Legg inn
av Ingvar N629 » 17 sep 2012, 10:16
Det du trenger er jo nye stempelringer, ikke lurium.
Et spørsmål som kan rettes mot slike mirakelprodukter som er ment å "forbedre" motoroljen;
Hviken dokumentasjon har de å vise til?
Hvilke klassifiseringer har de?
Hvorfor har ikke vanlig motorolje av beste sort, som det er brukt store summer på å utvikle og gjøre litt bedre enn konkurrentene, som igjen bruker like store summer på utvikling, disse fantastiske egenskapene som dette udokumenterte luriumet påstås å ha?
Hvis nå disse luriumene tilfører smøreoljen nye, gode egenskaper som ingen oljeprodusent er i stand til, hvorfor i all verden er de ikke oppkjøpt av oljebransjen, eller hvorfor har ikke luriumet undergått samme klassifisering som motorolje?
Jo det skal jeg si deg. Slikt søl inneholder AKKURAT DET SAMME som vanlig motorolje, nemlig diverse additiver som renser, holder skiten flytende i olja, nøytraliserer syre, endrer viskositet (VI-improvers) osv osv. Store deler av det du heller i motoren ved vanlig oljeskift er nettopp slike additiver. Et additiv som Omega 909 gjør jobben sin dersom du tilsetter den til gammel motorolje, da dennes additiver er "oppbrukt". Men hvorfor i huleste vil man gjøre det, da skal man jo bytte olje...
Div rensemidler som skal helles i olja rett før et oljeskift er noe annet, de er nemlig ikke egnet til å ha i ojen over tid og med belastning på motoren. De rensemidlene kan funke, noen av dem gjør faktisk en god jobb (har prøvd selv og plukket ned motoren etterpå).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan