Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 14 jan 2005, 19:33
Først må jeg jo si at varmeapparatet på min 85 900 T16 er ekstremt godt! Blåser varmt etter 2 min!!! Vel og bra, men så er det det da at all varmen min går på frontruta og INGENTING på beina, det sier seg selv at det blir litt "gølvkaldt". Sånn ca hvert skuddår blåser det varmt på beina også, men som oftest er det vindstille der nede. Noen som har noe peiling på hva dette kan være ell?
-
Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Kristian N70 » 14 jan 2005, 20:15
Sikkert en av spjellene som styres av vekslerern som kiler seg. De er vakuumstyrt, har et som "henger" jeg og.
Plukk ifra hverandre og rens, går tregt når det fyller seg opp med støv og drit...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 14 jan 2005, 20:29
Det er jo litt av en jobb da

-
Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Kristian N70 » 14 jan 2005, 20:31
Litt plukk er det jo, du kan jo sjekke vakuumslangene bak bryteren først da, for å være sikker på at det ikke er der feilen ligger. Blir litt demontering å komme til spjellet....
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 22 jan 2005, 18:24
Nå viser det seg plutselig at dette er i orden igjen. Var på speedpart og skiftet dump, kan det ha noe med den å gjøre. Ellers så har jeg byttet batteri og satt på en jordingskabel til dynamoen. Men det kan vel ikke ha noe med det å gjøre. Skjønner ikke noe av detta...
-
knut N458
- 1.2 bar

- Innlegg: 298
- Registrert: 15 aug 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Legg inn
av knut N458 » 22 jan 2005, 19:12
Virker vel helst som om du ikke har fått tilstrekkelig vakum til å drive spjeldene. Tett/klemt slange eller defekt vakumventil (den som hindrer turbotrykk til vakumklokka?