ikke ut til at det er rette tiden til å ta kontakt med bilverksteder nå i fellesferien her i distriktet ...
Kjenner noen til om folkene i MapTune i Oslo også er på "semester" ..?
Ting tyder på at de har tilgang på fabrikknye motorer (siste type m/oppgraderinger) til ca 15' lapper
			
									
									
						Kjenner noen til om folkene i MapTune i Oslo også er på "semester" ..?
Ting tyder på at de har tilgang på fabrikknye motorer (siste type m/oppgraderinger) til ca 15' lapper
Re: Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Tommy @ maptun.no har tilgang på motorer til 17k nok. + frakt. Monterte en slik i forrige mnd. Anbefales. Han har ferie ut mnd tror jeg, men send han en mail du
/ pål
			
													
/ pål
					Sist redigert av Pål N526 den 01 sep 2012, 19:45, redigert 1 gang totalt.
									
			
									Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
						O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Eirik N396
 - MAX BOOST
 - Innlegg: 5768
 - Registrert: 12 okt 2004, 01:00
 - Medlemsnummer: N396
 - Bil: 95, 99, 90
 - Sted: Sandnes
 - Kontakt:
 
Re: Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Nå er jeg over en måned for sen med å svare her, men de siste innleggene har av en eller annen grunn gått meg hus forbiPål N526 skrev:Tommy @ maptune.no har tilgang på motorer til 17k nok. + frakt. Monterte en slik i forrige mnd. Anbefales. Han har ferie ut mnd tror jeg, men send han en mail du
/ pål
Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det heter MAPTUN (uten E), det ser desverre ut til å være en ganske vanlig feiltakelse at det skal være en E på slutten. Kan være greit å vite til en senere anledning
http://no.maptun.com/contact.php
Ble det en løsning til slutt?
Re: Re: Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Fint8-). Har faktisk ikke tenkt på det før:pEirik N396 skrev:maptun.no
/ d
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
						O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- 
				900T16V N479
 - Grunnladetrykk

 - Innlegg: 46
 - Registrert: 24 aug 2004, 01:00
 
Re: Motorbytte SAAB 95 Aero 2000 Modell
Ble litt "satt ut" da det har gått opp for meg at jeg trenger motor type B235R  ... R for racing ? 
 
Hvis jeg har forstått rett betyr R at det er "underspyling" med olje på stemplene + at det skal være bedre/dyrere legeringer, dette betyr en langt dyrere motor i anskaffelse. (40 lapper hos speedparts)
Ved en tilfeldighet la jeg merke til at det satt feil type tennplugger i motoren, har byttet til orginale NGK for denne Aero motor'en og ting er langt bedre
Vet ikke helt hvilken vei jeg skal ta videre på dette hobby prosjektet nå, utenom å bytte foringer + bærekule bak pga EU kontroll ...
Takk for svar og innlegg
Johan
			
									
									
						Hvis jeg har forstått rett betyr R at det er "underspyling" med olje på stemplene + at det skal være bedre/dyrere legeringer, dette betyr en langt dyrere motor i anskaffelse. (40 lapper hos speedparts)
Ved en tilfeldighet la jeg merke til at det satt feil type tennplugger i motoren, har byttet til orginale NGK for denne Aero motor'en og ting er langt bedre
Vet ikke helt hvilken vei jeg skal ta videre på dette hobby prosjektet nå, utenom å bytte foringer + bærekule bak pga EU kontroll ...
Takk for svar og innlegg
Johan
